وقفه تنفسی در خواب و اختلال اضطراب پس از سانحه

وقفه تنفسی در خواب و اختلال اضطراب پس از سانحه

دسته بندی : خواب

اختلال اضطراب پس از سانحه (ptsd) یک اختلال در وضعیت سلامت روان است که می‌تواند پس از تجربه یک رویداد آسیب‌زا مانند جنگ، جنایت، سوءاستفاده جنسی، تروریسم، بلایای طبیعی، یا تصادفات اتومبیل و ... ایجاد شود. مرکز ملی ptsd در آمریکا تخمین می‌زند که 7 تا 8 درصد افراد در مقطعی از زندگی خود اختلال استرس پس از سانحه را تجربه می‌کنند. افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه علائم مختلفی از جمله یادآوری خاطرات سانحه، مشکلات حافظه، و تمایل به احساس سرگیجه یا به راحتی مبهوت شدن را تجربه می‌کنند.

مشکلات خواب یکی دیگر از علائم رایج اختلال استرس پس از سانحه است. اختلالات خواب که بیشتر با اختلال استرس پس از سانحه مرتبط است، بی‌خوابی و کابوس است. با این حال، تحقیقات جدید ارتباط قوی بین اختلال استرس پس از سانحه و یک اختلال خواب دیگر را نشان می‌دهد و آن آپنه خواب است.

افراد مبتلا به وقفه انسدادی در خواب (osa) در طول شب دچار وقفه‌های موقتی در تنفس می‌شوند که اغلب با خروپف بلند، خفگی یا صداهای نفس‌نفس زدن همراه است. هنگامی که این علائم رخ می‌دهد، مغز مجبور است دوباره تنفس را شروع کند و خواب را مختل کند. در نتیجه، افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب با احساس خستگی از خواب بیدار می‌شوند و از خواب‌آلودگی مفرط در طول روز رنج می‌برند- حتی زمانی که در طول شب خوابیده باشند.

ادامه مطلب را می‌توانید با کلیک روی اینجا مطالعه نمایید.

این مطلب مفید بود؟ (10)(0)
نظرات (0)
2 دی 1401 - 20:25
بازدید ها: 43
وقفه تنفسی در خواب و اختلال اضطراب پس از سانحه
510

نظرات شما

نظرتون در مورد پست وقفه تنفسی در خواب و اختلال اضطراب پس از سانحه چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.