ژل لب و ژل خط خنده ( مراقبت ها و مارک ها )

ژل لب و ژل خط خنده ( مراقبت ها و مارک ها )

دسته بندی : دسته بندي نشده

هدف و مخاطبان مطلب : این مطلب ابتدا توضیحات کامل و با زبانی ساده و قابل استفاده برای تمام افراد جامعه حتی با پایین ترین میزان از اشنایی با مفاهیم پزشکی و درمان های پوستی  سپس در قسمت  دوم معرفی انواع کمپانی ها و محصولات تولید شده در دنیا در این دسته از داروها مناسب برای کادر پزشکی و در قسمت سوم مطالبی مهم از نحوه درمان با فیلرها و مراقبت های ضروری بعد از درمان ها مناسب برای همگان  نگاشته شده است .

1. خواهش مهم و ضروری اینست که لطفا هر ذهنیتی که از درمان با ژل ها یا مارک های مختلف آن از طرف دوستان و بستگان و سایت های تبلیغاتی و غیر پزشکی دارید را کنار گذاشته و مطالب زیر را با دقت بخوانید.

2.برچسب و گواهی  تایید رسمی وزارت بهداشت بر روی بسته بندی محصول وجود داشته باشد .

ابتدا معرفی انواع مختلف فیلر filer ( پرکننده ها ) که در ایران به نام ژل های تزریقی شهرت یافته اند سپس  انواع ترکیبات و همین طور تفاوت های انها و بعد به معرفی انواع برند و کمپانی های تولید کننده خواهیم پرداخت و در پایان مهم ترین نکات در انتخاب و مراقبت های لازم بعد از تزریق و درمان با این ترکیبات شگفت انگیز و بسیار پر کاربرد که باز هم متاسفانه  به دلایل مختلفی از عدم شناخت و اطلاعات مناسب میان مراجعین و همین طور حضور افراد غیر متخصص در این درمان باعث اسیب های بسیار و گاه غیر قابل جبران بوده است.

این گروه محصولات که از ابتدای تولید مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و به پزشکان امکان رفع مشکلات فراوانی در انواع مشکلات از رفع خطوط تا جایگزینی بسیار از جراحی های پلاستیک و ترمیمی مهیا میکرد...........تقسیم بندی اصلی آن از ابتدا تا کنون بر اساس نوع ترکیبات و ماده موثره آنها می باشد و سطح کیفیت نیز با توجه به تکنولوژی و امکان تهیه با کیفیت تر ترکیبات توسط لابراتوار های داروسازی بوده است.

نکته مهمی که همیشه بر آن تاکید داشته ایم این است که در انتخاب روش ها یا نوع دارو هر روش درمانی یا دارو مزایا و معایبی دارد که پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار باید همه موارد را سنجیده و بهترین دارو یا روش را به شخص توصیه کند......نکته ای متاسفانه در کشورمان به دلایل مختلف نادیده گرفته میشود.

مثلا در همین ژل ها با توجه به ناحیه لازم در تزریق و شرایط فیزیکی بیمار و حتی هزینه های مالی  و از همه مهم تر شرابط زندگی بیمار( منطقه جغراقیایی و شغل و درک از مراقبت های ضروری بعد از درمان ) این پزشک متخصص هست که میتواند بهترین توصیه و انتخاب را توصیه کند......در واقع مزایای هر نوع فیلر یا مثلا درمان های مشابه مانند تزریق چربی با توجه به مجموعه ای از شرایط بیمار هست که کاندید مناسبی برای کدام نوع فیلر یا درمانی است.

