میکرو نیدلینگ

میکرو نیدلینگ

دسته بندی : دسته بندي نشده

هدف و مخاطبان : این مطلب را در معرفی درمان با میکرونیدلینگ و همین طور مراقبت های بعد از درمان آن با توضیحاتی مهم و البته  ساده و برای تمام افراد حتی با کمترین اطلاعات پزشکی قابل فهم نگارش شده است....همین طور به علت عدم وجود اطلاعات و منابع رسمی از داروها و متد علمی مطالبی که با علامت * نگاشته شده جهت اشنایی دانشجویان و پزشکان و بر اساس سایت های رسمی تولید کنندگان معتبر میباشد.

 

میکرو نیدلینگ  یکی از روشهای بسیارمناسب دردرمانهای پوستی است که برای موارد مختلفی چون درمان منافذ باز درمان لک ها  و کک مک ها...جای جوش های خفیف...جوانسازی های مختلف ....رفع کدری ها و اب رسانی...مشکلات و خطوط کم دورچشم...توصیه می شود.....این روش یعنی : تزریق داروهای مختلف توسط دستگاهی با کارتریج های سوزنی بر روی پوست ...

انچه باعث اهمیت این روش درمانی است اینست که :

1. هزینه ای بسیار کمتر از اکثر درمان های مشابه است  .

2. علاوه بر درمان اصلی مثلا لک و رنگدانه ها یا جوش یا جای جوش  دارای مزایای مختلفی است از جمله افزایش کلاژن پوست و رفع کدری و ایجاد شفافیت در پوست را نیز دارد.

در واقع نوعی مزوتراپی است که به جای تزریق در نواحی مختلف پوست ابتدا با دستگاه کانال هایی در پوست ایجاد میشود و سپس با ریختن داروها نتیجه آن مشابه با

همان تزریق کردنست...

انجام : نحوه انجام میکرونیدلینگ بدین شکل است که دستگاهی به شکل یک قلم وجود دارد که کارتریج بر روی ان نصب میشود و توسط آن پزشک متخصص بر روی صورت آنرا حرکت میدهد.....کارتریج قسمتی است که نیدل ها ( سوزن ها ) بر روی ان قرار میگیرد ...این سوزن ها جنس خاصی هستند و بسیار نازک و در تعداد مختلف که با توجه به اینکه برای چه کاری انجام میشود و نوع پوست پزشک باید از اندازه مختلفی انتخاب کند......کارتریج ها در انواع 12 تایی 36 تایی و 42 تایی هستند.

وقتی پزشک شروع به میکرونیدلینگ کردن میکند در واقع با سوزن های ظریف بر روی پوست ضربه وارد میشود که شدت و نحوه تنظیم میزان عمق دستگاه بسیار اهمیت دارد

سپس با توجه به نوع درمان شروع به استفاده از داروهای مختلف میکند ......علاوه بر نوع تکنیک مورد استفاده توسط پزشک در انجام که نیاز به دقت بسیار و همین طور تجربه و شناخت دقیق از پوست و نواحی مختلف دارد نکته بسیار مهم  نوع داروهای مصرفی است با کیفیت انها بسیار اهمیت دارد.

میکرونیدلینگ بیشترین تاثیر را در رفع کدری و ایجاد شفافیت پوست در کوتاه مدت دارد و در درمان لک ها نیز با توجه به شدت و عمق انها میزان اثر بخشی ان متفاوت است.

نکات مهم در انجام میکرونیدلینگ اینست که در این روش با هزینه ای بسیار کمتر از درمان های دیگر نتایج بسیار خوبی دارد و اینکه چندین تاثیر مختلف همزمان دارد مثلا وقتی برای درمان لک  انجام میشود همزمان باعث شادابی و رفع کدری پوست شده و همین طور تا مدت ها پوست مواد مورد نیاز را به شکل بیشتر و بهتری تولید و جذب میکند و همین طور ترمیم پذیری آن افزایش می یابد وکلاژن سازی در پوست روند بسیار عالی خواهد داشت  که سفتی و محکمی مشخصی می یابد....

