بیماران کم کاری تیروئید قرص تیروئید را چگونه مصرف کنند؟

دسته بندی : دسته بندي نشده

قرص تیروکسین ، باید به روش درست مصرف شود تا بتواند جذب بدن شود در غیر این صورت با وجود مصرف قرص ، کم کاری تیروئید بیمار درمان و کنترول نمیشود.

کم کاری تیروئید به این معناست که تیروئید بیمار قادر به تولید مقدار کافی و لازم هورمون تیروکسین نمیباشد.در این حالت بیمار باید کمبود هورمون تیروکسین را با مصرف قرص تیروکسین جبران نماید تا متابولیسم و سایر عملکردهای بدن دچار اختلال نشود. پزشکان متخصص و فوق تخصص غدد برای درمان کم کاری تیروئید  قرص تیروکسین تجویز میکنند .

قرص تیروکسین ، باید به روش درست مصرف شود تا بتواند جذب بدن شود در غیر این صورت با وجود مصرف قرص ، کم کاری تیروئید بیمار درمان و کنترول نمیشود.در مصرف قرص تیروکسین که در ایران به اسامی مختلف لووتیروکسین ، لووکسین ،یوتیروکس و…موجود است باید شرایط زیر رعایت شود :

۱- مصرف قرص تیروکسین باید حتما با معده خالی و ناشتا انجام شود در غیر این صورت جذب خوبی نداشته و اثرات درمانی لازم را نخواهد داشت توصیه میشود قرص تیروکسین صبح ناشتا و با اب مصرف شود و حداقل تا نیم ساعت بعد مصرف ان غذا یا داروی دیگری مصرف نشود .

۲- مصرف دارو را با اب میوه یا شیر توصیه نمیشود .

۳- اگر یک وعده قرص را فراموش کرده اید ان را همراه با قرص روز بعد مصرف کنید البته افراد با بیماری قلبی و نیز افراد مسن بهتر است از مصرف قرص فراموش شده همراه با قرص روز بعد اجتناب کنند.

۴- قرص تیروکسین را میتوان قبل مصرف خرد یا تکه تکه کرد .

۵- اگر داروی دیگری هم دارید که باید ان را ناشتا مصرف کنید ان دارو را حداقل نیم ساعت بعد مصرف قرص تیروکسین مصرف نماییدو در این رابطه با پزشک متخصص غدد خود مشورت نمایید.

منبع :  https://doctorsadatamini.ir

این مطلب مفید بود؟ (12)(0)
نظرات (0)
8 خرداد 1398 - 20:54
بازدید ها: 1015
بیماران کم کاری تیروئید قرص تیروئید را چگونه مصرف کنند؟
512

نظرات شما

نظرتون در مورد پست بیماران کم کاری تیروئید قرص تیروئید را چگونه مصرف کنند؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.