چرا برخی افراد در پاییز حال خوشی ندارند؟

دسته بندی : ساير
فصل پائیز دارای مزاج سرد و خشک است و افرادی که مزاجی همچون این فصل دارند در مقایسه با افرادی با مزاج گرم بخصوص مزاج گرم و تر، بیشتر در این فصل دچار مشکل مزاجی می‌شوند.
یک عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران، در گفت‌وگو با سلامت آنلاین گفت: مطابق با آموزه های طب اسلامی-ایرانی، علاوه بر این‌که هر فردی دارای طبع یا مزاج است، فصل ها و مواد غذایی نیز، هرکدام مزاج خاص خود را دارند که در صورت یکی بودن مزاج فصول و غذاها با مزاج افراد مشکلاتی، برای فرد پیش خواهد آمد.

فائزه عسکری، با اشاره به اینکه در فصل پاییز ممکن است افرادی با مزاج سرد و خشک دچار بیماری های این فصل، همچون خشکی پوست، اگزما، افزیش فکر و خیال، غم، وسواس، افسردگی، و اسپاسم یا گرفتگی عضلات شوند گفت: یکی از اصلی ترین موارد در پیشگیری از ابتلا به برخی از این بیماری ها و مشکلات اصلاح تغذیه فرد است که نوع تغذیه در هر فصل با فصل دیگر تفاوت هایی دارد.

به گفته این پژوهشگر طب سنتی، افراد با مزاج مختلف بخصوص سردمزاجان، در این فصل باید از مصرف غذاهایی که سبب افزایش خشکی بدن می شوند همچون غذاهای شور و نمک سود شده، غذاهای کنسروی، سوسیس و کالباس، فست فودها و غذاهای با ادویه زیاد اجتناب کنند. همچنین در این فصل باید مصرف غذاهایی همچون سوپ ها، شور باها، تخم مرغ، شلغم، گوشت پرندگان، گوشت گوسفند و مایعات که تامین کننده رطوبت یا همان تری بدن هستند در اولویت مصرف قرار گیرند، اما مصرف آب یخ به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

عسکری به اشاره به این‌که بهتر است بخش عمده غذا ها در میانه روز که سرمای هوا کمتر است، مصرف شود اظهار کرد: میوه های هر فصل، سازگار با مزاج آن فصل هستند. نگهداری میوه ها به طرق مختلف و استفاده از آن ها در فصول دیگر، می تواند سبب بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات شود. به طور مثال مصرف هندوانه در فصول سرد بسیار مضر است.

به گفته این پژوهشگر طب سنتی، روغنمالی یا همان ماساژ بدن با روغن های مناسب همچون روغن بادام شیرین و روغن بابونه در این فصل می تواند بسیار مفید باشد.

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
14 اسفند 1395 - 11:58
بازدید ها: 601
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست چرا برخی افراد در پاییز حال خوشی ندارند؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.