شالازیون یا گل مژه

شالازیون یا گل مژه

دسته بندی : دسته بندي نشده
در پلك بالا حدود ٣٠-٣٥ غده میبومین، و در پلك پایین حدود ۲۵ غده میبومین وجود دارد كه در مجموع دو طرف بیش از صد تا صد و ده تا از این غده ها هست كه با بسته شدن دهانه هركدام و محبوس شدن ترشحات و باكتری در آن گل مژه رخ می دهد و به دنبال مزمن شدن این حالت بصورت یك برجستگی بدون درد و قرمزی 🆔 @alipor20

باقی میماند كه به آن شالازیون میگویند،

♨️در صورت درمان ناقص شالازیون ، امكان عود همان شالازیون وجود دارد ، در صورت عدم رعایت بهداشت پلك ممكن است غدد مجاور دچار شالازیون جدید شوند و بیمار فكر كند كه همان شالازیون قبلی عود كرده است.

🆔 @alipor20

 

چگونه شالازیون را به صورت طبیعی و بدون جراحی درمان کنیم – تکنیک‌های موثر و درمان‌های خانگی شالازیون (ژاله چشم) توده‌ای است که به سبب بسته شدن مجرای غدد چربی درون پلک‌ها تشکیل می‌شود. بعد از چند روز، این توده بزرگ‌تر و قرمز و دردناک خواهد شد. پلک‌ها ۳۰-۴۰ عدد از این غده‌ها دارند. وقتی غدد چربی مسدود می‌شوند، ترشحی صورت نمی‌گیرد. در نتیجه، توده‌ای قابل رویت با اندازه‌ای رو به افزایش تشکیل خواهد شد. هرچند شالازیون و گل مژهعلائم مشابهی دارند، اما شالازیون گل مژه نیست. دلیل احتمالی آن ممکن است این باشد که شالازیون التهاب محسوب می‌شود در حالی که گل مژه عفونت است. غدد چربی درون پلک‌ها چربی تولید می‌کنند که در قالب اشک از چشم جاری می‌شود. وقتی این چربی بیش از حد غلیظ باشد، نمی‌تواند از غدد خارج شود. غدد چربی درون پلک‌ها مسدود و ملتهب می‌شوند، چربی درون آن‌ها انباشته می‌شود. یک توده تشکیل می‌شود. بعضی از عواملی که باعث شالازیون و تشکیل توده درون پلک‌ها می‌شوند عبارتند از عدم رعایت بهداشت، مالیدن چشم‌ها و آرایش غلیظ. به علاوه، اثبات شده‌ است کسانی که جوش می‌زنند، پوستی چرب دارند یا دچار مشکلات کورک هستند در معرض خطر بیشتر ابتلا به شالازیون قرار دارند. وقتی این علائم ازجمله ورم در قسمت بالا یا پایین پلک‌ها، توده‌ی مشخص و پلک‌های قرمز دردناک را دیدید،‌ معنی‌اش آن است که به شالازیون مبتلا شده‌اید. راه‌حل‌های جایگزین و درمان‌های خانگی بسیاری برای معالجه‌ی شالازیون به صورت طبیعی و بدون جراحی وجود دارد که آن‌ها را با شما در این نوشتار در میان می‌گذاریم. اما، اگر این علائم بعد از درمان‌های طبیعی بسیار بهبود پیدا نکردند، باید برای درمان قطعی به پزشک مراجعه کنید. شالازیون، که با عنوان کیست پلکی نیز شناخته می‌شود، توده‌ی کوچکی است که زیر پوست پلک‌ها و به سبب مسدود شدن غدد چربی به وجود می‌آید. این ناراحتی ممکن است در پلک بالا یا پایین اتفاق بیفتد. این مشکل در افراد مسن نسبت به کودکان رایج‌تر است. از مشخصه‌های شالازیون (ژاله چشم) توده‌ی سفت و ورم هستند که می‌توانند به سایر نواحی اطراف چشم نیز سرایت کنند. همچنین می‌تواند باعث خارش و درد بشود. وقتی عفونی شود متورم، دردناک و قرمز می‌شود. مطلب مرتبط:۲۰ درمان خانگی آبریزش چشم ناشی از آلرژی شالازیون معمولا جدی نیست و به ندرت مشکلات جدی برای چشم‌ یا قدرت دیدتان به وجود می‌آورد. بخش اعظمی از این ناراحتی به خودی خود ظرف ۲-۸ هفته درمان می‌شود. اما، می‌توانید برای بهبود کامل و درمان سریع‌تر شالازیون از برخی درمان‌های خانگی زیر نیز استفاده کنید.

این مطلب مفید بود؟ (8)(0)
نظرات (1)
15 اردیبهشت 1398 - 13:57
بازدید ها: 1806
شالازیون یا گل مژه
58

نظرات شما

نظرتون در مورد پست شالازیون یا گل مژه چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.
  1. نظرات جدید
  2. نظرات قدیمی
  • رسول : 26 آذر 1398 - 9:55

    استفاده کردیم عالی بود