هرآنچه درباره کاشت ابرو باید دانست

دسته بندی : نکات مراقبتي مو
یكی از اعضای صورت كه شاید به نظر نقش چندانی در بدن نداشته باشد ابرو است .
این عضو به ظاهر بدون عمل در واقع یكی از مهمترین اعضای صورت بوده چراكه نه تنها وظیفه محافظت از چشم (عضو بینایی) را به عهده دارد بلكه نقش مهمی در زیبایی جذابیت و روان فرد دارد.
ابرو چیست؟
عضوی درصورت متشكل از تعدادی مو با خصوصیات ذیل:
1.موهای ابرو دارای زوایای مختلف رشد در هر قسمت ان می باشد این زاویه در تاج بیشترین و در دم كمترین است.
2.فاز رویش و ریزش موهای ابرو بسیار كند است چنانكه اگر مویی از ابرو كوتاه شود درآوردن آن و برگشت به حالت اولیه بسیار طولانی است.
3.وظیفه حفاظت در برابر آفتاب و حفاظت در برابر عرق و چربی كه از پیشانی به سمت صورت و چانه پایین میاید
4.یكی از اعضای بسیار مهم در بیان احساسات و ارتباط برقرار كردن با دیگران

یكی از اعضای صورت كه شاید به نظر نقش چندانی در بدن نداشته باشد ابرو است .
این عضو به ظاهر بدون عمل در واقع یكی از مهمترین اعضای صورت بوده چراكه نه تنها وظیفه محافظت از چشم (عضو بینایی) را به عهده دارد بلكه نقش مهمی در زیبایی جذابیت و روان فرد دارد.

ابرو چیست؟
عضوی درصورت متشكل از تعدادی مو با خصوصیات ذیل:
1.موهای ابرو دارای زوایای مختلف رشد در هر قسمت ان می باشد این زاویه در تاج بیشترین و در دم كمترین است.
2.فاز رویش و ریزش موهای ابرو بسیار كند است چنانكه اگر مویی از ابرو كوتاه شود درآوردن آن و برگشت به حالت اولیه بسیار طولانی است.
3.وظیفه حفاظت در برابر آفتاب و حفاظت در برابر عرق و چربی كه از پیشانی به سمت صورت و چانه پایین میاید
4.یكی از اعضای بسیار مهم در بیان احساسات و ارتباط برقرار كردن با دیگران

علت از دست رفتن ابروها
1.تروما یا ضربه از طریق جراحت ، تصادف ، سوختگی،مواد شیمیایی، برق گرفتگی، رادیوتراپی و....
2.مادرزادی
3.بیماری های پوست و مو
4.اصلاح كردن ابرو در خانم ها یا اقایان در طولانی مدت
5.تاتو
6.بیماریهای هورمونی
7.اعمال جراحی در منطقه ابرو ها

چه كسانی كاندید كاشت ابرو هستند؟
در ابتدا باید علت كاهش یا از بین رفتن ابرو بررسی شود چراكه در برخی از موارد بدون درمان علت حتی كاشت ابرو هم نمی تواند درمان دائمی باشد و امكان ریزش مو های كاشته شده ابرو در صورت عدم درمان بیماری وجود دارد.

بهترین كاندید كاشت ابرو كسانی هستند كه :
1.اصلا ابرو نداشته باشند
2.قسمتی از ابرو را كاملا از دست داده باشند
3.پوست سالم در منطقه مورد نیاز كاشت داشته باشند
بیشترین مراجعان كاشت ابرو خانم هایی هستند كه به دلیل اصلاح زیاد یا نامناسب یا تراشیدن ، موی ابروی خود را از دست داده اند این افراد در بیشتر موارد و برای جبران ابرو آن را تاتو می كنند بنابراین ما با دو حالت برخورذ می كنیم:
1.افرادی كه از تاتوی خود راضی بوده و می خواهند در محل تاتو كاشت ابرو انجام دهند.
2.افرادی كه از تاتوی خود ناراضی اند و مایل اند آن را پاك كرده و سپس با طراحی دیگر كاشت ابرو انجام دهند.

