حرکت درمانی ( تمرین درمانی )

حرکت درمانی ( تمرین درمانی )

دسته بندی : دسته بندي نشده

در این بحث ، مزیت و هدف  تمرین درمانی در فیزیوتراپی را بررسی خواهیم کرد .

حرکت درمانی چیست ؟ 

حرکت درمانی یا تمرین درمانی شامل برنامه های تمرینی خاصی است که به منظور اصلاح مشکلات حرکتی و بهبود عملکرد حرکتی بیماران توسط فیزیوتراپیست ها ارائه می گردد . تمرین درمانی یکی از مهم ترین بخش های فیزیوتراپی را شامل می شود که با تمرکز بر محدودیت ها و مشکلات جسمی بیماران انجام می گردد .

تمرین درمانی شامل حرکات اختصاصی و برنامه ریزی شده ای است که برای اصلاح مشکلات خاص بیماران انجام می شود . فیزیوتراپیست ها غالبا در کنار دیگر اقدامات درمانی ، تمرینات فیزیوتراپی متنوعی را در برنامه توانبخشی بیماران ارائه می دهند . تمرینات فیزیوتراپی توانایی استفاده از قسمت های مختلف بدن که در اثر جراحات یا بیماری ها آسیب دیده اند را افزایش خواهد داد .

از جمله مزایای تمرین درمانی در حیطه توانبخشی می توان به این اشاره کرد که یک روش غیر تهاجمی و تحت کنترل برای کاهش التهابات و آسیب ها است .

هدف اصلی از تمرین درمانی بازگرداندن فرد آسیب دیده به حالت عملکردی طبیعی و بدون درد است . تمرین درمانی کمک زیادی به ترمیم نواحی آسیب دیده فرد می کند .

تمرینات ورزشی تحت نظر فیزیوتراپیست در کلینیک های فیزیوتراپی یا به صورت تمرینات فیزیوتراپی در منزل ارائه می شود و پس از اطمینان از فراگیری آنها توسط بیمار ، فرد به صورت مستقل آن ها را تا کسب کامل بهبودی ادامه خواهد داد .

 

(( فیزیوتراپیست ابوالفضل رجب پور ))

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
30 مهر 1401 - 10:26
بازدید ها: 75
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست حرکت درمانی ( تمرین درمانی ) چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.