پوشاندن ماسک برای کودکان اوتیسم با کاردرمانی

پوشاندن ماسک برای کودکان اوتیسم با کاردرمانی

دسته بندی : کاردرمانی اوتیسم

روش های پیشنهادی کلینیک کاردرمانی آریان برای راحتی کودکان نسبت به ماسک زدن 

 

از آنجا که به تدریج  ممکن است محدودیت ها برداشته شوند ، به زودی ممکن است دوباره بچه ها را به مکان های بیشتری برگردانیم. اما ، به نظر می رسد یک تفاوت بزرگ برای ماندن در این فضاها و استفاده این کودکان از ماسک (حداقل در حال حاضر) وجود دارد. بنابراین با توجه به نیاز والدین برای عادت نداشتن فرزندشان به زدن ماسک تصمیم گرفتیم مقاله ای در این زمینه آماده کنیم تا نکات لازم را که کاردرمانی برای راحتی کودکان در زدن ماسک روی صورتشان و عادت کردن به آن پرداختیم.

روش های پیشنهادی کلینیک کاردرمانی آریان برای راحتی کودکان نسبت به ماسک زدن 

 

از آنجا که به تدریج  ممکن است محدودیت ها برداشته شوند ، به زودی ممکن است دوباره بچه ها را به مکان های بیشتری برگردانیم. اما ، به نظر می رسد یک تفاوت بزرگ برای ماندن در این فضاها و استفاده این کودکان از ماسک (حداقل در حال حاضر) وجود دارد. بنابراین با توجه به نیاز والدین برای عادت نداشتن فرزندشان به زدن ماسک تصمیم گرفتیم مقاله ای در این زمینه آماده کنیم تا نکات لازم را که کاردرمانی برای راحتی کودکان در زدن ماسک روی صورتشان و عادت کردن به آن پرداختیم.

 

هنوز هم توصیه فعلی cdc است که کودکان بالای 2 سال (و بزرگسالان) در مکان های عمومی از ماسک پارچه ای استفاده کنند. اما ماسک ها دنیا را برای کودکان بسیار گیج کننده تر می کند. ممکن است بزرگسالان ترسناک به نظر برسند زیرا دیدن چهره های دوستانه صورت و یا متمایز کردن والدین از غریبه ها دشوارتر است. شنیدن و درک مسیرها به دلیل صداهای خفه کننده ما سخت تر است.

 

از آنجا که پوشیدن ماسک به سرعت تبدیل به یک فعالیت مهم جدید زندگی روزانه می شود ، ما به عنوان کاردرمانگر کودکان این نکات مفید را برای خانواده ها گرد آورده ایم. این نکات درنظر گرفته شده است تا بچه ها با دیدن ماسک روی صورت بزرگسالان و همچنین پوشیدن ماسک خود احساس راحتی بیشتری کنند. لطفاً توجه داشته باشید که در شرایط خاص پزشکی ، استثنائات پوشیدن ماسک وجود دارد ، بنابراین اگر مطمئن نیستید که برای شما یا فرزندتان استفاده از  ماسک مشکلی ندارد ، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید.

 

  1. سرگرم کننده کردن پوشیدن ماسک برای کودکان در کاردرمانی اوتیسم

یکی از تکنیک های پیشنهادی متخصصین کلینیک کاردرمانی آریان این است که ماسک ها را به روشی سرگرم کننده و مناسب سن معرفی کنید. یک ماسک را روی عکس یک حیوان یا در یک لباس کودکانه قرار دهید.

در هنگام پوشیدن ماسک عکس های خنده دار بگیرید فروشگاه هایی وجود دارند که ماسک هایی با اندازه کودک را با مضامین سرگرم کننده تهیه می کنند که ممکن است به کودک شما کمک کند از پوشیدن آنها هیجان بیشتری داشته باشد. هر کودکی که مطابق علایق خود از طراحی خاص خود برخوردار باشد می تواند به آنها حس مالکیت و افتخار را در ماسک های خود بخشد. اگر نمی توانید به ماسک های از پیش ساخته دسترسی پیدا کنید ، ماسک های پارچه ای موجود را خودتان سفارشی کنید! توصیه کاردرمانی برای شخصی سازی ماسک های خانواده خود استفاده از نشانگر دائمی یا قلم های پارچه ای است.

 

استفاده از ماسک های طرح دار برای راحتی کودکان در دوران کرونا ویروس

 

           2 . تثبیت اینکه ماسک ها ترسناک نیستند با استفاده از تکنیک های کاردرمانی برای کودکان

یک منبع اضطراب در کودکان این است که اگر شما ماسکی روی صورت دارید آنها نمی توانند شما را تشخیص دهند و بشناسند. این موضوع باعث تقویت ایده شخصی سازی ماسک های شما می شود که در مورد اول اشاره شد. داشتن الگوی مشخصه ماسک خود که کودکان قادر به شناسایی آن هستند ، می تواند به سهولت این امر کمک کند. اگر کودک شما به خصوص از دیدن چهره کامل خود ناراحت است ، ممکن است ماسکی را در نظر بگیرید که دارای صفحه ای شیشه ای و واضح است. این ماسک های خاص که میتواند برای کاردرمانگر کودک و والدین استفاده شود همچنین به نفع کسانی که دچار کم شنوایی هستند و یا متخصصین گفتاردرمانی که با کودکان دچار اختلالات گفتاری نیز در ارتباط هستند مفید باشد.

