سنگ کیسه صفرا چیست و چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟

سنگ کیسه صفرا چیست و چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟

دسته بندی : دسته بندي نشده

سنگ کیسه صفرا چیست و چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟

درد ناشی از سنگ کیسه صفرا به شانه ی سمت راست و بین دو کتف هم بروز می کند که مدت زمان این درد از چند دقیقه تا چند ساعت است.اما سنگ کیسه صفرا علائم دیگری نیز دارد.

کیسه صفرا یک عضو گلابی شکل است که در سمت راست و بالای شکم زیر لوب راست کبد قرار گرفته است این عضو در بدن نقش مهمی را ایفا می کند که اختلال در کار آن باعث تشکیل سنگ در کیسه صفرا  و به وجود آمدن مشکلاتی برای افراد شده که در مواقعی  نیز برای درمان حتما نیاز به انجام دخالت جراحی جود دارد.
 تشکیل سنگ در کیسه صفرا به دلیل غلیظ شدن بیش ازحد مایع صفراوی داخل کیسه صفرا است که باعث می شود هسته ی اولیه سنگ به علت رسوب کلسترول و تشکیل شن ریزه تولید شود همچنین سنگ کیسه صفرا از اندازه ی یک شن ریز تا یک گردو و به لحاظ تعداد متفاوت است.

 وی ادامه داد: سنگ کیسه صفرا به دو دسته  علامت دار و یا بدون علامت تقسیم می شود که اگر سنگ  سبب انسداد مجرای خروجی کیسه صفرا شود، به آن علامت دار می گویند. در این نوع بیماری انسداد مجرای خروجی کیسه صفرا سبب ایجاد درد شدید و ناگهانی ناحیه فوقانی و راست شکم در زیر دنده های قفسه سینه می شود.
درد کیسه صفرا به شانه ی سمت راست و بین دو کتف هم بروز می کند که مدت زمان این درد از چند دقیقه تا چند ساعت است.

 در صورتی که درد به هیچ عنوان بهبود پیدا نکند و همراه با زردی(پوست و سفیدی چشم) و تب ولرز باشد، باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود

این مطلب مفید بود؟ (4)(0)
نظرات (0)
12 اردیبهشت 1399 - 17:5
بازدید ها: 687
سنگ کیسه صفرا چیست و چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟
54
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست سنگ کیسه صفرا چیست و چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.