اما تقسیم بندی کلی فیلر ها از لحاظ نوع مواد و ترکیبات :

1. گروه اول  که از پر مصرف ترین و شناخته شده ترین  فیلرها هستند و عموما آنها را فیلرهای موقت مینامند........این گروه از لحاظ ترکیبات خود بر سه دسته یا درواقع سه نوع پایه هستند......فیلرهای ساخته شده بر ساختار کلاژن...هیالورنیک اسید........هیدروکسی اپاتیت کللسیم...........که شرکت های مختلف با توجه به نوع فرمول یا توانایی انها در تهیه و ساخت هر کدام در تهیه و ساخت ژل های خود را بر اساس یکی از این پایه تولید کرده است.........البته تقریبا هیالورنیک اسید با استقبال بیشتری در بین مصرف کنندگان و همین طور دست یابی کمپانی ها به تکنولوژی های بسیار بهتر از سال 2010 انرا از محبوب ترین گروه ها در مجامع علمی و بین پزشکان کرده است.........جدا از نوع ترکیبات این گروه بخاطر اثر موقت که اکثرا بین 6 الی 16 ماه عنوان شده آنرا برای متخصصان از بهترین گزینه ها کرده است.........برخلاف آنچه در کشور ما انهم بخاطر هزینه برین باور هستند که  ماندگاری بیشتر نکته با اهمیتی است از نظر علمی این موقت بودن و دوره زمانی محدود از مهم ترین فاکتورها در رفع خطرات احتمالی است ....در واقع همین جذب در بدن به شکل طبیعی باعث ارزشمندی درمان با این گروه از فیلرهاست....این گروه از فیلرها برای پر کردن لب...نواحی مختلفی از صورت....حتی در پیشانی و اطراف چشم و گاه مناطقی که بر اثر خالی شدن هنگام اخم و ایجاد خطوط به علت گستردگی دیگر با بوتاکس هم امکان بر طرف کردن نباشد را میسر میکند............

2. گروه دوم که عموما به آنها فیلر یا ژل های  نیمه ماندگار گفته میشود.....ترکیبات به کار برده درین نوع فیلر ها پلی متیل متاکریلات و گروه های دیگری از کلاژن هاست (pmma).......این گروه برای نواحی ضخیم تر پوست قابل استفاده هست و تزریق انها برای نواحی مختلفی چون دورچشم و لب توصیه  نمیشود.

3. گروه سیلیکون یا ژل های ماندگار ..........این نوع ژل های در چندین دوره مختلف با ترکیباتی مشابه توصیه شد و به علت مشکلاتی که به علت همین ماندگاری ایجاد میکرد سالهاست که توسط انجمن های پزشکی منع شده است.......به ویژه در اروپا و امریکا بسیاری از انواع انها ممنوع است .........حتی چندین نوع ازین گروه بعد از تزریق در صورتی که شخص اقدام به استفاده از ترکیبات دیگر کند احتمال ایجاد مشکلات و حساسیت های مختلف شود.

درمان های امکان پذیر با فیلر ها.

استفاده از ژل های تزریقی دارای گستردگی زیادی است ....ژل های تزریقی اگر از ترکیبات مناسب و با کیفیت باشد و توسط متخصص متبحر انجام شود از بهترین درمان ها در چند سال گذشته بوده است......و متاسفانه مانند اکثر درمان های دیگر در جوانسازی و زیبایی با عدم اشنایی بیماران در مراقبت های بعد از آن یا همین طور به دلایل اقتصادی جضور انواع بی کیفیت و غیر مجاز و از همه مهمتر تزریق توسط افراد غیر متخصص باعث اسیب های زیادی در جامعه ما شده است.

این مواد همان طور که در نام انهاست به عنوان یک پرکننده (فیلر ) میتواند در مناطق مختلف صورت و بدن مشکلات مختلفی را درمان نماید.......در جوانسازی تحلیل و افت کردن بسیار از بافت ها از علائم اولیه روند پیر شدن است و ژل ها در کنار بوتاکس از بهترین پدیده های ارائه شده در دو دهه قبل است.....

از فیلر ها در حجم دهی لب ها و حتی در صورت نیاز میتوان برای فرم دهی دلخواه به لب ها نیز استفاده کرد......در رفع خطوط کناری صورت که به نام خطوط خنده شناخته میشود از بهترین درمان هاست.......ایجاد گونه به شکلی مناسب یا بزرگ تر کردن گونه ها .......فرم دهی در چانه و مناطق دیگر نیز از کاربردهای مناسب این نوع داروهاست.