در كاشت ابرو توجه به چند نكته الزامی است :
1.مو های كاشته شده به هیچ وجه تراكم موهای طبیعی را نداشته و در صورت تمایل برای پرپشت نمودن ابرو باید حداقل 2 یا 3 مرحله عمل شود بنابراین افرادی كه روی تاتو كاشت ابرو انجام می دهند چون زمینه پوست انها رنگی است تراكم موی كاشته شده بیشتر بنظر می رسد و فرد از عمل خود راضی تر است .
2.در هیچ كجای بدن مویی وجود ندارد كه شبیه موی ابرو باشد . بهترین مو برای كاشت ابرو موی سر است كه به لحاظ مشخصات ظاهری مانند ضخامت وحالت و میزان و زاویه رشد كاملا با ابرو متفاوت است . البته بعد از یكی دو سال موهای كاشته شده فرم و حالت و كیفیت رشد شبیه به ابرو پیدا می كنند ولی اگاهی دادن به بیمار برای شرایط رشد سال اول و كوتاه كردن مرتب ابرو ها الزامی است.
3.آنچه بیشترین مورد شكایت بیماران كاشت ابرو است زاویه رشد ابروهای كاشته شده است ولی با استفاده از متدهای جدید نمایی بسیار طبیعی تر نسبت به روشهای قدیمی ایجاد شده و چنین مشكلی وجود ندارد.
تكنیك كاشت ابرو بسیار مشكل است و مهارت و علم پزشك متخصص كاشت مو در این راستا نقش بسیار مهمی را ایفا می كند .

مراحل كاشت ابرو
مراحل كاشت ابرو مانند كاشت موی سر میباشد ، در كاشت ابرو با استفاده از روشهای جدید و با توجه به میكروسكپی بودن عمل و استفاده از ابزار بسیار ظریف بعد از گذشت 2 تا 3 روز اثری از كاشت مو روی پوست دیده نمیشود .
اگر بطور صحیح كاشت ابرو انجام شود هیچ گونه كبودی و تورم روی صورت و چشمها دیده نخواهد شد.
كاشت ابرو نیاز به پانسمان ندارد و از این جهت یسیار برای بیمار راحت خواهد بود.
توجه داشته باشید در حال حاضر تعداد بسیار معدودی از پزشكان از متدهای جدید استفاده میكنند بنابراین در انتخاب پزشك برای انجام كاشت ابرو بسیار دقت نمایید و مطمئن شود خود پزشك شخصا عمل شما را انجام میدهد و حتما از پزشك خود بخواهید چند نمونه از موارد كاشت ابرو را بطور زنده به شما نشان دهد.
انتخاب بین کاشت ابرو یا تاتو
زیاد کندن موی ابرو یا به اصطلاح برداشتن ابرو برای مدل و فرم دادن به ابرو سبب می شود که کم کم موی ابرو کم پشت ونازک شود .
دراین شرایط خانمها به دنبال زیباتر نشان دادن ابرو ها اقدام به خالکوبی یا تاتو ابروها می کنند و سعی دربالا بردن دم ابرومی کنند ،که قریب به ۷۰%این افراد از این اقدام خود پشیمان می شوند ،واین به دلیل مصنوعی بودن ظاهر ، غیر قرینه گی وتغییر رنگ است که به مرور درتاتو ایجاد می شود (تغییر رنگ از مشکی به قهوه ای قرمز ونارنجی )بعضی افراد دیگر دچار حساسیت به رنگ ویا جوهر زیر پوست می شوند.
کاشت ابرو روشی است که طی آن موهای سر به صورت تک تک برداشته شده وازطریق سوراخهای یاکانالهائی بسیار ظریفی که در ناحیه ابروها ایجادمی شود جایگزین می شود جهت وخواب موهابستگی به زاویه ای است که این سوراخها در زیر پوست دارند ودر دست پزشک ماهر بسیار طبیعی خواهد بود.
پیوند مو در افرادی که دچارشکستگی ابروها هستند نیز کاربرد دارد .
این موها ۲- ۴هفته پس از پیوند دچار ریزش شده وسپس سه ماه بعد مجدد رشد خواهند کرد وبرای همیشه باقی خواهند ماند . این موها دارای رشدی همانند موی سر می باشد وباید هر ۱ -۲هفته کوتاه شوند .
روی پوست ناحیه ابرو معمولا آثاری اززخم یا سوراخ دیده نمی شود وبنابراین ظاهری طبیعی خواهد داشت . پیوندابرو را می توان در افرادی که تاتو دارند وروی تاتو دچار ریزش مو شده اند نیز انجام داد و ظاهر طبیعی تر به آن داد .
کاشت ابرو مانند کاشت مو می باشد موهای ظریف از پشت سر و بالای گوش برداشته می شود و در ابروها کاشته می شود تکنیک کاشت ابرو مانند کاشت مو می باشد اما نکات ظریف بسیاری دارد و حتما می بایست توسط جراح کاشت موی با تجربه انجام شود.
حتما می بایست از موهای ظریف استفاده شود و گرافت های چند تایی کاشته نشود تا ابرو حالت مصنوعی و زشت پیدا نکند.
کاشت ابرو برای زیباتر کردن ابروی طبیعی یا پر پشت کردن ابروی کم پشت یا تغییر فرم ابروی نرمال مناسب نیست و فقط برای پر کردن مناطقی که لازم است مو باشد اما موها ریخته یا وجود ندارد مناسب می باشد.توجه داشته باشید هر چقدر هم ظرافت و دقت در کاشت ابرو اعمال شود ابروی کاشته شده به زیبایی ابروی طبیعی نخواهد بود.
بیشترین مراجعین ما جهت کاشت ابرو خانمهایی هستند که به دلیل تاتوی بیش از حد دچار ریزش قسمتی از ابرو شده اند یا آقایانی که دارای خط بخیه و شکستگی داخل ابرو هستند .کاشت ابرو با هر دو تکنیک fut و fit انجام می شود اما در کل با روش fut می توان ظرافت بیشتری اعمال نمود.
متخصصان پوست، روشهای درمانی خاصی برای کاشت مژه و ابرو پیشنهاد میکنند. البته این روشها بیشتر به کسانی توصیه میشود که به دلیل سوختگی یا بیماریهای گوناگون، موهای مژه و ابرویشان را از دست دادهاند.