*تفاوت در روش انجام میکرونیدلینگ :

در روش و تکینیک انجام آن دو روش وجود دارد که اثربخشی مشابه وتقریبا یکسانی دارند : یک روش که در ابتدا وجود داشت و تاکید بر ایجاد زخم های سبک و یکدست توسط دستگاه بود و در ایران اکثرا با نسل اول این دستگاه و همان روش قدیمی اقدام به میکرونیدلینگ می شود که میزان التهابات و زخم و قرمزی نیز تا چند روزی باقی است.

متد انجمن پوست امریکا که از سال 2017 و کنگره لاس وگاس  اموزش و ارائه شد...این تکنیک که با دستگاه های ساده و قدیمی تر ممکن نیست و تاکید بر انجام دقیق تر پزشک دارد و برای هر ناحیه از صورت یا هر نوع درمان اعم از لک و جوانسازی روشی خاص را توصیه میکند( تغییرات عمق و میزان دور برثانیه کارتریج ) از تفاوت های مهم این روش التهاب کمتر وبدون خونریزی و البته تاکید بیشتر بر اثر بخشی دارویی است .

سوالات رایج بیماران :

برای چه مواردی میکرونیدلینگ توصیه میشود و نتایج بهتری دارد ؟ در جوانسازی های مختلف اثرات این درمان بسیار مطلوب است از جمله کمک به افزایش کلاژن سازی بدن شخص و وادار پوست به ترمیم با ایجاد پوستی شفاف و مقاوم تر و همین طور رفع خطوط و شکست های ظریف سطح پوست که معمولا با بوتاکس هم از بین نمیرود....برخی مشکلات دور چشم...درمان لک ها...کک و مک...........درمان جوش( نیازبه درمان داروهای منظم در میان جلسات هست)...جای جوش ( بعد از درمان دارویی و شرایط اماده بودن میکرندلینگ )....و نتایح بسیار خوبی در رفع مناقذ باز داشته است....به عنوان یک مراقبت پوست انجام آن کمک فوق العاده ای به بهبود شرایط پوست میکند.

میزان جواب دهی در این روش به چه نکاتی بستگی دارد ؟؟ پزشک متخصص و نحوه تبحر در انجام نکته ابتدایی است اما دو عامل بسیار بسیار مهم نوع داروها و مراقبت بعد از انجام توسط بیمار میباشد ( پوست جدید بعد از درمان در صورت عدم مراقبت توسط شخص نتیجه درمان را کم میکند )

*بهترین داروها برای انجام مزوتراپی کدام هستند ؟ درمحصولات دارویی و پزشکی همواره تفاوت چشمگیری در کیفیت تولیدات برخی کشورها وجود داشته و البته با توجه نوع گروه محصولات تفاوت هایی وجود دارد در داروهای مزوتراپی و میکرونیدلینگ هم امریکا و فرانسه به ویژه چند شرکت بهترین محصولات را دارند و همین طور انگلستان سوئد و المان ......البته با تفاوت زیاد در کیفیت و بالطبع قیمت مناسب تر و درواقع در محصولاتی با سطح کیفیت متوسط چندین شرکت فنلاندی و ایتالیایی نیز ترکیبات و محصولات متنوعی با کاربرد مزوتراپی و میکرونیدلینگ تولید داشته اند ....تولیدات بسیار ارزان قیمت و با سطح کیفیتی بسیار پایین نیز توسط شرکت های چینی و کانادایی وجود دارد .خوشبختانه در ایران نیز چند شرکت با کیفیت و البته با قیمتی مناسب ترنمایندگی رسمی دارند که بیشتر تولیدات شرکت های اسپانیا و ایتالیا هستند که موفق به دریافت لیبل و مجوز توسط وزارت بهداشت نیز شده اند.