 

 

3 . ببینید من ماسک خود را می پوشم

سومین تکنیکی که در کاردرمانی کودکان اوتیسم نشان قرار دادن والدین در جایگاه الگو برای کودک است. تظاهرات رفتاری شما می تواند به کودکان نشان دهد که پوشیدن ماسک چندان ترسناک نیست ، و همچنین به آنها کمک می کند هنگام پوشیدن ماسک عادت کنند. هنگامی که زیر ماسک لبخند می زنید ، به آنچه برای کودک به نظر می رسد توجه کنید.

 

روال جدیدی را برای به وضوح قرار دادن ماسک برای ترک خانه ، حتی اگر فقط برای دریافت نامه یا زباله ها بیرون میروید ، شروع کنید. در حالی که این فعالیت ها لزوماً نیازی به ماسک برای ایمنی ندارند ، ثبات در مدل سازی به کودک شما کمک می کند تا در هنگام خروج از خانه به ماسک زدن او کمک کند.

 

 

           4 . تمرینات کاردرمانی مناسب راحتی در پوشیدن ماسک به کودکان

نکته قابل توجه که کاردرمانی اوتیسم به آن اشاره دارد این است که به آرامی کودک خود را با پوشیدن ماسک خود آشنا کنید. اطمینان حاصل کنید که آن ها تا حد امکان راحت باشد. فقط با یک یا دو دقیقه شروع کنید و به آنها کمک کنید احساس جدید تنفس در داخل ماسک را درک کنند. آنها را تشویق کنید که چند نفس بکشند تا به آنها کمک کنند که درک کنند هنوز هم قادر به تنفس طبیعی هستند ، حتی اگر در ابتدا این مورد احساس نمی شود. خدمات کلینیک کاردرمانی آریان برای کاردرمانی کودکان اوتیسم قادر است در اینگونه موارد به خانواده ها کمک کند. بعد از اینکه آنها می توانند یک یا دو دقیقه یک بار تحمل کنند ، بازی کردن با یک کارت کوتاه یا تماشای یک قسمت از یک برنامه تلویزیونی را با استفاده از ماسک فراهم کنید. درگیر شدن از طریق یک فعالیت جالب با ماسک به کودکان کمک می کند تا با کمترین فشار ممکن به ماسک عادت کنند. سرانجام ، هر بار که کودک شما ماسک خود را می گذارد ، شما نیز ماسک خود را بزنید.

 

آموزش ماسک زدن به کودکان در بهترین کلینیک کاردرمانی غرب تهران

 

          5 . عیب یابی و پیشنهادات متخصصین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی آریان

برای کودکانی که برای آمادگی تغییر و درک چیزهای جدید به کمک اضافی نیاز دارند: استفاده از یک داستان اجتماعی میتواند بسیار مفید باشد .البته گفتاردرمانگران اوتیسم این مسائل را تحت نظر خود دارند و بیان این پیشنهادات صرفا بدلیل تجربه بالای مسئولین کلینیک کاردرمانی آریان در مورد کودکان دارای اختلالات رشدی به خصوص اوتیسم بوده است..

 

برای کودکانی که احساس ماسک در پشت گوش خود را نمی پسندند: یک نوار یا کلاه را که دوست دارند بپوشید پیدا کنید و دکمه های بزرگی را از هر طرف ببندید تا لاستیک اطراف آن دور گوش کودک نیافتد و اورا اذیت نکند.

 

برای کودکانی که به خصوص از احساس محدودیت ماسک بر روی بینی و دهان خود بیزار هستند: طرحی را که خریداری کرده اید یا ساخته اید در نظر بگیرید. بسیاری دریافتند که سبک گرد با درز میانی (به جای سبک فلت) فضای بیشتری را فراهم می کند سعی کنید نرم ترین پارچه ممکن را انتخاب کنید.

 

برای کودکانی که هنگام تلاش برای پوشیدن ماسک پریشان می شوند: آرام باشید ، به آنها زمان بیشتری اختصاص دهید و به مراحل اولیه ذکر شده در بالا برگردید. سعی کنید ماسک را به یک تجربه منفی تبدیل نکنید.

 

فکر نمی کنم وقتی خارج می شویم ، هیچ یک از ما از پوشیدن ماسک هیجان زده و پریشان نباشیم. اما ، فکر می کنم همه ما مشتاق هستیم که حداقل بتوانیم با قدم های آرام و با اطمینان به روال عادی زندگی خود برگردیم.

 

 

 

اگر سؤالی در مورد چگونگی راحت تر پوشیدن ماسک برای کودکان دارای اختلالات حسی و یا رفتاری و اوتیسم دارید حتما با مسئولین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی آریان در تماس باشید تا راهنمایی های تخصصی را در این زمینه دریافت کنید.

در تماس با ما برای مشاوره رایگان تلفنی با کاردرمانگر دریغ نکنید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

www.arianclinic.com

شماره واتساپ:۰۹۳۰۱۹۶۹۶۱۴

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
13 شهریور 1399 - 0:22
بازدید ها: 159

نظرات شما

نظرتون در مورد پست پوشاندن ماسک برای کودکان اوتیسم با کاردرمانی چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.