پاک کننده های مناسب صورت

شستوشوی پوست یک ضرورت است اما اینکه با چه مادهای شستوشو شود بستگی به وضعیت پوست افراد دارد. وقتی شخصی پوست خشکی دارد مسلما باید از شستوشوکنندههایی که اسیدیته بیشتر، قلیای کمتر و PHهای پایینتری دارند، استفاده کند. وقتی پوستی نرمال است ممکن است خیلی در این زمینه مشکل نداشته باشند. 
شستوشوی پوست یک ضرورت است اما اینکه با چه مادهای شستوشو شود بستگی به وضعیت پوست افراد دارد. وقتی شخصی پوست خشکی دارد مسلما باید از شستوشوکنندههایی که اسیدیته بیشتر، قلیای کمتر و phهای پایینتری دارند، استفاده کند. وقتی پوستی نرمال است ممکن است خیلی در این زمینه مشکل نداشته باشند. البته پوستهای نرمال نیز گاهی خشک و گاهی چرب میشوند این به آن معناست که وقتی شخص میگوید پوست من چرب نیست و خشک هم نیست اما وقتی میشویمش خیلی احساس خشکی میکنم، یعنی این پوست نرمال رو به خشکی است اما اگر چنین شکایتی نداشته باشد یعنی یک پوست نرمال رو به چرب دارد. اما پوست چرب که به محض شستن فورا دوباره چرب میشود، کاملا واضح است که نیاز به شستوشوی بیشتری دارد. این نوع پوست محدودیت کمتری در استفاده از صابونها دارد به طوری که اگر کسی پوست چربش را با صابونهای معمولی و حتی بدنشوی هم بشوید، احساس ناخوشایندی به او دست نمیدهد و احساس سوزش و کشآمدگی در پوستش نمیکند.
طبیعتا توصیه اول این است که اگر پوست نیازی به شستوشو با صابون یا محلولهای شستوشو ندارد، تنها شستوشوی با آب کافی است پس بهتر است صورت با آب خالی شستوشو داده شود اما اگر میزانی از آلودگی در صورت وجود دارد و حتما باید ماده پاککنندهای به کار گرفته شود آن زمان باید تشخیص داده شود که چه نوع صابون یا شویندهای برای این فرد مناسب است. خانمها برای پاک کردن آرایش صورت میتوانند از پاککنندهها و شیرپاکنها استفاده کنند یعنی الزامی وجود ندارد که برای پاککردن آرایش حتما از آب استفاده شود ولی اگر کسی دوست دارد حتما صورتش را بشوید باید صابون یا مایع شستوشویی مناسب پوست خودش انتخاب شوند. مایعها و ژلهای شستوشوی پوست نیز میتوانند برای پاک کردن و شستوشوی پوست مناسب باشند و عوارضی ندارند و فقط برای پوستهای خشک باید خیلی دقت شود که مناسب با پوست انتخاب شود و نباید از پایههای خیلی قلیایی استفاده کنند.
بهترین شویندهها برای پوست با توجه به جنس پوست متفاوت است برای پوستهای خشک از صابون ملایم،معمولی، صابون معمولی و برای پوستهای چرب ازصابون مخصوص این نوع پوست باید استفاده کرد.
در صورتیکه فرد به حساسیت و اگزمای پوستی مبتلا شده باشد باید از شویندههایی که تحریک پوستی کمتری برای فرد ایجاد میکند، استفاده کرد.
شوینده مناسبتر برای پوستهای مبتلا به اگزما و حساسیت عبارتند از:
پن، شوینده مناسبتری نسبت به صابون برای پوستهای مبتلا به حساسیت و اگزما شناخته میشود همچنین برای بیماریهای خاص پوستی مانند آکنه از صابونهای آن بیماری استفاده میشود.
مبتلایان به آکنه پوستی، صابونهای ضد آکنه و ضد میکروب برای تمیزی پوست خود به کار ببرند. همچنین برای پوست خود تردید دارند، بهتر است از پنها و شویندههای غیر صابونی مصرف کنند.
تعداد دفعات شستوشوی صورت هم باز به نوع پوست هر فرد بستگی دارد.
اگر فرد پوست چربی دارد باید به دفعات بیشتری پوست را بشویید. معمولا پوست خشک در شبانهروز بیش از یک بار به شستوشو با پاککنندهها نیاز ندارد، اما پوست طبیعی تا ۲ بار میتواند با پاککنندهها شستوشو شود و برای پوست چرب حتی بیش از ۳ بار هم اشکالی ندارد.البته شستوشو با آب تا هرچندبار در شبانهروز که انجام شود حتی برای پوست خشک هم مجاز است. فردی که پوست خشک دارد و تمایل دارد که پوستش را چندبار بشوید؛ میتواند یکبار در روز که آلودگی پوستش بیشتر است از پاککنندهها استفاده کند و دفعات بعدی فقط با آب خالی صورتش را بشوید.
این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (2)
26 مهر 1395 - 17:9
بازدید ها: 973

نظرات شما

نظرتون در مورد پست پاک کننده های مناسب صورت چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.
  1. نظرات جدید
  2. نظرات قدیمی
  • ناشناس : 29 مهر 1395 - 16:19

    ژل شستشو صورت استفاده میکنم استفادش ضرری نداره

    دکتر گیتا فقیهی:1 آبان 1395 - 15:50

    سلام،در صورتیکه مطابق جنس و نوع پوست شما و از داروهای تائید شده باشد مانعی برای استفاده ندارید

  • ارتین : 25 آبان 1395 - 12:28

    سلام خانم دکتر پوست من کلا خشک فصل زمستان که میرسه پوست صورتم کنده میشه و قرمز میشه گفتم ببینم چرا اینجوری میشه ممنون

    دکتر گیتا فقیهی:26 آبان 1395 - 17:7

    سلام،شما بایستی پوست خود را مرطوب نگه دارید.کرم مرطوب کنندهhydrasome)face doux) را روزانه 2-3 بار استفاده نمایید