داستان" من درست می گویم، شما اشتباه می گویید"

دسته بندی : دسته بندي نشده
گاهی اوقات وقتی با مراجعینم به تمرین تعریف ارزش ها می پردازیم فوری از کوره در می روند: " چرا تمام توجه ات به من است؟ مشکل اوست" یا " ببین، من مشکلی با همسرم ندارم. من فقط می خواهم به پروپایم نپیچد.
من به اعتراضاتشان گوش می دهم و سپس آرام می پرسم:" پس شما صادقانه به من می گویی هیچ کاری نیست که انجام دهید تا رابطه تان بهبود یابد؟ کار بهتری نمی توانید انجام دهید ؟ پس شما همسر ایده آل هستید؟ و یک پاسخ خجالت آور:" خبف نه من نمی گویم که..."، و اغلب کافی است تا اجازه دهند خشمشان فروکش کند، اما نه همیشه. گاهی اوقات اصرار دارند،" البته من کامل نیستم، اما خوب رفتار میکنم. او کسی است که نیاز دارد رفتارش را تغییر دهد نه من!"
به این داستان" من درست می گویم، شما در اشتباه هستید" می گوییم. همه ما انواع مختلفی از این داستان را داریم و گاهی در آن گرفتار شده ایم که می تواند بسیار مشکل ساز باشد. هنگامی که اعتقاد داشته باشید حق با شماست و دیگری در اشتباه است، در رابطه تان با آن شخص چه اتفاقی می افتد؟ آیا رابطه ای احترام آمیز، عاشقانه و صادقانه خواهید داشت، یا رابطه ای پر از تنش، تعارض و تضاد؟
اکنون زمانی است که مفهوم کارایی را معرفی می کنم." این روش چگونه می تواند در دراز مدت برای رابطه تان مفید باشد؟، از شما می پرسم وقتی به این نتیجه رسیده اید که حق با شماست و همسرتان نیاز به تغییر دارد، آیا رابطه تان بهبود یافته؟ وقتی شما به همسرتان به چشم مشکلی نگاه می کنید که باید حل شود ناگزیر پای انواع تنش ها را باز کرده اید. از اینها گذشته، چه احساسی دارید اگر کسی به شما چنین نگاهی داشته باشد؟
برخی از مراجعین هنوز هم سعی دارند که در این باره بحث کنند. آنها اصرار دارند بگویند: " اما این درست است! فقط به آنچه که انجام می دهد نگاه کنم!؟"
من پاسخ میدهم،" در این اتاق، هرگز با شما در مورد آنچه درست یا نادرست است بحث نمی کنم. بلکه مساله ای مهم تر از درست یا غلط بودن، مورد نظر ماست: ما علاقمند به انجام بهترین کار برای بهبود رابطه تان هستیم. من فقط از شما می خواهم که توجه کنید: وقتی که شما بر این باور هستید که فقط همسرتان باید تغییر کند اما شما نیازی به تغییر ندارید( صرف نظر از این که این کاری درست است یا نه)، چه اثری بر نگرش و رفتار شما دارد؟ چگونه رفتار با همسرتان را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا در دراز مدت به رابطه تان کمک خواهد کرد؟
 
این مطلب مفید بود؟ (2)(0)
نظرات (0)
23 مهر 1395 - 11:3
بازدید ها: 485
داستان" من درست می گویم، شما اشتباه می گویید"
52

نظرات شما

نظرتون در مورد پست داستان" من درست می گویم، شما اشتباه می گویید" چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.