از بهترین کمپانی های تولید محصولات دارویی در بخش مزوتراپی و میکرونیدلینگ میتوان به برند های زیر که شهرتی جهانی و بیش از سایرین دارند اشاره کرد :

کمپانی microneedle امریکا...mts امریکا...filorga در فرانسه ...clr  در سوئد و امریکا..casmo در فرانسه ...هم چنین توسکانی toscani اسپانیا ...

در گروه  محصولاتی متوسط با قیمیتی مناسب نیز میتوان ااز  ...bcn اسپانیا..aroma...درماهیل  تولید کره جنوبی  نام برد که در ایران نمایندگی فعال و رسمی دارند و به راحتی برای پزشکان و بیماران در دسترس می باشد...متاسفانه به علت قیمت و موارد اقتصادی در سالیان گذشته اکثرا داروهایی با کیفیتی  ضعیف در خاور میانه وجود دارد ..در میکرونیدلینگ و مزوتراپی نفش دارو اهمیت بسیار دارد....حتی در درمان ملاسما و  منافذ بار  استفاده از چند داروی مختلف توسط پزشک در مراحل مختلف نتایج بسیار مناسبی دارد.

در سال 2017 کمپانی clr  موفق به ارائه 2 داروی جدید و انحصاری در درمان لک بنام apg  و همین طور یک محلول ریزش مو توسط mts با نتایجی موفق در قطع ریزش شده اند .

همین طور فیلورگا علاوه بر داروهای متعدد و عالی که در گذشته ارائه کرده بود در سال 2017 چندین گروه مختلف داروی میکرونیدلینگ تولید و عرضه کرده است...در ایران و امارات اکثر محصولات با بسته بندی این شرکت اصل نیستند که نکته تاسف باری است و توصیه میکنیم در زمان خرید و تهیه آن دقت کنید...هیالورنیک اسید این شرکت در غلظت های مختلف کیفیتی عالی دارند .همین طور ترکیب nctf و درصد های مختلف گلوتاتیون های این شرکت که از نظر قیمت هم نسبت به محصولات بسیار گران قیمت mts  میتوانند توصیه مناسبی باشند.

چه تفاوتی در میکرونیدلینگ برای لک با میکرونیدلینگ درمان جوش و جوانسازی هست ؟؟ برای هر نوع از درمان ها با این روش نوع تنظیمات و روش انجام کمی متفاوت است اما نکته اصلی و مهم نوع داروها است که برای هر درمان داروهای متقاوت و مناسب هر کدام استفاده میشود.

در دنیا و کشورهای مدرن هم این کار انجام می شود ؟؟ بله .....در کشورهای مدرن و به ویژه امریکا و اروپای غربی  این روش مورد استقبال بسیار زیادی است وبه ویژه جهت جوانسازی وحفظ سلامت پوست .. البته برخلاف کشور ما افراد با اشنایی داشتن از مراقبت های ضروری پوست معمولا از بسیای روش ها نه برای درمان که  از جنبه حفظ پوست و ایجاد زیبایی آن و بیشتر پیشگیری ،انهم به شکل درست استفاده می کنند نه بعد از اسیب های فراوان جهت درمان... قاعدتا بعد از اسیب اقدام کردن همیشه نتیجه  کمترو پرهزینه تری خواهد داشت ........به عنوان مثال استفاده سالانه منظم از میکرونیدلینگ برای حفظ سلامت پوست در صورت تشخیص پزشک یا ماکرودرم و پاکسازی ماهانه از ضروریات پوستی سالم است.

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است  و تفاوت آن چیست ؟؟  مهم ترین و اصلی ترین نکته در قیمت و هزینه انجام  میزان و نوع داروهاست که بالطبع داروهای با کیفیت تر قیمت بیشتری دارند.

اما مراقبت های بسیار مهم بعد از انجام میکرونیدلینگ که بسیار اهمیت دارد.

