قبل از ثبت سوال، می توانید در بین پرسش و پاسخ ها جستجو نمایید

۱۵
۴۱
خانــم

بی خوابی؟

سلام من 15سالمه و یک ماهه بیخوابی شدیدی دارم حتی یک ساعتم خواب ندارم ودارم زجر میکشم لطفا کمکم کنید

7 پـاسـخ


  • دکتر آصفه مژده متخصص روانپزشک (اعصاب و روان)

    سلام عليکم، لازم است معاينه جسماني، بررسي آزمايشگاهي و شرح حال دقيق تر از روحيه و خلق و خوي شما گرفته شود.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (4)(0)
  • دکتر زيبا ايراني دکتراي تخصصي روان درماني و روانشناس باليني

    سلام
    ـ ابتدا سعي کنيد از راحتيِ محل خواب خود اطمينان حاصل کنيد. از انجام تکاليف در رختخواب و يا خوردن خودداري کنيد. دماي اتاق خود را کنترل کنيد تا در حد متعادل باشد. اتاقي که بيش از حد گرم يا سرد باشد شما را کاملاً بيدار نگه مي دارد. بدن شما در روشنايي يا تاريکي از خواب بهره مي برد ولي بهتر است در طول خواب، اتاق خود را کاملاً تاريک کنيد و صبح اجازه تابيدن نور را بدهيد.

    ـ پيش از خواب با روش هاي مناسب، استرس را از خود دور کنيد. اجتناب از ديدن فيلم هاي ترس آور، گوش دادن به موسيقي با صداي بلند و ديدن تصاوير خشن تلويزيوني و انجام کارهاي آرامش بخش مانند خواندن مجله مفيد است. زماني که در رختخوابيد، شمردن از صد به صفر با چشمان بسته، فکر شما را به سمت خواب سوق مي دهد.

    ـ نرمش و حرکات ورزشي منظم مي تواند براي خواب کمک کنند به شرط اينکه به درستي و با فاصله زماني مناسب از زمان خوابيدن انجام گيرند. از نوشيدن موادي که حاوي کافئين هستند بعد از شام خودداري کنيد.

    ـ برنامه مشخصي را براي خوابيدن و بيدار شدن در نظر بگيريد و آن را رعايت کنيد. سعي کنيد در ساعت مشخصي به رختخواب برويد و در ساعت مشخصي نيز از خواب برخيزيد. نکته ديگري که بدن شما بايد بياموزد اين است که رختخواب، جاي خوابيدن است نه تلاطم! لذا اگر 30 دقيقه است که در رختخوابيد و هنوز نخوابيده ايد، برخيزيد و براي آرامش چيز کوتاهي بخوانيد

    يا بنويسيد. زماني به رختخواب برگرديد که خواب آلوده هستيد.

    اگر شما شب هاي متوالي اين کارها را انجام داديد ولي باز هم دچار اينزومينا هستيد، زمان مطرح کردن آن با والدين است. مي توانيد با کمک آنان عوامل بي خوابي خود را بيابيد.
    ..............
    اگر با رعايت کردن موارد بالا مشکل برطرف نشد حتما با مراجعه به مطب متخصص مغز و اعصاب پيگير باشيد تا مشکل برطرف گردد

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
  • دکتر منصور آگاهي متخصص روانپزشک (اعصاب و روان)

    با سلام
    بي خوابي علل متفاوتي دارد و بايد آن را در کنار ديگر علايم موجود بررسي نمود. توصيه مي شود مراجعه حضوري داشته باشيد تا شرح حال کاملي اخذ گردد تا درمان مناسب نيز صورت گيرد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
  • دکتر بهاره صباغ ابريشمي متخصص روانپزشک (اعصاب و روان)

    با سلام، بي خوابي علل مختلف جسماني و رواني دارد، لازم نيست زجر بکشيد، بهتر است يک نسخه توسط روانپزشک ويزيت شويد تا تشخيص و درمان مناسب براي شما انجام شود، البته قبل آن خوب است که کلمه *بهداشت خواب* را در اينترنت سرچ کنيد و توصيه هاي لازم در اين باره را مطالعه کرده و به کار بنديد ، اگر مشکل حل نشد حتما مراجعه داشته باشيد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
  • دکتر عاطفه کياني نژاد کارشناس ارشد روان درماني و روانشناس باليني

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
  • دکتر نازنين حبيبي دکتراي تخصصي روان درماني و روانشناس باليني

    سلام دوست عزيز،
    براي تنظيم خواب بايد به روانپزشك مراجعه كنيد تا دارو بدن، و روانشناس هم بهداشت خواب رو يادتون بدن.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (2)(0)
  • دکتر مونا فلسفي دکتراي تخصصي روانشناسي کودک و نوجوان

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (1)(0)
بازدید : 65 مرتبه
پـرسـش جــدیــد
متخصص روانپزشک (اعصاب و روان) خوب در تهران

سوالات مشابه