معرفی عمل جراحی لوزه و ضرورت یافتن آن

معرفی عمل جراحی لوزه و ضرورت یافتن آن

دسته بندی : دسته بندي نشده

عمل جراحی لوزه یکی از مواردی است که توسط پزشک متخصص برای افرادی که دوره های مکرری از التهاب را تجربه می کنند پیشنهاد می شود. التهاب لوزه و ضرورت عمل جراحی آن یکی از مواردی است که می تواند همه ی افراد در همه ی گروه های سنی را شامل شود.

چه هنگامی عمل جراحی لوزه ضرورت پیدا می کند؟

لوزه ها دو غده کوچک می باشند که در پشت گلو قرار گرفته اند و بسیاری از افراد از تورم ناشی از آن ها یا به عبارت دیگر از استرپت رنج می برند. تورمی که وجود دارد گاهی اوقات ممکن است بدون استفاده از هیچ گونه دارویی از بین برود. اما در سایر موارد ممکن است فرد به آنتی بیوتیک یا جراحی نیاز پیدا کند.که در بسیاری از موارد برای جلوگیری از تورم مجدد آن ها زمانی که به متخصص مربوطه مراجعه می کنید برای تسریع درمان و بهبود این روند عمل جراحی لوزه   را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

 

هم چنین پزشک متخصص عمل جراحی لوزه را برای افرادی که اغلب دارای بیماری لوزه یا گلو استرپت هستند نیز پیشنهاد خواهد کرد. چرا که این کار بهترین راه حل برای این افراد می باشد.
چنانچه در سال گذشته تجربه ابتلا به حداقل هفت مورد تورم لوزه یا استرپت را داشته اید حتما با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

از مزایای عمل جراحی لوزه چه مواردی را می توان مطرح کرد؟

  1. مشکلات عفونتی که قبلا وجود داشتند برطرف می شوند.
  2. مشکلات تنفسی دیگر برای فرد وجود نداشته باشند.
  3. خر و پف و بسیاری از موارد دیگری مثل آپنه نیز با عمل جراحی لوزه درمان خواهند شد.
  4. خونریزی هایی که در لوزه ها وجود داشته است نیز برطرف خواهند شد.
  5. هم چنین عمل جراحی لوزه می تواند یکی از گزینه های موثر در سرطان لوزه ها باشد.

سایت دکتر بیاتی یکی از معتبرترین سایت هایی است که می توانید اطلاعات لازم و کافی را در مورد عمل جراحی لوزه  در آن دنبال کنید.

چقدر با عمل جراحی لوزه آشنایی دارید؟

tonsillectomy یک عمل جراحی می باشد که با استفاده از آن اقدام به برداشتن لوزه ها می کنند. درواقع لوزه ها مکانی هستند که سلول های سفید خون در آن ها استقرار دارند و کار دفاع از بدن را در مقابله با عفونت ها انجام می دهند ولی در برخی موارد لوزه ها نیز آلوده شده و عفونی می شوند.

وجود چه عوامل دیگری به جز التهاب پزشک را به سمت عمل جراحی لوزه سوق خواهد داد؟

  • وجود تب و تورم غدد گردن
  • وجود هرگونه مشکلی در هنگام بلع
  • قرمز شدن گلو و وجود لوزه های سفید یا زرد رنگ

عمل جراحی لوزه، بیشتر برای کدامیک از گروه های سنی انجام می شود؟

ورم لوزه یا tonsillitis در کودکان بسیار بیشتر از بزگسالان مشاهده می شود. با این حال این مشکلی است که ممکن است در هر سنی افراد را درگیر کند.

آماده شدن برای عمل جراحی لوزه شامل موارد زیر می شود:

  • دوهفته قبل از عمل جراحی لوزه بهتر است از مصرف دارو های ضد التهاب مثل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن خودداری کنید. چرا که این داروها می توانند باعث افزایش خطر خونریزی در حین و بعد از عمل جراحی لوزه شوند.
  • در صورت مصرف هرگونه داروی گیاهی و یا ویتامین ها با پزشک خود مشورت کنید.
  • شب قبل از عمل جراحی لوزه بهتر است از مصرف مواد خوراکی پرهیز کنید در واقع برای انجام عمل جراحی بهتر است معده شما خالی باشد و چیزی هم ننوشید، این کار باعث می شود حالت تهوع نداشته باشید.

هنگامی که عمل جراحی لوزه   به اتمام رسید بهتر است بیمار دو روز بعد از عمل را در خانه استراحت کند.

عمل جراحی لوزه به چه صورتی انجام می شود؟

عمل جراحی لوزه محدود به یک یا دو روش نمی شود بلکه برای انجام آن از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از رایج ترین این روش ها cold knife (steel) dissection

می باشد.

روش دیگری که بسیار متداول است، روش سوزاندن بافت ها از طریق فرآیندی به نام cauterization می باشد.

 ultrasonic vibration نیز روش دیگری است که در آن با استفاده از امواج صوتی اقدام به برداشتن لوزه می کنند. عمل جراحی با استفاده از این روش تقریبا نیم ساعت به طول خواهد انجامید.

استفاده و انتخاب هریک از این روش ها به نظر پزشک بستگی خواهد داشت  و برای انجام آن معمولا فرد را با استفاده از بیهوشی عمومی یا بیهوشی کامل تحت عمل جراحی قرار خواهند داد.

فرد بعد از عمل درد  شدیدی را احساس می کند و تا زمانی که به هوش می آید در اتاق ریکاوری تحت مراقبت خواهد بود و بعد از به هوش آمدن، مسکن استفاده می شود و فشار خون و ضربان قلب او را  کنترل خواهند کرد. بسیاری از افراد در همان روز بعد از عمل جراحی مرخص خواهند شد و می توانند به خانه بروند.

علایمی که ممکن است بعد از عمل به وجود بیایند:

گلودرد یکی از مواردی است که بعد از بهبودی در بسیاری از بیماران مشاهده می شود.

درد در فک، گوش و گردن از جمله موارد دیگری هستند که توسط بسیاری از افراد گزارش شده اند. برای رهایی از این مشکلات بهتر است دو یا سه روز اول بعد از جراحی لوزه استراحت کنید.

با گذشت چند روز از جراحی لوزه می توانید بستنی، پودینگ، جو دوسر و سایر غذاهای نرم را میل نمایید.

 

 

 

این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
5 آذر 1398 - 12:21
بازدید ها: 197
معرفی عمل جراحی لوزه و ضرورت یافتن آن
51
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست معرفی عمل جراحی لوزه و ضرورت یافتن آن چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.