من پوست ام مشکلات زیادی هم چون منافذ باز و لک و کدری دارد ایا با میکرونیدلینگ نتیجه میگیرم ؟؟

در کشور ما بسیاری بر این باور هستند که با یک جلسه لیزر یا میکرونیدلینگ یا هر نوع درمانی از پوستی غالبا در شرایط ناخوشایند به شکلی فوری به پوستی عالی دست یابند ..اینگونه افراد غالبا نیز پوستی با اسیب های شدید هم چون منافذی باز یا  لک های پراکنده و گاه عمیق ووو غیره دارند و برخلاف تمام توضیحات و توصیه های پزشکان بر تصوری که در ذهن از لیزر یا جوانسازی دارند اصرار میورزند و بدتر انکه کمترین مراقب روزانه ای نیز نداشته  وندارند .....میکرونیدلینگ یک درمان با نتایج بسیار خوب است و با انجام آن در مراحل مختلف به میزان قابل توجهی بهبود در کم رنگ کردن لک ها و ایجاد پوستی شفاف دارد اما بعد از انجام باید مانند همیشه مراقبت های لازم پوست مانند شستشوی منظم ...مراقبت از افتاب ...استفاده مرطوب کننده مناسب و موارد غیره را منظم ادامه داد.......پس : باید برای پوستی خوب از آن مراقبتی منظم و هر روزه داشت و در زمان اسیب نیز با درمان های علمی و مناسب در رفع ان اقدام کرد..و از هر روش و متدی نیز به همان اندازه که توسط متخصصان توصیه شده توقع داشت نه شرکت ها و تبلیغات ها.....اینکه پوستی اسیب دیده را با یک یا چند جلسه لیز و میکرونیدلینگ بهبود ببخشیم و تمام  !!! ....فقط تصوری رویا گونه است که متاسفانه فقط در کشور ما و آنهم به شدت رواج دارد.......سخن پایانی و مهم : میکرونیدلینگ یکی از تکنیک های تقریبا جدید برای داشتن پوستی سالم میباشد و در کشورهای مدرن افراد بالای 30 سال سالانه سه جلسه میکرونیدلینگ و هر دو ماه یک جلسه پاکسازی منظم از برنامه های اصلی اشخاص میباشد......میکرونیدلینگ یک متد بهبود پوست است نه درمان قطعی و اینکه تزریق داروها با قلم درماپن که در عین کم هزینه بودن اثرات جانبی و مفید بسیاری نیز دارد.

*ایا بعد از انجام میکرونیدلینگ باید استراحت کنم ؟؟ قرمزی و مشکلات پوست در چه حد هستش ؟؟

اینکه برای چه کاربردی میکرونیدلینگ و با چه روشی انجام میشود در میران التهاب و قرمزی بعد از آن اهمیت دارد.......معمولا تا یک روز قرمزی و سوزش مختصری دارد که توصیه های ضرروی را توضیح دادیم..........اما اگر در زمان انجام همراه با قرمزی و زخم و خونریزی به هر دلیلی همراه بود حتما تا 3 روز از یک کرم ترمیم کننده سبک  استفاده کنید و در صورت شدید شدن زخم یا التهاب شدیدتر حتما پزشک خود را در جریان بگذارید .....توصیه ما به کادر پزشکی اینست که در پوست های اتوپیک و حساس حتما در زمان انجام در مناطق مختلف از عمق مختلف استفاده کنید و در پایان با پاک کردن خفیف ( نرمال سالین ) در پوست های خشک از پماد زینک و در پوست های چرب از اسپری ترمیم استفاده شود.....

بهترین کرم های ترمیم برای استفاده بیمار بعد از انجام میکرونیدلینگ : ترمیم کننده مدیلن ساخت ایران.....سیکا : بایودرما است

لطفا در صورت انجام میکرونیدلینگ مراقبت های ذکر شده را با دقت مطالعه و انجام دهید .

