چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم؟

چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم؟

دسته بندی : دسته بندي نشده

صدها گیاه آلوئه وجود دارد، اما آلوئه­ ورا در توانایی خود برای کمک به شما در داخل و خارج از بدن منحصر به فرد است. آلوئه­ ورا تنها شکل خوراکی آلوئه است. این گیاه بومی شبه جزیره عربستان بوده، اما در سراسر جهان رشد می کند. این گیاه بوته ­ای و نوک ­تیز برای هزاران سال است که به خاطر ژل تسکین دهنده ­اش کشت می­شود.

ژل آلوئه­ ورا فقط برای مشکلات پوستی خوب نیست. می توان آن را با آب مخلوط کرد تا آب آلوئه ­ورا که سرشار از مواد مغذی است ایجاد شود.

چگونه از آلوئه ­ورا استفاده کنیم؟

صدها گیاه آلوئه وجود دارد، اما آلوئه­ ورا در توانایی خود برای کمک به شما در داخل و خارج از بدن منحصر به فرد است. آلوئه­ ورا تنها شکل خوراکی آلوئه است. این گیاه بومی شبه جزیره عربستان بوده، اما در سراسر جهان رشد می کند. این گیاه بوته­ ای و نوک ­تیز برای هزاران سال است که به خاطر ژل تسکین ­دهنده ­اش کشت می­شود.

ژل آلوئه­ ورا فقط برای مشکلات پوستی خوب نیست. می توان آن را با آب مخلوط کرد تا آب آلوئه ­ورا که سرشار از مواد مغذی است ایجاد شود.

آلوئه­ ورا چیست؟

آلوئه ­ورا ژلی است که از برگ های گیاه آلوئه بدست می آید. هزاران سال است که مردم از آن برای التیام و لطافت پوست استفاده می کنند. آلوئه همچنین از دیرباز یک درمان عامیانه برای بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست و اختلالات پوستی بوده است. تحقیقات امروزی در مورد فواید آلوئه ­ورا متفاوت است و برخی شواهد نشان می دهد که می تواند باعث سرطان در حیوانات آزمایشگاهی شود.

هیچ غذایی حاوی آلوئه ­ورا نیست، بنابراین باید به صورت مکمل یا ژل مصرف شود.

مصرف برخی از انواع آلوئه ­ورا ایمن تر از سایرین است و مصرف طولانی مدت آن توصیه نمی­شود.

فواید آلوئه ­ورا

مواد مغذی موجود در آب آلوئه­ ورا می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد. بتاکاروتن یک رنگدانه زرد-قرمز است که در گیاهان آلوئه ­ورا یافت میشود. به عنوان یک آنتی­ اکسیدان عمل کرده و می­تواند به سلامت چشم، از جمله عملکرد شبکیه و قرنیه کمک کند.

سوزش سر دل را برطرف می کند. سوزش سر دل یک وضعیت دردناک است که شامل خروج اسید از معده و حرکت به سمت مری است. یک مطالعه اخیر نشان داده است که آب آلوئه ­ورا می تواند علائم سوزش سر دل را بدون هیچ گونه عوارض جانبی ناخوشایند کاهش دهد.

یبوست را درمان می کند. آب آلوئه­ ورا حاوی چندین ترکیب شناخته شده به عنوان ملین است. در حالی که نوشیدن آب آلوئه ­ورا بعید است در افرادی که حرکات روده طبیعی دارند باعث مشکلات گوارشی شود، به عنوان راهی برای تسکین یبوست امیدوارکننده است.

ممکن است علائم روده تحریک ­پذیر(ibs) را بهبود بخشد. آب آلوئه ­ورا ممکن است یک درمان بالقوه برای سندرم روده تحریک پذیر باشد. این وضعیت شامل التهاب روده است که منجر به درد و سایر مسائل می شود. نشان داده شده است که آلوئه دارای خواص ضد التهابی است. در یک پژوهش انجام شده، افراد مبتلا به ibs که آب آلوئه­ ورا مصرف کردند، گفتند برخی از علائم آنها بهبود یافته است.

مواد مغذی آلوئه ­ورا

آب آلوئه ­ورا منبع غنی از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. این امر باعث کاهش استرس اکسیداتیو در بدن شما شده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری­های قلبی-عروقی و سرطان را کاهش می دهد.

آب آلوئه ­ورا همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین c، ویتامین a، ویتامین e، بتاکاروتن، اسید فولیک، کلسیم و منیزیم است.

آب آلوئه­ ورا حاوی سطوح بالایی از منیزیم است که یک ماده مغذی حیاتی برای استفاده از اعصاب و عضلات است. منیزیم با بیش از 300 واکنش آنزیمی مختلف، از جمله واکنش هایی که فشار خون شما را تنظیم می کنند، به بدن شما کمک می کند. این ماده مغذی همچنین به تنظیم ریتم قلب کمک میکند.

یک وعده 250 سی ­سی از آب آلوئه­ ورای خالص شامل:

8 کیلو کالری، کمتر از 1 گرم پروتئین، کمتر از 1 گرم چربی، 3 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر و کمتر از 1 گرم قند است.

