کم شنوایی باعث آلزایمر می شود؟

کم شنوایی باعث آلزایمر می شود؟

دسته بندی : دسته بندي نشده
در یكى از بزرگترین مطالعات كه به مدت بیست و پنج سال و بر روى نزدیك به سه هزار و هفتصد نفر انجام شده است، به این نتیجه رسیده شده است كه احتمال بیمارى زوال عقل با افت شنوایى بیشتر مى شود. جالب اینجاست كه كسانى كه افت شنوایى داشتند ولى از سمعك استفاده مى كردند، در معرض خطر زوال عقلى نبودند و كسانى در معرض خطر زوال عقلى بودند كه افت داشتند ولى سمعك نمى زدند.افت شنوایى باعث كاهش ورودى به مغز مى شود و این امر باعث در خطر قرار گرفتن فرد در معرض بیمارى زوال عقل مى گردد، حتى افتى در اندازه ى ملایم نیز مى تواند فرد را در خطر این بیمارى قرار دهد.

دمانس یا زوال عقل بر اثر تخریب سلول‌های مغز به‌وجود می‌آید و باعث کاهش تدریجی عملکرد شناختی فرد می‌شود. زندگی اجتماعی برای سالمندانی که دچار ضعف شنوایی هستند رنج‌آور است.

توانایی‌های ذهنی افرادی که دچار سنگینی گوش هستند سریع‌تر از سالمندانی که از شنوایی خوبی برخوردارند کاهش می‌یابد .توصیه پژوهشگران آمریکایی که ارتباط بین این دو را کشف کرده‌اند این است: سنگینی گوش را نباید دست‌کم بگیرید و بلافاصله برای استفاده از سمعک و تجویز آن به متخصص شنوایی (ادیولوژیست) مراجعه نمائید.

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
29 شهریور 1396 - 13:58
بازدید ها: 799

نظرات شما

نظرتون در مورد پست کم شنوایی باعث آلزایمر می شود؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.