مشاوره پیش از ازدواج

دسته بندی : دسته بندي نشده

مطالبی که قبل از ازدواج باید از طرف مقابلمان بدانیم 

دختران و پسران جوان برای اینکه مقدمات ازدواج خود را فراهم کنند و بتوانند شناخت خوب و ارزیابی کافی نسبت به همسر آینده خود به دست آورند، می‌توانند به صورت ضابطه‌مند و در چارچوب‌های اخلاقی مورد پذیرش جامعه این کار را انجام دهند تا بتوانند با ویژگی‌های شخصیتی زیباشناختی طرف مقابل و مسائل دیگری از این نوع آشنا شوند که علاوه بر آن، کمک گرفتن از تجربیات دیگران و مشاوره‌های قبل ازدواج هم می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشند.

اغلب دختران و پسران در ارتباطات خود بیشتر شیفته ظواهر و احساسات آنی یکدیگر شده و به اصطلاح در یک نگاه عاشق یکدیگر می‌شوند که این دوستی‌ها را در فضای ذهنی بسیاری از جوانان می‌توان دید، امّا محبت ورزیدن و عشق تنها در صورتی که مقدمه‌ای برای ازدواج باشد پذیرفتنی است.

اگر عواطف و احساسات آنی دختران و پسران جوان در موقعیت حساس آشنایی با یکدیگر بر منطق و انتخاب اصولی آن ها قالب شود، می تواند آسیب های زیادی را برای هر یک از آن ها به همراه داشته باشد.
 

پنج سوال پرسیدنی قبل از ازدواج

آیا ما یکدیگر را دوست داشته و به هم اعتماد و احترام متقابل داریم؟

آیا انتظارات هر دوی ما از ازدواج، یکسان است؟

آیا دارای سلیقه یکسانی هستیم که باعث سکوت، گریه کردن و یا خندیدن شود؟

در مورد مسائل عمده زندگی مانند بچه، خانواده، دوستان، این که در کجا و چگونه زندگی کنیم توافق داریم؟

آیا همانطور که امروز به یکدیگر علاقه داریم، بدون این که بخواهیم چیزی را از همسرمان مخفی کنیم در آینده نزدیک نیز زندگی توأم با عشق و محبت خواهیم داشت؟

 برای ازدواج نیاز به شناخت بیشتر زوجین نسبت به هم و درک درست از موقعیت و شرایط زوجین می باشد که این شرایط در جلسات مشاوره پیش از ازدواج بررسی و آگاهی های لازم داده خواهد شد . 

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
12 آبان 1399 - 10:44
بازدید ها: 186
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست مشاوره پیش از ازدواج چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.