ارتباط اختلال نعوظ و برخی بیماریهای جسمی

ارتباط اختلال نعوظ و برخی بیماریهای جسمی

دسته بندی : دسته بندي نشده
اختلال نعوظ تمام عمر بسیار نادر است و اغلب بروز آن با افزایش سن زیاد می شود. میزان آن در جوانان حدود ۸% است و در یک مطالعه صورت گرفته نشان داده شد حدود ۷۵% مردان در سن ۸۰ سالگی دچار این اختلال میشوند

اختلال نعوظ یکی از انواع اختلالات جنسی است که شیوع ۱۰-۲۰ درصد در مردان دارد و کیفیت زندگی زناشویی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد. اغلب مردانی که با شکایات جنسی به روانپزشکان مراجعه میکنند، دچار ناتوانی جنسی (اختلال نعوظ) میباشد.

اختلال نعوظ تمام عمر بسیار نادر است و اغلب بروز آن با افزایش سن زیاد می شود. میزان آن در جوانان حدود ۸% است و در یک مطالعه صورت گرفته نشان داده شد حدود ۷۵% مردان در سن ۸۰ سالگی دچار این اختلال میشوند.

علل اختلال نعوظ در مردان می تواند جسمی یا روانی و یا ترکیبی از هر دو باشد. مهمترین ابزار برای یافتن علت آن، اخذ شرح حال دقیق توسط روانپزشک می باشد. اگر فردی ابراز کند گاه گاهی بدون هدف مقاربت و به صورت خود به خودی نعوظ پیدا میکند یا نعوظ های صبحگاهی دارد، یا با خودارضایی و . . . نعوظ کامل دارد می توان از علل جسمانی ناتوانی (مشکلات دستگاه تناسلی، کلیویی، عروقی و . . .) صرف نظر کرد و دست به اقدامات تشخیصی پر هزینه و غیر ضروری نزد! و با پیگیری رواندرمانی شاهد بهبود وضعیت باشد.

اما همانطور که اشاره شد یکی از علل بروز ناتوانی جنسی مشکلات جسمانی می باشد که از آن دسته می توان به برخی عوارض دارویی (برخی داروهای فشارخون، روانپزشکی، شیمی درمانی و غیره) و بیماریهای کلیویی، دیابت،اختلالات کبدی، اختلالات ریویی، ام اس،پارکینسون و کمبود برخی ویتامین ها و . . . اشاره نمود که بر اساس شرح حال انجام شده، اقدامات تشخیصی لازم انچام می شود.

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
1 مرداد 1396 - 11:2
بازدید ها: 941

نظرات شما

نظرتون در مورد پست ارتباط اختلال نعوظ و برخی بیماریهای جسمی چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.