زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی زنان

دسته بندی : زنان

شیاف واژیتکس اولین داروی واژینال گیاهی است که بر اساس منابع طب سنتی ایرانی و پس از انجام کارآزمایی بالینی برای بهبود علائم بالینی زنان مبتلا به زگیل تناسلی یا ویروس پاپیلومای انسانی (hpv) در شرکت سبزدارو ساخته شده است. این کارآزمایی بالینی دو سوکور در قالب یک پایان نامه مقطع دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی به راهنمایی اینجانب دکتر زهره فیض آبادی دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی و همکاری خانم دکتر ملیحه حسن زاده مفرد متخصص زنان، زایمان و نازایی و فلوشیپ انکولوژی زنان، خانم دکتر زهرا نیک اختر دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی و خانم دکتر شکوه سادات حامدی دکترای تخصصی داروسازی سنتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 96- 1395 روی 60 نفر از زنان 18 تا 50 ساله که آزمایش hpv واژن مثبت داشتند؛ انجام شده است. در انتهای مطالعه 92.6% از بیماران گروه مداخله، آزمایش hpv منفی داشتند و براساس یافته های کولپوسکوپی نیز در  71.4% از افراد گروه مداخله کاهش سایز ضایعه مشاهده شده است. ثبت اختراع این شیاف واژینال بر پایه گیاه مورد در مرکز مالکیت معنوی در سال 1395 به عنوان شیاف واژینال گیاهی ضد ویروس پاپیلوما و ضد پیش بدخیمی دهانه رحم، انجام شده است. مقاله منتج از این پایان نامه در مجله انگلیسی phytotherapy research  در سال 2018با عنوان ذیل چاپ شده است.

the efficacy of vaginal suppository based on myrtle in patients with cervicovaginal human papillomavirus infection: a randomized, doubleblind, placebo trial

اصل مقاله را در سایت مجله فیتوتراپی ریسرچ میتوانید مطالعه کنید

شیاف واژیتکس فقط با تجویز پزشک برای زگیلهای واژن و سرویکس و ضایعات پیش بدخیم دهانه رحم، عفونتهای قارچی، باکتریال و عفونتهای مقاوم به درمان کاربرد دارد. مصرف این شیاف در بارداری و شیردهی و خونریزیهای غیر طبیعی رحمی و مواردی که پاپ اسمیر غیرطبیعی و cin 2 و بالاتر باشد ممنوع است. مصرف همزمان داروهای خوراکی تقویت کننده سیستم ایمنی تحت نظر پزشک به اثربخشی سریعتر دارو کمک خواهد کرد.

 

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
21 بهمن 1402 - 11:31
بازدید ها: 9

نظرات شما

نظرتون در مورد پست زگیل تناسلی زنان چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.