کاردرمانی و سندرم داون

دسته بندی : دسته بندي نشده

سندرم داون

 

سندرم داون یک بیماری ژنتیکی است که باعث درجات مختلفی از ناتوانی یادگیری و برخی از مشکلات جسمی می شود. کودکان مبتلا به سندرم داون ممکن است برای رشد، استقلال و مهارت های مراقبت از خود نسبت به همسالان تلاش بیشتری کنند.

 

تیم کاردرمانگر کودکان ما با خانواده شما همکاری خواهند کرد تا توانایی فرزندتان را در انجام کارهای روزمره افزایش دهند.

 

برای اطلاع از چگونگی کمک با ما تماس بگیرید: 04133370189

سندرم داون چیست؟

سندرم داون در هنگام بارداری به دلیل وجود یک کروموزوم اضافی ایجاد می شود. کودکان مبتلا به سندرم داون به جای 46 کروموزوم در سلولهایشان 47 کروموزوم دارند. آنها همچنین دارای کروموزوم 21 اضافی هستند ، به همین دلیل سندرم داون را تریزومی 21 نیز می نامند.

 

چگونه می دانم که فرزند من سندرم داون دارد؟

از آنجا که سندرم داون بیماری است که در رحم اتفاق می افتد ، اغلب به عنوان بخشی از فرایندهای غربالگری قبل از تولد تشخیص داده می شود. گاهی اوقات تشخیص داده نمی شود یا والدین ترجیح می دهند این غربالگری را انجام ندهند.

 

سندرم داون با ویژگی های جسمی و درجاتی از اختلال یادگیری مشخص می شود. هر کودک مبتلا به سندرم داون متفاوت است ، برخی از آنها دارای عوارض پزشکی هستند و نیاز به مداخله زیادی دارند در حالی که دیگران زندگی سالم با درجه بالایی از استقلال دارند. بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم داون زندگی فعال ، سالم و رضایت بخشی دارند و به خوبی در جامعه ادغام شده اند.

 

اگر دوست دارید بیشتر بدانید که چگونه ما به عنوان متخصص کاردرمانی می توانیم به شما کمک کنیم تا مشکلات مشترک مرتبط با سندرم داون را پشت سر بگذارند ، مطالب مفیدی را در پایین این صفحه خواهید یافت.

 

چگونه یک متخصص کاردرمانی می تواند به کودک من که مبتلا به سندرم داون است کمک کند؟

کودکان مبتلا به سندرم داون ممکن است برای دستیابی به نقاط عطف رشد و دسترسی به امکانات روزمره مانند برنامه درسی مدرسه یا شبکه های اجتماعی ، به حمایت بیشتری نسبت به همسالان خود نیاز داشته باشند. تیم متخصص کاردرمانی کودکان ما در کار با کودکان مبتلا به سندرم داون و خانواده های آنها مهارت دارند تا به دستیابی به بالاترین سطح استقلال و کیفیت زندگی کمک کنند.

 

در اینجا چند نمونه از چگونگی کمک ما ذکر شده است:

 

مهارت های مراقبت از خود

فعالیت هایی که سایر کودکان ممکن است به طور طبیعی مانند دستشویی ، لباس پوشیدن و تغذیه انجام دهند ، می تواند یک چالش مهم برای کودکان مبتلا به سندرم داون باشد. یک کاردرمانگر تشخیص می دهد که با کدام وظایف و اجزای سازنده درگیر هستند و جلسات درمانی یک به یک و یا مشاوره در مورد تجهیزات ، تکنیک ها و استراتژی هایی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند.

 

مهارت های حرکتی خوب

اینها یک فرایند دشوار برای بسیاری از کودکان است. کودکان مبتلا به سندرم داون به دلیل مشکلات رشد شناختی و عصبی به احتمال زیاد دارای مهارت های حرکتی ضعیف هستند. آنها همچنین انگشتان کوتاه تری دارند و تسلط بر فعالیت های حرکتی را دشوارتر می کنند. بسیاری از فعالیتهای سرگرم کننده وجود دارد که می تواند برای رفع مشکلات مهارت حرکتی خوب باشد.

 

مهارت های حرکتی ناپخته. 

یک متخصص کاردرمانی که در کار با کودکان که دارای مهارت های حرکتی ضعیف هستند مهارت دارد، به سرعت تشخیص می دهد که چه مشکلاتی را دارند و این مشکلات از کجا ناشی می شود. هنگامی که مواردی مانند تعادل ، پیاده روی ، دویدن یا جست و خیز کردن را شناسایی کردیم ، می توانیم توصیه های عملی ، توصیه ها و روش های درمانی در مورد چگونگی رفع آنها ارائه دهیم.

 

فعالیتهای یکپارچه سازی حسی

کودکان مبتلا به سندرم داون اغلب در ایجاد تحریک حسی دریافت شده از محیط اطراف خود برای تولید پاسخ های مناسب مشکل دارند. یک متخصص کاردرمانی که در تکنیک های ادغام حسی مهارت دارد ، تشخیص می دهد که کودک مبتلا به سندرم داون چه زمینه هایی را در پردازش حسی تجربه می کند و از طریق مشاوره ، برنامه و یا جلسات درمانی مستقیم به آنها می پردازد.

 

توجه و تمرکز

اگر کودکی توجه به فعالیت یا وظیفه ای را برای مدت زمان طولانی چالش برانگیز بداند ، به احتمال زیاد انتظارات او از محیط کلاس را چالش برانگیز می داند. کودکان مبتلا به سندرم داون اغلب مهارت های تمرکز و توجه را دشوار می یابند و یک متخصص کاردرمانی کودکان به کودک شما کمک می کند مهارت های لازم برای ادغام موفقیت آمیز در مدرسه را رشد دهد

این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
14 آبان 1399 - 17:2
بازدید ها: 116
کاردرمانی و سندرم داون
51
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست کاردرمانی و سندرم داون چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.