نحوه درمان :

 

مراقبت های ضروری بعد از تزریق و درمان با فیلرها :

 

انواع ژل های تولید شده در دنیا :

بهترین ژل لب : در حال حاضر در دنیا 6 برند با فاصله بسیار زیادی از نظر کیفیت و ترکیبات و همچنین اعتبار کمپانی تولید کننده در مقایسه با دیگر ژل های موجود وجود دارد ......که خوشبختانه چند نوع از انها در ایران نیز نماینده رسمی دارند.......

بهترین برند ها در دنیا شامل  الرگان ( جویدرم )....تیوسیال ...الانسه......الینا ... بلترو ( فورتلیس قدیم )...رستیلن و پرلین ..هستند .......در ایران به تازگی جویدرم نمایندگی رسمی دارد ولی انواع غیر اصل و بی کیفیت آن در بازار بسیار وجود دارد که حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایید. ..........ژل های با کیفیت قیمتی بین 700 هزار تومان الی 1/200 تومان دارند

و هر کدام از شرکت های فوق انواع مختلفی محصول دارند .(لب .گونه..خطوط صورت..خط خنده )......برای خط خنده  بهترین توصیه جویدرم (امریکا و فرانسه ) پرلین (سوئد و سویس)توسیال (سوئیس) . الینا ( المان ) هستند که ماندگاری مناسب و کمترین احتمال رفلکس را دارند.

برای تزریق لب بهترین بی شک  جویدرم ..تئوسیال ( kiss)..و فورتلیس ( بلترو ) و فیلورگا... هستند.............برای تزریق در گونه نیز  الانسه و سپس جویدرم و استایلج قابل توصیه هستند.

کمپانی ریوانس کانادا نیز ژل تزریق لب با کیفیتی دارد ..........در صورت اهمیت قیمت خوشبختانه برند های باکیفیت با قیمت مناسب  مانند alyna  الینا هم در ایران نماینده رسمی داشته و موجود است .

از انواع چینی و با انواع و اقسام اسامی مختلف و گاه حتی تحت عنوان ساخت کشورهای مختلفی چون ایتالیا و کره چنوبی و تایوان اجتناب کنید..............

چند برند معرفی شده بالا از بهترین ها هستند و البته با توجه به شرایط بیمار و همین طور موضع و ناحیه قابل استفاده و نوع صورت و نیاز های آن برخی محصولات برندی بر برند دیگر ارجعیت دارند که تفاوت اندگی است....

 

 

توصیه مهم و نهایی : در زمان تزریق ژل های تزریقی لیبل بر روی دارو یا بروشور داخل جعبه را از پزشک دریافت کنید و حتما نوع ژل تزریقی خود را بدانید تا در زمان تغییر پزشک یا هر مورده دیگری از نوع ترکیبات آن اگاه باشید.

اگر به دلیل مشکلات مالی قصد دارید از انواع ارزان قیمت که عموما چینی هستند استفاده کنید و سپس در سالهای بعد از انواع با کیفیت و استاندارد توصیه صادقانه ما به شما اینست که اقدام نکنید زیرا حتی برندها با کیفتی ضعیف موفق به کسب لیبل و مجوز وارادت هستند و هم اینکه معمولا این گونه ژل ها  بعد از پایان دوره ماندگاری کاملا در بدن جذب نشده و در سالهای بعدی برای پزشک شما و همین طور شما دردسر های زیادی خواهند داشت......این ژل ها بعد از چند ماه اگر به شکل کلوله های درشت نشود باز هم در زمان تزریق بعدی احتمال دارد با ژل های خوب دیگر واکنش دهد یا اینکه به شکل ذرات بسیار کوچک باقی بماند .......در بالا اسامی برند های با کیفیت اعلام شد که در پایان مطلب مختصر توضیحی از چند کمپانی برتر در دنیا خواهیم زد تا بتوانید هر محصول دیگری را با این لیست چک کنید...