مراقبت های لازم بعد از درمان :  مانند انواع لیزر ها در میکرونیدلینگ نیز قسمت بسیار مهم در نتیجه بخشی درمان مراقبت های ضروری بعد از انجام آن توسط بیمار می باشد.....ابتدا عدم شستشو تا 6 ساعت چون داروها تا ساعت ها در حال جذب هستند  و همین طور التهاب پوست که بهتر است تا 3 روز بعد از درمان در زمان شستشو  با ابسرد و  کوتاه و مختصر باشد......همین طور بهتر است تا چند روز از ابگرم استفاده نشود.(ایجاد خشکی و تشدید التهاب).....استفاده از عطر و مواد ارایشی هم تا چند روز بهتر است استفاده نشود تا پوست تحریک نشود........در طول یکهفته اولیه هر چقدر مراقبت از افتاب یا نور های مصنوعی اسیب رسان بیشتر باشد نتایج  مخصوصا در درمان های لک موثر تر هستند.......در چند روز اول احتمال پوسته شدن و احساس خشکی طبیعی است که استفاده از یک کرم ترمیم کننده یا رطوبت قوی باعث برطرف شدن میشود.........بهترین توصیه 2 روز استراحت کامل تا رفع التهابات و قرمزی اولیه است.......اگر پوست شما چرب و جوش دار نیست که به راحتی میتوانید از ترمیم کننده های ایرانی هم استفاده کنید مانند مدیلن و غیره.....اما اگر پوستی چرب و حساس دارید در استفاده از کرمهای ترمیم دقت بیشتری داشته باشید و اگر مرطوب کننده مناسب پوست چرب مانند : hydra biodermaدارید از همان مرتب استفاده کنید.

اگر برای درمان لک اقدام به میکرونیدلینگ کرده اید درفاصله جلسات بهتر است از یک کرم یا داروی روشن کننده استفاده کنید...محصولات گروه ویتامین سی که بهترین انها : vit c forever bloom.....در درمان جوش هم داروهای مکمل مخصوص این درمان وجود دارد که پزشک برای شما نسخه خواهد کرد تا در فاصله جلسات با مصرف ان اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

نتیجه گیری : میکرونیدلینگ یک روش نسبتا جدید با هزینه ای مناسب است که در زمان استفاده برای یک درمان هم زمان باعث استحکام و شفافیت و بالا بردن قدرت ترمیم و سطح کلاژن در پوست می شود.....عامل بسیار مهم در هزینه و میزان اثر بخشی نوع داروهای مورد استفاده است......نحوه انجام ان معمولا دو تکنیک با کمی تفاوت انهم فقط در انجام است...نیاز به مراقبت های بسیار بسیار مهم بعد از انجام دارد که باید توسط شخص انجام شود..........تعداد جلسات انجام آن بستگی به علت درمان دارد و معمولا از یک جلسه الی 3 جلسه با فواصل زمانی 1 ماهه است......در حال حاضر در کشورهای مدرن برای حفظ و مراقبت از پوست سالانه 2 جلسه اقدام می شود....اثرات و نتایج آن بسیار مطلوب بوده است.......

درمطب دستگاه مورد استفاده کاسموپن 2015 ساخت فرانسه..و همچنینdr.pen2017 میباشد....

داروهای مورد استفاده برای هر درمان متفاوت بوده و مانند دیگر درمان ها فقط امکان استفاده از داروهایی با مجوز وزارت بهداشت ایران و آنهم از شرکت های داروسازی معتبر که تایید مصرف دارو در اروپا و امریکای شمالی را دارا باشند.

توصیه های مهم و ضروری به پزشکان و افرادی که اقدام به درمان میکرونیدلینگ میکنند :

ابتدا اینکه اگر متخصص پوست یا پزشک نیستید هرگز اقدام به انجام این درمان نکنید چون گذراندن یک یا چند ساعت دوره اموزشی برای انجام این درمان کافی نیست و نکات بسیار مهمی در پوست هر بیمار وجود دارد که شما قادر به تشخیص ان نبوده و اسیب های ناشی ازان بسیار زیاد هستند.

