10 ماده تخت کننده شکم

دسته بندی : تغذيه
؟؟؟
 
اگر شما هم خواهان یک شکم تخت و صاف هستید این مواد غذایی را فراموش نکنید.
 
شکمی تخت با جو دو سر

جو دو سر سرشار از فیبر است و ساعت ها در معده شما باقی می ماند. شما می توانید آن را با توت، شیرین سپس مصرف کنید.

شکمی تخت با حبوبات

حبوبات کالری کم اما فیبر زیادی دارند که در کاهش وزن موثر است. هفته ای یک بار به جای گوشت، حبوبات مصرف کنید. در این صورت شما مقدار زیادی چربی از رژیم تان حذف و فیبر را جایگزین آن خواهید کرد.
 
شکم تخت با مصرف این 10ماده غذایی
 
شکمی تخت با بادام و آجیل

این مواد شما را سیر نگه می دارند و باعث کوچک کردن شکم تان می شوند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که آجیل می خورند مدت زمان بیشتری از آنهایی که برنج می خورند، سیر می مانند. برای سیر ماندن در طول روز، 24 عدد بادام بخورید. از مصرف آجیل های شور نیز خودداری کنید زیرا سدیم زیاد، فشار خون را بالا می برد.
 
شکمی تخت با پودر پروتئین

این ماده تنها مخصوص ورزشکاران نیست! پودر پروتئین حاوی اسید آمینو است که چربی ها را می سوزاند و در ساخت ماهیچه موثر است. دو قاشق چای خوری از این ماده را به اسموتی خود اضافه کنید و از فواید مواد مغذی و سالم آن لذت ببرید. برای درست کردن اسموتی، میوه، ماست و شیر کم چرب را با پودر پروتئین مخلوط کنید.
 
شکمی تخت با روغن زیتون

هر کسی به مقدار کمی چربی برای کنترل گرسنگی احتیاج دارد. از اسید چرب تک‌سیرنشده مانند روغن زیتون یا کانولا مصرف کنید. این مواد کلسترول شما را کنترل و شما را سیر نگه خواهد داشت. روغن های هیدروژنه را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا با چربی های ترانس ناسالم ساخته شده اند.
 
شکمی تخت با توت

توت سرشار از فیبر است. یک فنجان از این ماده تنها 6 گرم کالری دارد.
 
شکمی تخت با تخم مرغ

تخم مرغ شامل ویتامین ب12 است، ویتامینی که چربی های بدن را از بین می برد. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه برای صبحانه تخم مرغ مصرف می کنند، بیشتر از آنهایی که نان های شیرین می خورند، وزن کم می کنند. اگر کلسترول بالایی دارید، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
 
شکمی تخت با ماهی و گوشت بدون چربی

بدن شما هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی می سوزاند. اگر می خواهید چربی اشباع شده کمتری دریافت کنید، ماهی بخورید. سالمون و ماهی تن انتخاب های خوبی هستند. این مواد حاوی امگا 3، از استرس که خود عامل چربی شکم است، جلوگیری می کنند.
 
شکمی تخت با غلات

اگر می خواهید گرسنه نشوید، غلات مصرف کنید. فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می دارد.
 
شکمی تخت با سبزیجات سبز رنگ

سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی سرشار از فیبر زیاد و کالری کم هستند. قبل از وعده های غذایی خود، سالادی با سبزیجات سبز رنگ درست و مصرف کنید.

شکمی تخت با لبنیات

کلسیم چربی ها را از بین می برد. فقط یادتان باشد که لبنیات کم چرب یا بدون چرب مصرف کنید.
 
شکم تخت با مصرف این 10ماده غذایی
 
شکمی تخت با کره بادام زمینی

چه کسی فکرش را می کرد که این ماده خوشمزه، چربی شکم را از بین ببرد؟ کره بادام زمینی سرشار از نیاسین (ویتامین ب3) است، ویتامینی که هضم غذا را سرعت می بخشد و چربی شکم را نیز از بین می برد. فقط باید مراقب مقدار مصرفی آن باشید. از آنجا که این ماده چربی زیادی دارد، مصرف تنها 2 قاشق غذاخوری از آن در روز توصیه می شود. تا جایی که می توانید کره بادام زمینی خانگی مصرف کنید زیرا در کره های بادام زمینی که در بازار به فروش می رسند، شکر اضافه شده است.
 
شکمی تخت با آواکادو

علاوه بر چربی های سالمی که در این ماده وجود دارد، آواکادو منبع فیبر (11 تا 17 گرم در یک عدد آواکادو) و یکی از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از گرسنگی است.
 