گردآوری و ترجمه از معرفی رسمی لابراتوارهای تولید کننده ( الرگان و الینا و بلترو و الانسه )

مطلب تکمیل ترجمه هنوز نگردیده است و متن اصلی فرانسه و انگلیسی بر روی سایت های اصلی موجود میباشد

نگارش و ترجمه سپنتا.

 

 

این مطلب مفید بود؟ (20)(0)
نظرات (3)
2 بهمن 1396 - 23:2
بازدید ها: 3455
ژل لب و ژل خط خنده ( مراقبت ها و مارک ها )
520

نظرات شما

نظرتون در مورد پست ژل لب و ژل خط خنده ( مراقبت ها و مارک ها ) چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.
  1. نظرات جدید
  2. نظرات قدیمی
  • ماندانا : 26 اسفند 1396 - 15:49

    منتظر ادامه مطلب هستم و خیلی برام مهمه توضیحات شما چون تنها کسی که بخاطر به روز بودن و سطح علمی قبول دارم شما هستید و اینکه انواع ژل های بی کیفیت هست که ما و حتی خیلی پزشکا نمیشناسند واسه خط خنده چه مارکی تو ایران اصلش هست و خوبه ؟

    دکتر گیتی خلیلی:18 فروردین 1397 - 23:2

    سلام و تشکر از لطف شما..........بله با نهایت تاسف در کشور ما و اکثر کشورهای خاورمیانه بسیاری از محصولات پوستی به دلایل مختلفی از کیفیت پایینی برخوردار هستند و از طرفی هم به علت عدم دسترسی و حضور مستقیم بسیاری از شرکت ها بسیاری از مراکز و حتی پزشکان نیز اطلاعات دقیق و جامع از داروهای اصلی و شکل و تغییرات بسته بندی جدید ندارند........حتما تکمیل خواهد شد.........توصیه مهم درین شرایط این است که اصلا به نام کشور سازنده بر روی محصولات توجه نکنید ....مهم شرکت تولید کننده و کد های روی بسته است که حتما برای پزشکان و کادر پزشکی در مطلب کامل شرح داده خواهد شد.

  • Mahsa : 14 مرداد 1397 - 23:57

    سلام لطفا و خواهشا جواب منو بدید
    آیا امکان گرفتن نوبت با خود دکتر خلیلی وجود داره؟حتی اگه فقط یه نوبت باشه اشکال نداره من فقط میخوام یه ویزیت بشم پیش خانم دکتر و ایشون تشخیص بدن که باید چیکار کنم.من جای جوش خیلی بدی دارم و هر کاری کردم خوب نشده.خواهش میکنم

    دکتر گیتی خلیلی:19 مرداد 1397 - 2:43

    خیر .......در بیماران قدیم هم ادامه درمان های مربوط به ویزیت توسط متخصصان دیگر انجام میشود......پذیرش های جدید هم تماما با متخصصان بسیار با تجربه مطب انجام میشود اما در صورت نیاز به برخی درمان ها هم چون تزریق ها و لیزرها در زمان حضور ایشان در ایران نوبت داده میشود..((.مشاوران پوست مطب ))

  • حمیده : 7 دی 1398 - 16:59

    سلام میخواستم بدونم کجا میتونم تصاویری از نمونه تزریق های ژل لب خانم دکتر خلیلی رو ببینم؟

    دکتر گيتي خليلي:12 بهمن 1398 - 10:30

    خانم دکتر گیتی خلیلی و دیگر پزشکان مطب هیچ سایت و پیجی حتی به شکل شخصی هم ندارند.......فقط در همین سایت دکتریاب و به شکل محدود ........نکته مهمتر اینکه روش کاری نیز بر شکل رایج تصاویر قبل از درمان و بعد و مشابه هم نبوده و نیست......