قبل از ثبت سوال، می توانید در بین پرسش و پاسخ ها جستجو نمایید

محمد رضا محلوجيان
40
75
آقــا

شب دچار افسردگی میشم و خوابهای استرس زا میبینم؟

با سلام فردی هستم که مدت 6 سال دچار نارسایی قلبی شده ام و قرص سیتالو پرام میخورم مشکلم این که شب که میشه دچار افسردگی میشم و موقع خواب هنوز به خواب عمیق نرفته شروع به خواب دیدن میکنم اون هم از نوع خوابهای استرس زا در حدی که صبح بلند میشم بدنم خسته است مثل کسی که شب تا صبح نخوابیده از بیو گرافی خودم 40 سالمه فرهنگی هستم زندگی متوسطی دارم سوال اینکه ایا برای خواب ندیدن من درمانی هست

5 پـاسـخ


  • دکتر بهاره صباغ ابريشمي متخصص روانپزشک (اعصاب و روان)

    خواب ديدن شما علل مختلفي دارد، يکي از آنها مصرف خود داروي سيتالوپرام خصوصا در ساعات نزديک به خواب است، علت ديگر عدم کنترل افسردگي زمينه اي است، و نهايتا ممکن است اختلال خواب اوليه باشد که بايستي بطور جداگانه درمان مناسب آن صورت پذيرد،حتما به روانپزشک مراجعه فرماييد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (4)(0)
  • دکتر اشرف روح بخش متخصص روانپزشک (اعصاب و روان)

    سلام
    درپيام ذکرنفرموديد که سيتالوپرام راچه زماني ازشبانه روزمصرف ميکنيد.مصرف اين دارو ونيزداروهايي مثل پروپرانولول قبل ازخواب ميتواند عامل ايجاد کابوس ياخواب ديدن باشد لطفا مصرف سيتالوپرام رابه صبح ياظهر منتقل کنيداگرمشکل حل نشد احتمالن منشا بروز مشکل خواب ،خود افسردگي زمينه است که لازمست مجددويزيت وداروها تنظيم شوند
    براي شما آرزوي بهبودي ميکنم

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (3)(0)
  • دکتر زيبا ايراني دکتراي تخصصي روان درماني و روانشناس باليني

    سلام
    با همکارم تماس بگيريد تا شما را راهنمايي کنند
    دکتر زهره واثقي : 09125005342

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
  • دکتر کيانوش عباس آبادي متخصص روانپزشک (اعصاب و روان)

    سلام. ريسک افسردگي در بيماريهاي قلبي حدودا دو برابر هست. با توجه به اينکه شما سيتالوپرام مصرف ميکنيد اما همچنان علائمي از افسردگي را شبها داريد،شايد لازم باشد دوز دارو افزايش داده شود.
    در مورد مشکل خواب هم ممکن است جزئي از همين علائم افسردگي باشد که با افزايش دوز سيتالو پرام بهتر بشه. در غير اين صورت مي تونين از بنزوديازپيني مثل لورازپام 1 ميلي شبي يک عدد استفاده کنيد.
    در هر حال بهتر است با پزشک خودتون تماس بگيريد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
  • دکتر مونا اسبقي کارشناس ارشد روان درماني و روانشناس باليني

    سلام
    شما بايد رواندرماني رو آغاز کنيد خواب نشانه اي مهم براي چيزي است که در ناهشيار شما قرار دارد و براي شما ايجاد اضطراب ميکند

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
بازدید : 43 مرتبه
پـرسـش جــدیــد
متخصص روانپزشک (اعصاب و روان) خوب در تهران

سوالات مشابه