پزشکان و کادر پزشکی نیز اولین سوال قبل از شروع درمان اطلاع از زمینه تبخال و همین طور مصرف داروهای انعقاد خون میباشد....کارتریج انتخابی بر اساس نوع درمان بسیار مهم بوده و جدول توضیحات هر شرکت متفاوت است...تشخیص جوش فعال اهمیت بسیاری دارد و منجر به ایجاد اکنه و اسیب های سکار اکنه خواهد شد...تا جای ممکن در استفاده از ترکیبات کوکتل و داروهای اسیدی محتاط باشید ...در افرادی با سابقه تب خال مصرف اسکلوویر تا سه روز توصیه میشود....

 

این مطلب مفید بود؟ (23)(1)
نظرات (8)
26 دی 1396 - 4:23
بازدید ها: 4275
میکرو نیدلینگ
424

نظرات شما

نظرتون در مورد پست میکرو نیدلینگ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.
  1. نظرات جدید
  2. نظرات قدیمی
  • پروانه : 29 دی 1396 - 15:27

    اینکه واسه لک و جوش نوشته میکرونیدلینگ خوبه یعنی وقتی واسه لک میکرو کنیم ضد جوش و ضد چروک هم هست ؟؟ از خانم دکتر و همکاران تون بابت جواب ها ممنون

    دکتر گیتی خلیلی:30 دی 1396 - 15:36

    خیر.....منظور اینست که برای این موارد ازین روش درمانی استفاده میشود...برای درمان منافذ باز.یا برای لک ها.....یا برای درمان جای جوش....درمان جوش...جوانسازی که هر کدوم با دیگری تفاوت داره........چون هر کدوم داروی مخصوص خودش رو استفاده باید کرد......اما مثلا وقتی برای لک میکرونیدلینگ انجام میشه علاوه بر درمان لک شما پوستی شفاف تر و سفت تر خواهید داشت و فوائد موثر و مناسب دیگری در کنار درمان اصلی به همراه دارد

  • معصومه : 1 بهمن 1396 - 17:48

    من الان درخواست بدم امکان داره قبل عید برام نوبت میکرونیدلینگ بذارید ؟؟ چون نوبت ها طول میشه من ویزیت ام رو همون رو نوبت ام چند ماه بعد بشم ولی الان بیام فقط بوتاکس و میکرونیدل

    دکتر گیتی خلیلی:4 بهمن 1396 - 2:38

    در زمان درخواست نوبت چه با تلفن چه با تلگرام برای میکرونیدلینگ درخواست نوبت کنید.....در زمان نوبت گرفتن اعلام علت مراجعه تون در ایجاد نظم در مطب بسیار اهمیت دارد چون منشی برای نفر بعدی با توجه میزان 30 دقیقه میکرونیدلینگ و 10 دقیقه بوتاکس نوبت دهد....در تلگرام یا تماس تلفنی به منشی اعلام کنید تلاش میکنن همکاری کنن.

  • آذر : 4 اسفند 1396 - 22:21

    سلام و عرض ادب،
    آیا برای وقت گرفتن تنها در زمان پذیرش مطب پیغام تلگرام بزنم؟ من تا خرداد ماه ایران هستم و خیلی مایلم چند جلسه میکرونیدلینگ برای جوان سازی دور چشم و چند جلسه برای آبرسانی و جوش داشته باشم. یک پیغام تلگرام شبیه مثال ها زدم ولی پاسخ از کامپیوتر نگرفتم. با سپاس

    دکتر گیتی خلیلی:7 اسفند 1396 - 16:44

    برای ارسال پیام در تلگرام هر ساعتی از شبانه روز امکان پذیر است...نهایت تا سه شنبه فردا مجدد پیام در تلگرام بزنید......در علت مراجعه بزنید انجام میکرونیدلینگ.........تمام نوبت های اینطرف سال نهایتا تا سه شنبه 10 اسفند اعلام میشود (کنسلی ها و شنبه و سهشنبه صیح هم به مطب اضافه شده است)......مطب تمام فروردین تعطیل است و نوبت دقیق تا پایان سال بعد هم به تمام پیام های تلگرام داده خواهد شد.

