لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

دسته بندی : دسته بندي نشده

لیفت سانترال لب
فاصله زیاد بین لب بالا و بینی
گاهی دیده می‌شود که در برخی افراد، لب‌ها دارای نقص‌هایی هستند؛ مانند باریک بودن لب ها، لاغر بودن و نداشتن حجم، فاصله زیاد لب و بینی. هر کدام از این عارضه‌ها را می‌توان به کمک روش‌های درمانی خاص درمان کرد. در این مطلب به عمل سانترال لب و کاربردهای آن در زیباسازی لب‌ها پرداخته‌ایم.
یکی از مسائلی که می‌تواند بر زیبایی لب‌ها تأثیرگذار باشد، فاصله لب و بینی و میزان شوی مخاطی لب‌هاست. شوی مخاطی لب به قسمت قرمز رنگ لب گفته می‌شود که قابل رویت است. وجود تناسب بین اجزای صورت لازمه داشتن صورتی زیباست. فاصله لب و بینی و تناسب آن با سایر اجزای صورت باعث زیباتر دیده شدن لب‌ها و بینی می‌شود. فاصله لب و بینی در حالت استاندارد حدوداً بین 12 تا 15 میلی‌متر است. اگر این فاصله از مقدار استاندارد بیشتر باشد، تأثیر منفی بر زیبایی صورت می‌گذارد.
برخی دیگر از افراد با مشکل باریک بودن لب‌هایشان خصوصاً در ناحیه مرکز لب‌ها مواجه هستند. این مسئله باعث می‌شود که چهره فرد حالتی سال‌خورده و پیر به خود بگیرد و طراوت و شادابی لازم را نداشته باشد.
برخی افراد به صورت ژنتیکی با مشکل ذکر شده، مواجه هستند و برخی دیگر نیز با گذشت زمان و افزایش سن دچار باریک شدن لب‌ها و افزایش فاصله بین لب و بینی می‌شوند. بهترین روش درمان این مسئله لیفت سانترال لب یا بالا کشیدن بخش مرکزی لب است.

عمل سانترال لب چیست
لیفت سانترال لب عملی سبک به حساب می‌آید که به کمک آن می‌توان فاصله لب و بینی را کاهش داده و باعث افزایش میزان شوی مخاطی لب بالا شد.
در این روش، جراح به وسیله برشی ظریف در ناحیه زیر بینی، مقداری از پوست بین لب و بینی را در حد چند میلیمتر برداشته و سپس دو طرف برش را به هم می‌رساند و بخیه می‌زند. این امر باعث کاهش فاصله لب و بینی و کشیده شدن لب به سمت بالا می‌شود. حاصل این بالا کشیده شدن یا لیفت، افزایش میزان شوی مخاطی لب‌ها است.
جراحی سانترال لب در بین جوانان طرفدار بسیاری دارد و بسیاری از افراد برای استفاده از مزایای این عمل اقدام به جراحی می‌کنند. در ادامه به کاربردهای اصلی جراحی سانترال لب می‌پردازیم. سپس نحوه انجام جراحی و نکاتی که لازم است بدانیم را بیشتر بررسی می‌کنیم. عمل سانترال لب عملی سبک به حساب می‌آید و به وسیله بی‌حسی انجام می‌شود کل مدت زمان جراحی ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. این جراحی به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به بستری در کلینیک یا بیمارستان ندارد و فرد بعد از اتمام عمل می‌تواند مرخص شده و به منزل برگردد. 
مراقبت بعد از عمل سانترال لب
بعد از انجام جراحی سانترال لب، نیازی به استراحت مطلق ندارید و می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید.
لازم است تا چند روز بعد از جراحی محل جراحی را با آب و صابون بچه شستشو داده شده و به طور مرتب از پماد‌های تجویز شده استفاده کنید تا رطوبت محل جراحی حفظ شود.
10 روز بعد از جراحی بخیه‌ها کشیده می‌شود.
بهتر است تا چند ساعت بعد از جراحی زیاد صحبت نکنید یا نخندید تا به عضله‌های ناحیه لب و بینی فشار وارد نشود. اگر فشاری به این ناحیه وارد شود، ممکن است که بخیه‌ها باز شود. بخیه‌های جراحی سانترال لب بسیار ظریف هستند، تا کمترین بعد از جراحی باقی نماند.

بلافاصله بعد از لیفت سانترال لب
بلافاصله بعد از اتمام جراحی ممکن است فرد احساس بی‌حسی در ناحیه لب و بینی خود کند که کاملاً طبیعی است و به مرور رفع می‌شود. همچنین ممکن است احساس کشیدگی در ناحیه لب بالای خود داشته باشد که این هم موردی طبیعی است و به مرور زمان رفع خواهد شد.

این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
14 دی 1402 - 0:21
بازدید ها: 30
لیفت سانترال لب
51

نظرات شما

نظرتون در مورد پست لیفت سانترال لب چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.