درمان افسردگی

دسته بندی : درماني
ویژگی های درمان بین فردی درمان بین فردی یک درمان کوتاه مدت و اختصاصی درمان بین فردی متمرکز بر اینجا و اکنون درمان بین فردی متمرکز بر مشکلات میان فردی تمرکز درمان بین فردی بر روابط متقابل بین خلق و رویدادهای زندگی
این نوع روان درمانی به روان درمانی بین¬فردی یا inter personality terapy مشهور است. روان درمانی بین فردی یک روان درمانی کوتاه مدت، متمرکز بر تشخیص و به طور تجربی آزمایش شده است. روان درمانی بین فردی بر رویداد های زندگی اخیر و مشکلات بین فردی ونشانه ها متمرکز است.این درمان از یک مدل طبی استفاده می کند و نشانه های خلق را به رویدادهای زندگی اخیرارتباط می دهد.درمان گر ipt به بیمار کمک می کند تا احساساتش را درک کند. ipt به بهبود افسردگی از طریق تسکین دادن نشانه های افسردگی کمک می کند و در ایجاد راهبرد های موثرتر برای مشکلات بین فردی اخیر مرتبط با آغاز نشانه ها کمک می کند.مبنای نظری iptبر نظریه های میان فردی آدلف مایر(1957) و هاری استاک سالیوان (1983) و بر روی نظریه دلبستگی جان بالبی استوار است. میان فرد گراها حیطه کار خود را از حوضه روان پزشکی وسعت دادند و بر نقش عوامل اجتماعی، فرهنگی و میان فردی تاکید کردند. سالیوان به نقش روابط میان فردی در ایجاد بیماری روانی و با استفاده از روابط میان فردی برای درک و درمان بیماری روانی تاکید می کند. بالبی معتقد است که جدایی از منبع دلبستگی ایمن باعث شروع افسردگی میشود و اختلالات روانی از مشکل در شکل گیری و نگهداری دلبستگی ایمن ایجاد می شوند. در عوض حمایت های اجتماعی در برابر افسردگی حمایت می کنند.
اصول درمان بین فردی برای افسردگیipt دو اصل اساسی دارد. اول، درمانگرipt افسردگی را بعنوان یک بیماری طبی تعریف می کند، افسردگی یک بیماری رایج که از مجموعه نشانه های ناپیوسته و پیش بین پذیر تشکیل شده است. این تعریف از افسردگی باعث می شود که افسردگی کمتر فشارآور و بیشتر قابل کنترل و درمان باشد. سبب شناسی افسردگی پیچیده و چند بعدی است و شامل عوامل زیستی، تجارب زندگی، تاریخچه خانوادگی و دیگر عوامل می باشد. درمانگر تاکید می کند که افسردگی یک بیماری طبی قابل درمان است و نقض بیمار نیست. گفتن این مطلب که افسردگی یک بیماری قابل درمان است باعث می شود که بیمار احساس بهتری داشته باشد. بیماران افسرده اغلب نشانه های بیماری و پیامد آن را یک عیب و ضعف شخصی قلمداد می کنند.اصل دوم ipt، افسردگی بیمار را با رویدادهای زندگی اخیر ارتباط می دهد. رویداد های استرس زای زندگی باعث آسیب پذیری افراد به افسردگی می شود وبرعکس افسردگی باعث می شود که فرد نتواند رویداد های استرس زای زندگی خود را بهتر اداره کند. تمرکزipt بر روی حل این مشکلات میان فردی در زندگی بیماران است. برخی از مشکلات مانند داغ دیدگی غامض، نقش مشاجره، نقشهای انتقالی یا نارسایی های میان فردی در دوره های زندگی بیماران افسرده است. برای حل این بحران های میان فردی، درمانگر باید موقعیت های زندگی بیمار را بهبود بخشد وهمزمان نشانه های افسردگی را درمان کند.
این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
9 دی 1396 - 18:29
بازدید ها: 428

نظرات شما

نظرتون در مورد پست درمان افسردگی چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.