موارد استفاده از آلوئه ­ورا

تحقیقات استفاده باستانی از آلوئه ­ورا موضعی را به عنوان درمان پوست، حداقل برای شرایط خاص، تأیید می کند. مطالعات نشان داده اند که ژل آلوئه ممکن است در درمان بیماری های پوستی موثر باشد از جمله: پسوریازیس، سبوره، شوره سر، سوختگی های جزئی، سایش های پوستی، پوست آسیب دیده در اثر تشعشع، زخم های تبخال، آکنه و شقاق مقعد.

همچنین شواهد قوی وجود دارد که نشان می‌دهد آب آلوئه ­ورا، که حاوی لاتکس است، اگر بصورت خوراکی مصرف شود یک ملین قوی است. در واقع، آب آلوئه ­ورا زمانی در داروهای یبوست بدون نسخه فروخته می شد. اما از آنجایی که ایمنی آلوئه­ ورا به خوبی ثابت نشده بود، fda در سال 2002 دستور داد که ملین­ های بدون نسخه حاوی آلوئه­ ورا یا فرموله شوند یا از قفسه ­های فروشگاه حذف شوند.

به نظر می رسد مصرف ژل آلوئه­ ورا به صورت خوراکی به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت و کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

چه مقدار آلوئه­ ورا باید استفاده کرد؟

کرم ها و ژل های حاوی آلوئه­ ورا از نظر دوز متفاوت هستند. برخی از کرم­ها برای سوختگی­ های جزئی فقط 0.5 درصد آلوئه­ ورا دارند؛ مواردی که برای پسوریازیس استفاده می شوند ممکن است حاوی 70٪ آلوئه ­ورا باشند؛ اما به عنوان یک مکمل خوراکی، دوز مشخصی ندارد.

برای یبوست، برخی از 100 تا 200 میلی گرم آب آلوئه ­ورا، یا 50 میلی گرم عصاره آلوئه­ ورا، در صورت نیاز روزانه استفاده می کنند. برای دیابت روزانه 1 قاشق غذاخوری از ژل استفاده شده است. دوزهای بالای خوراکی آلوئه ­ورا یا لاتکس آلوئه­ ورا خطرناک است. از پزشک خود در مورد نحوه استفاده از آلوئه ورا راهنمایی بخواهید.

خطرات آلوئه ­ورا

محققان نسبت به مصرف طولانی ­مدت آلوئه ­ورا هشدار می­دهند. اما اگر محصول آلوئه ­ورا فاقد آلوئین باشد - عصاره گیاهی که مشخص شده است باعث سرطان روده بزرگ در موش ها می شود - ممکن است به عنوان یک درمان موضعی برای آفتاب سوختگی مناسب باشد. آلوئین بین برگ بیرونی گیاه آلوئه و ژل داخل آن یافت می شود.

اثرات جانبی: آلوئه­ ورا موضعی ممکن است پوست شما را تحریک کند. آلوئه ­ورا خوراکی که اثر ملین دارد می­تواند باعث گرفتگی عضلات و اسهال شود. این اتفاق ممکن است باعث عدم تعادل الکترولیت در خون افرادی شود که بیش از چند روز آلوئه ­ورا مصرف می کنند. همچنین می‌تواند کولون را لکه‌دار کند و در طول کولونوسکوپی، دیدن کولون را سخت کند. بنابراین یک ماه قبل از انجام کولونوسکوپی از مصرف آن خودداری کنید. ژل آلوئه ­ورا برای استفاده موضعی یا خوراکی باید فاقد آلوئین باشد که می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.

خطرات. آلوئه­ ورا موضعی را روی بریدگی­های عمیق یا سوختگی­های شدید استفاده نکنید. افرادی که به سیر، پیاز یا گل لاله حساسیت دارند، بیشتر به آلوئه آلرژی دارند. دوزهای بالای آلوئه ­ورا خوراکی خطرناک است. اگر مشکلات روده­ ای، بیماری قلبی، هموروئید، مشکلات کلیوی، دیابت یا عدم تعادل الکترولیت دارید، آلوئه ­ورا خوراکی مصرف نکنید.

تداخلات. اگر به طور منظم هر دارویی مصرف می کنید، قبل از شروع استفاده از مکمل­های آلوئه ­ورا با پزشک خود مشورت کنید. آن­ها می توانند با داروها و مکمل هایی مانند داروهای دیابت، داروهای قلبی، ملین­ ها، استروئیدها و ریشه شیرین­ بیان تداخل داشته باشند. استفاده خوراکی از ژل آلوئه­ ورا نیز ممکن است مانع از جذب داروهای مصرف شده همزمان شود.

با توجه به نبود شواهد مطمئن و مطالعات بالینی در مورد ایمنی آلوئه، مکمل های آلوئه ­ورا نباید به صورت خوراکی توسط کودکان و زنان باردار یا شیرده استفاده شوند.

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
9 اسفند 1401 - 12:37
بازدید ها: 30

نظرات شما

نظرتون در مورد پست چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.