تجارت در پزشکی

امروزه شاهد تبلیغات متنوع در حوزه پوست و زیبایی هستیم ولی آیا همه اینها در راستای بهبودی مردم تاثیر گذارند؟
واقعا در جامعه ما چه اتفاقی افتاده است؟
به نام یگانه پروردگاری که حس زیبا دوستی و زیبا خواهی را در فطرت انسان قرار داد...
 
واقعا در جامعه ما چه اتفاقی افتاده است؟؟
 
روزنامه یا مجله میخری پر است از تبلیغاتِ جور واجورِ زیبایی و عملها و كارهایی كه پوست و شكل آدمی رو تغییر میدهند.
اینترنت وارد میشی همین تبلیغات با عكسهای قبل و بعد از عملِ زیبایی و انواع كِرِمها و لوسیونها كه با یک دوره استفاده، پوست انسان رو از فَرش به عرش می رساند.
فارغ از اینها تلویزیون را روشن میکنی بلکه تماشا كننده ی فیلم یا سریالی باشی ولی، بین همین برنامه هم، چند بار بخاطر تبلیغات، فیلم قطع میشود و تلویزیون  هم شروع به تبلیغ از كرم و شامپوهایی میكند كه  پشتوانه علمی محکمی ندارند و هر كسی كِرِمی یا شامپویی ساخته که با بالاترین ضمانت، هر گونه مشكل پوستی را با یك بار مصرف از این محصولات از بین میبرند و یا شامپویی كه هر نوع ریزش مو را قطع میكند و باعث رویش مجدد مو میشود.
انواع كرمهای شترمرغ، حلزون، گیاهی و دریایی مثل خاویار، فلان جلبک از فلان دریا، شامپوهای حاوی مواد گیاهی كه فقط نیاز به مصرف یكدوره دارد.
از همه اینها گریزان قدم به بیرون میگذاری كه با پیاده روی و هوا خوری این افكار تبلیغی را از ذهنت بیرون كنی ولی باز در هر كوی و بَرزن به انواع تبلیغات اغوا كننده زیبایی از برشور گرفته تا بَنِر و گاهی دیوار و زمین نویسی برمی خوری.
آدم با خودش فکر میکنه، آیا واقعا اینقدر  مردم ایران زشت بودن و مشكل پوستی داشتند؟
چرا قبل از این به فكر رفع این زشتی نبودند؟
چه اتفاقی افتاده كه همه (( بخصوص شبکه های ماهواره ای در خارج کشور )) بسیج شده اند تا این زشتی را از پوست مردم بِزُدایند؟
آیا قبلا علم زیبایی وجود نداشته؟؟!! یا جدیدا ایرانی ها به این درک، از حسِ ذاتیِ زیبا دوستی رسیده اند و در صددِ از بین بردن این زشتی شده اند!!!؟
بطور خلاصه، اینگونه به نظر میرسد که، همه جیبی درست كرده اند كه پوست مردم را زیبا و جیب خود را پر كنند.
آیا این همه تبلیغ از انواع جراحی و محصولات زیبایی در جاهای دیگر دنیا هم وجود دارد و در جاهایی که از این خبرها نیست مردم آن بلاد اهمیتی به زیبایی نمیدهند و یا كلا زیبا هستند و نیازی جهت رفع زشتی خود نمی بینند؟!!!
مداخله غیر كارشناسی در حوزه پوست و زیبایی میرود كه باعث یک آسیب جدی و به خطر افتادن سلامتی پوستی و زیبایی مردم ایران شود.
و از طرفی این مداخله می طلبد كه دولتمردان حوزه پزشكی و كار و امور اجتماعی در صدد رفع آن برآیند.
و بهتر است صدا سیما بجای تبلیغات محصولات برخی تاجر پیشگان، مردم را از راه اشتباه كه در پیش گرفته اند آگاه كند و به فرهنگ درست مصرف محصولات درمانی و بهداشتی راهنمایی كند.
اگر به اطراف خود خوب بنگرید خواهید دید كه این تهاجم به پوست و مقوله زیبایی از جانب تمام صنوف  برخواسته و میرود كه بصورت همه گیر در بیاید.
 برای مثال تهاجم برخی آرایشگران به كارهایی كه از حیطه یك آرایشگر بیرون است.
ورود تاجران در حوزه پزشكی برای افزایش سرمایه خود با تاسیس كلینیكهای پوست و كاشت مو بدون حضور پزشك متخصص اقدام به كارهای تهاجمی پزشكی بوسیله جراحی، لیزر و كاشت مو میكنند.
و  اما...
جالبتر همان مردمی كه برای خرید یک دست لباس حاضر هستند نصف شهر را بگردند ولی برای انتخاب یك عمل تخصصی پوست به اولین كلینیک و یا مركز انجام آن مراجعه و بدون تحقیق اقدام به عمل میكنند و دچار عوارض گاهی جبران ناپذیر میشوند و از این مرحله به بعد است كه دنبال پزشك متخصص برای رفع عارضه بوجود آمده میروند.
از دولت محترم و همچنین مراكز علمی و فرهنگی انتظار میرود كه با یك بسیج عمومی از طرفی جلوی این سوداگران گرفته شود و از جهت دیگر با كارشناسی روانی و روحی در صدد رفع این مساله بغرنج اجتماعی شوند.
ان شاء الله الجمیل و تعالی
دکتر ایمان مومنی
متخصص و جراح پوست و زیبایی
https://telegram.me/joinchat/cd_mfdvz0veoqiuhspmhmg
این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (1)
20 مهر 1395 - 12:43
بازدید ها: 683

نظرات شما

نظرتون در مورد پست تجارت در پزشکی چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.
  1. نظرات جدید
  2. نظرات قدیمی
  • علی : 30 مهر 1395 - 19:45

    متاسفانه برخی افراد سودجو از عدم آگاهی مردم بیشترین سو استفاده رو دارن میبرند ....