همه چیز درباره کولپوسکوپی (دکتر متین ذاکرین)

دسته بندی : دسته بندي نشده

کولپوسکوپی یک روش تشخیص بیماری برای شناسایی سرطان دهانه رحم است. در این روش، پزشک با استفاده از دستگاه کولپوسکوپ (که مجهز به یک میکروسکوپ پیشرفته است)، سلولهای دهانه رحم را بررسی می کند. در این مقاله سعی می کنیم در مورد کولپوسکوپی و هزینه کولپوسکوپی صحبت کنیم.

کولپوسکوپی دهانه رحم چیست؟

کولپوسکوپی یک روش تشخیص بیماری برای شناسایی سرطان دهانه رحم است. در این روش، پزشک با استفاده از دستگاه کولپوسکوپ (که مجهز به یک میکروسکوپ پیشرفته است)، سلولهای دهانه رحم را بررسی می کند. در ادامه چنانچه به مورد مشکوکی برخورد کرد، از آن نمونه گیری کرده و برای بررسی های بیشتر به آزمایشگاه می فرستد. در حقیقت کولپوسکوپی با دقتی بالای 99 درصد می تواند سلولهای بدخیم و سرطانی را تشخیص دهد و از رشد و زیاد شدن آنها جلوگیری کند. حال آنکه درصد عملکرد صحیح روشهایی مثل پاپ اسمیر تنها 60 درصد است.
 

چه کسانی به کولپوسکوپی نیاز دارند؟

اغلب برای زنانی که یک پاپ اسمیر غیرطبیعی داشته اند ، توصیه می شود یک پاپ اسمیر غیرطبیعی شاید یک علامت پیش کانسری باشد که با این کار به طور موفقیت آمیزی قبل از اینکه به کانسر تغییر یابد ، درمان شود . گاهی نیز بیمار به خاطر ظاهر غیرطبیعی دهانه رحم که طی معاینات لگن مشاهده می گردد برای کولپوسکوپی ارجاع داده می شود .بیمارانی که خود و یا شریک جنسیشان دچار زگیل تناسلی هستند .بیمارانی که دچار ترشحات مداوم و زیاد هستند که به درمان دارویی پاسخ نمی دهد.

 

کولپوسکوپی چطور انجام می شود؟

دستگاه کولپوسکوپ همانگونه که در شکل می بینید شامل دو چشمی است و پزشک از طریق آن داخل واژن را نگاه می کند. با زوم کردن روی بخشهای مختلف دهانه رحم، زخمهای کوچک را مشاهده کرده و در صورت دیدن هر سلول غیرعادی، آن را با اسپری رنگ آمیزی می کند. همچنین پزشک می تواند تصاویر را برای بررسی بیشتر با مونیتور و نرم افزار متصل به دستگاه بصورت دقیق تر بررسی کنید. پس از رنگ آمیزی، پزشک از نقاط مشکوک موردنظر نمونه برداری می کند که به این عمل بیوپسی می گویند. نمونه های موردنظر را به آزمایشگاه فرستاده و بر اساس نتیجه نوع درمان انتخاب می شود.

 

چه کسانی به کولپوسکوپی نیاز دارند؟

کولپوسکوپی چه مزیت عمده ای نسبت به دیگر روشهای تشخیصی دارد؟

قبل از انجام کولپوسکوپی چه آمادگی باید داشته باشید؟

آیا کولپوسکوپی درد یا عوارض دارد؟

مراقبت های بعد از کولپوسکوپی

در چه صورت با پزشک خود تماس بگیریم؟

هزینه کولپوسکوپی چقدر است؟

 
پاسخ تمام این سوالات خود را می توانید در مقاله کامل و جامع کولپوسکوپی و هزینه کولپوسکوپی در سایت دکتر ذاکرین بگیرید.
این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
6 آبان 1396 - 18:34
بازدید ها: 1288
همه چیز درباره کولپوسکوپی (دکتر متین ذاکرین)
51

نظرات شما

نظرتون در مورد پست همه چیز درباره کولپوسکوپی (دکتر متین ذاکرین) چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.