درمان شناختی-رفتاری (به انگلیسی: cognitive behavioral therapy ) که به اختصار، از آن به عنوان رویکرد cbt نیز یاد می‌شود، یک رویکرد روان‌درمانی است، که احساسات ناکارآمد و رفتارها، فرایندها و مضامین شناختی ناسازگارانه را، از طریق شماری از روش‌های سیستماتیک، صریح و هدف‌مدار نشانه می‌گیرد و اما نگاه هیوم هیوم یک فیلسوف احساس‌گرا (sentimentalist) بود و اعتقاد داشت که اخلاق بیشتر مبتنی بر عاطفه و احساسه 

21 دی 1402 - 13:44
بازدید ها: 21

✍️ از دیدگاه نظریه های روانشناسانی چون #فروید، #ملانی_کلاین، حس شوخ طبعی و‌ طنز در کودکان به عنوان « سوپاپ اطمینان » در کاهش ترس و اضطراب موثر می دانند.

همانطور که کودکان پیش دبستانی یک زندگی فانتزی غنی ایجاد می کنند، آنها همچنین شروع به رشد حس شوخ طبعی می کنند. چندین نظریه برای توضیح منشأ طنز ارائه شده است. مهمترین نظریه فروید است که برای اولین بار در سال 1916 منتشر شد. هسته اصلی نظریه او لذتی است که ما از طنز می بریم بر اساس توانایی آن در رهایی از تنش روانی. یک موقعیت تهدید کننده جدی ناگهان "خلع سلاح" می شود. استرس از بین می رود و خنده ما تسکین ما را نشان می دهد. برای یک کودک پیش دبستانی که دچار سرخوردگی و اضطراب زیادی است، فانتزی و شوخ طبعی می تواند آزادسازی های مهمی باشد. البته، در بسیاری از موارد خنده بسیار بیشتر از یک مکانیسم صرفا برای از بین بردن استرس است، اما می تواند عملکرد ارزشمند یک سوپاپ اطمینان را در سال های سخت پیش دبستانی  را داشتە باشد. 

👈. جهت دریافت مشاوره تخصصی با 

#دکتر_علی_مصطفی_زادە

☎️ ۰۸۷-۳۴۵۵۱۳۷۴

📞 ٠٩١٨٨٧٦٦٤٩٨

نوبت اینترنتی 👇

dy4.ir/28951…

 
1 مهر 1402 - 0:31
بازدید ها: 17

هشت اقدام برای غنی کردن ازدواج و روابط خانوادگی

١- در نظر گرفتن چشم انداز وسیع در از مدت

٢- الگوی زندگی زناشویی باشیم

( محبت + رابطه والدین) تجربه ،کودک، دوران بزرگسالی را شکل می می دهد

خوب یا بد ← سر مشق زندگی ما خواهند شد

در وظایف والدی، پدر ومادرها نمایشنامه زندگی بچه ها را می نویسند و بچه ها مجرین، بچه ها به چیزی که می بینند بیشتر واکنش نشان میدهند تا به چیزی که میشنوند و نصیحت میشوند

۳- نقشها بر سه سبک (مدیر - رهبر - تولید کننده) هستش در تولید کننده به نتیجه میاندیشید نه به فرانید

۴ - انتخاب هدفهای جدید برای خانواده مولد و بارآور ) ) شناسایی، حفظ و افزایش) 

٥- همخوان کردن نظام های خانواده ( نظامی برای برقراری ارتباطات و حل مسأله) ما نظم و انضباطی را که دیدیم را آموزش میدهیم.

بر چه اساسی و هدف ؟

بر چه اساسی نظم و ترتیب؟ 

بر چه اساسی آموزش ؟

بر چه اساسی برقراری ارتباط؟

٦- توجه به سه مهارت حیات ( مدیریت زمان - ارتباط - حل مسأله )

۷ - بازیافت احساسی امنیت خاطر ما معمولاً امنیت را از منابع بیرونی ( نظر دیگران ، مادر پدر و ...)

وقتی تنها منبع عناصر بیرونی میشه و به درون شبکه نمی نگریم حالمون خرابه بهم هم می ریزم  لازم است از به دلبستگی ایمن و ۳ سبک ناایمنی ( دو سوگرا - اجتنابی - اضطرابی) توجه كنیم 

 در بزرگسالی موظف هستیم به سبک دلبستگی امون رسیدگی کنیم یعنی نمایشنامه زندگیمون را بازسازی کنیم

۸- برای خانواده مون یک (بیانیه مأموریتی) ترتیب دهیم.

خیلی ها بر اساس (لحظه و فوری )ناپخته و هیجانی عمل میکنند. ( انتقاد سرزنش - عیب جوی و و یا با سکوت )

بچه ها ناظر کار ما بزرگترهاین راه همونه که بزرگترها :بە ٣ شیوە (  جنگ، گریز و یا تسلیم ) 

 

2 شهریور 1402 - 21:45
بازدید ها: 14