منبع : تسنیم

مطالب مشابــه :

نویسنده : دکتــر یــابـــــــ
9 مرداد 1394 - 15:48
بازدید ها: 39567

نظرات شما

برای دکتر یک نظر بگذارید.

  • 6 فروردین 1396 - 21:23
  •  
  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.
هانیه از بندرعباس : 23 شهریور 1395 - 9:45

با سلام
من دارای وزن طبیعی هستم فقط ازناحیه شکم و پهلو کمی چاقی موضعی دارم. شاغل هستم و وقت زیادی برای ورزش و پیاده روی ندارم. خیلی دوس دارم شکمم به حالت قبل برگرده1 امیدوارم بتونم از این مواد استفاده کنم و نتیجه بگیرم. راه دیگه ای به ذهنتون میرسه برای تسریع این کار؟

دکتر ياب :29 شهریور 1395 - 23:18

وقت بخیر :
به امید خدا در سریع بعدی مطالب سعی می کنیم یک سری حرکات ورزشی برای افراد شاغل معرفی کنیم.

محمدزاده : 17 خرداد 1395 - 17:55

سلام ممنون ازمطالب خوب،درطب سنتی درمانی برای گرفتگی عروق که باآنژیو بازنشده هست

عباس : 28 فروردین 1395 - 16:59

با سلام خدمت مدیر محترم سایت :
بنده دکتر عباس خشت کی متخصص رژیم غذایی و دارو هستم
با کمال احترام از اطلاعات خوب این سایت کمال تشکر و قدر دانی را دارم و از خداوند متعال برای شما خواستار بهبود در فرایند به اشتراک گذاری مطالب را خواستارم
والسلام و علیکم و رحمت الله وبرکاه

نرگس : 8 اسفند 1394 - 23:18

مطالب جالبی بود.

میری : 25 آذر 1394 - 20:41

بسیار عالی و قابل اجرا بود.ممنون

محمد : 20 آذر 1394 - 21:43

باسلام.من دچار بیماری ورم معده هستم.چکارکنم

دکتر ياب :21 آذر 1394 - 15:52

وقت بخیر :
شما در اولین مرحله سعی کنید از پرخوری و غذای های پرچرب اجتناب کنید. شما می توانید از خوراکی هایی که خاصیت آنتی بیوتیک دارند مانند ماست و کلم را در رژیم غذایی خود قرار دهید. هم چنین استفاده از موز و دم کرده ریحان و نعنا می تواند به رفع ورم معده شما کمک کند.
در نهایت به شما پیشنهاد می شود که این خوراکی ها را تا زمان بهبود مصرف نکنید :
قهوه، نوشابه های گازدار، الکل، سیگار و غذاهای پرچرب
سعی کنید استراحت کنید و برای کاهش درد هم میتوانید از کیسه آب گرم کمک بگیرید.
در صورت ادامه دار شدن درد و طول کشیدن بیش از یک هفته سعی کنید به پزشک مراجعه فرمایید.

علیرضا جاویدنیا : 9 آذر 1394 - 11:39

بنده دچار بیماری برگشت اسید معده به مری هستم . چه غذاهایی باید مصرف کنم. با تشکر

دکتر ياب :9 آذر 1394 - 12:30

سلام و وقت بخیر :
• سر خود را در زمان خوابیدن بالا بگیرید
• سیگار نکشید و سعی کنید وزن خود را کاهش دهید
• از مصرف الکل، آسپرین، ایبوپروفن، و کافئین اجتناب کنید
• از خوردن غذا قبل از خوابیدن خودداری نمایید
• سعی کنید از گوجه فرنگی، گریپ فروت، و پرتقال به دلیل ماهیت اسیدی بودن کمتر استفاده کنید
• شکلات، مواد کافئینی مانند قهوه و نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید.
• دم کرده های بابونه، شیرین بیان، نارون لغزنده و گل ختمی می تواند به شما کمک کند.
• حتی الامکان بعد از مصرف غذا یک سیب قرمز بخورید.
• افزایش بزاق دهان می تواند اسید معده در مری را کاهش دهد که برای این امر کافی است بعد از مصرف غذا از آدامس های بدون قند استفاده کنید.
* لطفا به راهکارهای عمومی ذکر شده بسنده نکنید و سعی کنید حتما به پزشک مراجعه نمایید.
موفق باشید.

رویا : 15 مهر 1394 - 14:2

مطلب خوبی بود.متشکرم.