میزان موفقیت چنین جراحی هایی چقدر است؟
میزان موفقیت در کاشت ابرو، بستگی به توانایی جراح و تیم او دارد.

این موها از کجا برداشته می شوند؟
البته کاشت ابرو برای بیماران دچار نقص ابرو مناسب تر است.برای کاشت ابرو از موهای پشتسر که ضخامت کمتری دارند، استفاده می شود. پیوند در ناحیه ابرو عمل بسیار ظریفی است. به دلیل این که ابرو کاملا در معرض دید است، موها باید در فاصله نزدیک کاشته شوند تا کاملا طبیعی به نظر برسد.
نتیجه در اغلب موارد رضایت بخش است. این عمل در افرادی که اصلا ابرو ندارند و یا قسمتی از ابرویشان را از دست دادهاند، انجام می شود. پس از عمل پانسمان و مراقبتهای معمول لازم است.

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (1)
27 شهریور 1395 - 14:44
بازدید ها: 985

نظرات شما

نظرتون در مورد پست هرآنچه درباره کاشت ابرو باید دانست چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.
  1. نظرات جدید
  2. نظرات قدیمی
  • مهدی : 29 شهریور 1395 - 23:30

    سلام خانم دکتر آیا راهی برای افزایش موهای صورت یا همان ریش در آقایان هست؟ --افزایش تراکم--

    دکتر گیتا فقیهی:31 شهریور 1395 - 14:29

    سلام،برای درمان موثرتر که بایستی حضورا معاینه شوید.ولی استفاده از محلول ماینوکسیدیل 2%یا روشهای درمانی نظیر پی ار پی یا نهایتا کاشت موثر خواهند بود