  • مطب : 5 مرداد 1397 - 15:48

    سلام و تشکر از مطالب ، در مطب برای جوانسازی و فرمینگ در میکرونیدلینگ چه نوع دارویی استفاهد میکنید ؟؟ چند تا از بیماران من در مطب انجام داده بودند که تیرگی چشم و شارپی پوست شون عالی شده ، ایمیل هم زدم

    دکتر گیتی خلیلی:19 مرداد 1397 - 2:37

    ابتدا ازینکه درمان لک ها و تیرگی دورچشم دوستان و بیماران شما نتیجه بخش بوده بسیار خوشحالیم........اگر پزشک عمومی هستید خواهش مهم و تاکید داریم که اقدام به انجام برخی درمان های تخصصی نکنید چون متاسفانه رایج شده که برخی با یک دوره کلاس چند ساعته و معمولا با اساتید غیر حرفه ای اقدام به این درمان ها میشود که احتمال اسیب بسیار زیاد است.........در مطب چندین نوع درمان مختلف با میکرونیدلینگ انجام میشود..جوانسازی...درمان منافذ باز...درمان لک های سطحی و کدری پوست......ریزش مو.....جوانسازی و لیفتینگ......درمان های پوست چرب و اکنه.........داروهای هر کدام متفاوت و اکثرا از کمپانی MPS ساخت امریکا....NEDLLE TOP امریکا..توسکانی اسپانیا.......فیلورگا فرانسه...گلوتاتیون 400 (دانمارک )هستند....مشاوران مطب

  • شقایق : 16 دی 1397 - 17:0

    35 سالمه خیلی کم و چند پرتقالی روی گونه هام جای جوش هست بیشتر برای جوانسازی میخام برای من مناسبه ؟؟ میشه مستقیم نوبت انجام نیدلینگ بگیرم ؟؟ چقدر اثر بخشی داره ؟ کدوم دکترمطب انجام میده ؟؟

    دکتر گیتی خلیلی:23 فروردین 1398 - 3:35

    برای افراد بالای 30 سال میکرونیدلینگ یکی از بهترین توصیه ها است که باعث شادابی پوست و تاخیر در مشکلات و علائم سنی پوست هستش.....میتوانید در زمان تماس با منشی ها مستقیم نوبت انجام نیدلینگ بگیرید ( البته پزشکان مطب باز هم پوست شما رو دیده و در صورت لازم بودن همون روز انجام میدن )

  • ناشناس : 27 بهمن 1397 - 17:43

    به نظرم سالی یه بار خیلی خوبه و کلی پوست تقویت میشه و شفافه ، من چند باری کردم و اخریش مطب خانم دکتر بود از همه جا کیفیت کار و دارو هاشون بهتره

  • میترا : 9 مهر 1398 - 18:4

    سلام، وقت بخیر
    من ۲۷ سالمه، جدیدا اطراف چشمم و روی دماغم لک های کوچیک قهوه ای ایجاد شده، فکر کنم به خاطر ضد آفتاب یا کرم پودری باشه که استفاده کردم، میخواستم بدونم میکرونیدلینگ برای برطرف کردن این لک ها کارساز هست؟

  • مینا : 21 خرداد 1401 - 17:22

    سلام، آیا میکرونیدلینگ رو خود خانم دکتر خلیلی انجام می دهند؟ یا دستیار و اپراتوری که انجام میده شخص دیگریست؟