سینوس ها را بشناسید

سینوس ها را بشناسید

دسته بندی : دسته بندي نشده

به گردهمایی حفره های اطراف بینی سینوس گفته میشود.این در حالی است که اکثرا فکر میکنند سیستم سینوسی پشت بینی قرار دارد اما باید بدانید که حفره های سینوسی در پشت پیشانی و چشم هم دیده میشوند.از جمله مشکلاتی که برخی مواقع سیستم سینوسی با آن مواجه میشود؛ پوشش ضخیم، پولیپ یا عفونت های مکرری هستند که این موارد در نتیجه مشکلات تنفسی را در پی خواهند داشت که بهترین روش درمان مشکلات سینوسی جراحی سینوس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت دکتر فهمیه بیاتی  متخصص گوش، حلق و بینی و جراح زیبایی  مراجعه نمایید.

جراحی های سینوس

انواع جراحی های سینوس را میتوان در این سه دسته قرار داد؛

عمل جراحی اندوسکوپیک، جراحی کاهش توربینات، جراحی اتساع استخوانی سینوس


مراحل عمل جراحی سینوس

در ابتدا تلسکوپی کوچک را در سینوس وارد میکنند تا جراح امکان مشاهده دقیق جزئیات کار را داشته باشد.در نهایت نیز جراح تمامی انسداد ها، بخش های کوچک استخوانی یا پولیپ ها را از سینوس جدا میکند در بعضی از جراحی های سینوسی از بالنی کوچک برای بزرگ کردن سینوس ها در طی انجام عمل استفاده میشود که با توجه به شکل سینوس ها ممکن است جراح پیشنهاد ترمیم جهت سپتوم را حین عمل به شما دهد که نتیجه این کار بهبود تنفس شما خواهد بود.


آمادگی پیش از جراحی سینوس

آنچه پیش از جراحی سینوس قابل اهمیت است، عدم استفاده از داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و آسپیرین در یک هفته قبل از جراحی است اما در موارد خاص مثل استنت قلبی برای اطمینان خاطر بیشتر از جراح خود سوال کنید تا متوجه شوید تا چه زمانی نباید داروهای خود را مصرف کنید.از طرفی پیش از عمل باید استفاده از اسپری و سرم را آغاز کنید.


خطرات ناشی از جراحی سینوس

جراحی سینوس نیز همچون جراحی های دیگر خطراتی را به همراه دارد اما خوب است بدانید که عوارض جدی جراحی سینوس بسیار نادر است.بعد از جراحی ممکن است خونریزی شدیدی را تجربه کنید که اگر این خونریزی بیش از حد معمول باشد باید خون دریافت کنید.بطور کلی هر جراحی سینوس اتموئید میتواند خطر ایجاد نشت مایع مغزی نخاعی را باخود به همراه داشته باشد که برای رفع این مشکل نیز جراحی های بیشتری را درنظر گرفته اند.

 

در صورت ایجاد موارد زیر باید فورا با پزشک  تماس گرفت.

  •     تجربه سر دردی شدید که این سر درد ادامه دار میشود
  •     قرمزی یا تورم اطراف چشم
  •     و یا تجربه تب شدید

این نکته را هرگز فراموش نکنید که برای اطمینان از بهبود صحیح سینوس ها بعد از جراحی سینوس، مراقبت های لازم، ضروری است.این روند تا پنج روز طول میکشد و پس از ان قادر به انجام کارهای روزانه خود خواهید بود و تا زمانی که پزشک متخصص اجازه نداده است نباید به فعالیت هایی که فشار خون‌تان را بالا میبرد بپردازید.


داروها

برای بهبودی پس از جراحی سینوس، داروهای مخصوص تسکین درد توسط پزشک متخصص تجویز میشود و داروهای بدون نسخه مثل؛ اسپرین و ایبوپروفن میتواند در فشار خون شما اختلال ایجاد کند که به همین دلیل توصیه نمیشوند.

از اهمیت شستشو معابر سینوسی خود با اسپری و سرم غافل نشوید چرا که اسپری باعث میشود از ایجاد پوسته های خون و ترشح سینوس ها جلوگیری شود.

 

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
23 مهر 1398 - 15:7
بازدید ها: 173

نظرات شما

نظرتون در مورد پست سینوس ها را بشناسید چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.