درمان اضطراب

درمان اضطراب

دسته بندی : درماني
درمان بیوفیدبک به همراه ذهن آگاهی 

چرا نمی توانم اضطرابم را کنترل کنم؟ چرا نمی توانم درد را از خودم دور کنم؟ مشکل من چیست؟ چرا نمی توانم این کار را درست انجام دهم؟ آیا این سوالات برای شما آشنا نیست؟ آیا پرسش های مشابه این را از خودتان پرسیدید؟ اگر پاسخ بلی است پس این درمان برای شما مناسب است.

اجازه دهید بحث را با اینکه ذهن آگاهی چیست و چطور می تواند مفید باشد آغاز کنیم. تعریف های زیادی از ذهن آگاهی وجود دارد که هر یک بر جنبه های متفاوتی از این پدیده پرداختند. ذهن آگاهی در واقع «دانستن آنچه که شما در حال تجربه کردن آن هستند همانگونه که تجربه می شود» یا به عبارتی «بودن در زمان حال، پذیرش، رها شدن از قضاوت». بیوفیدبک نیز درمانی است که در آن فرد به کمک یک دستگاه و یک سری سنسور نسبت به احساسات فیزیولوژیکی خود آگاهی پیدا می کند. ذهن آگاهی  با حضور در زمان حال تمرین آگاهی بر احساسات فیزیولوژیکی را آسان تر می کند. ترکیب این دو درمان از یافته های بسیار جدید درمانی است که اثربخشی آن در پژوهش های مختلف تایید شده است

اما این درمان برای چه اختلالاتی مفید است بر اساس پژوهش های صورت گرفته از این درمان برای اختلالات، اضطراب، فوبیا، پانیک، فشار خون، میگرن، سندرم روده ی تحریک پذیر،دردهای عصبی، فیبرومیالژی، بی اختیاری ادرار استفاده می گردد.

این درمان بخصوص برای افرادی که به دلایل مختلف همچون بارداری یا حساسیت به اثرات جانبی دارو نمی توانند و نمی خواهند دارو مصرف کنند به شدت توصیه می گردد.

این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
10 دی 1396 - 17:30
بازدید ها: 612
درمان اضطراب
51

نظرات شما

نظرتون در مورد پست درمان اضطراب چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.