پرسش و پاسخ درباره تزریق چربی

برای بسیاری، چاقی کلی صورت یک مشکل محسوب می شود. اما چاقی موضعی صورت یکی از معیارهای زیبایی است. به عنوان مثال اکثر خانم ها ترجیح می دهند در ناحیه گونه یا لب ها برجستگی داشته باشند. افرادی که از این نعمت بی بهره هستند می توانند با تزریق چربی به ناحیه مورد نظر، به چاقی موضعی برسند. برای تزریق چربی، چربی از ناحیه ای از بدن که نیازی به حضور چربی ندارد برداشته شده و به صورت تزریق می شود.

تزریق چربی چیست؟
برای بسیاری، چاقی کلی صورت یک مشکل محسوب می شود. اما چاقی موضعی صورت یکی از معیارهای زیبایی است. به عنوان مثال اکثر خانم ها ترجیح می دهند در ناحیه گونه یا لب ها برجستگی داشته باشند. افرادی که از این نعمت بی بهره هستند می توانند با تزریق چربی به ناحیه مورد نظر، به چاقی موضعی برسند. برای تزریق چربی، چربی از ناحیه ای از بدن که نیازی به حضور چربی ندارد برداشته شده و به صورت تزریق می شود. برای صورت معمولا چربی از باسن، شکم یا ران گرفته می شود.

با استفاده از تزریق چربی، که یکی از ایمن ترین روش های زیبایی است شما می توانید گودی زیر چشم و خط اخم را رفع کرده و لب ها، گونه ها و فرم چانه را اصلاح کنید. ضمن این که با این روش پوستتان نیز جوان می شود. بسیاری از افراد به مواد پر کننده صورت واکنش آلرژیک نشان می دهند، روش تزریق چربی از این نظر که حساسیتی برای شما ایجاد نمی کند، بسیار ایمن است. در این روش به دلیل این که از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود، احتمال بروز واکنش تقریبا صفر است.
برای برخی از افراد، افتادگی پوست و پیری زودرس زاییده از دست رفتن چربی زیر پوست است. در این افراد خود روند پیری مسئول افتادگی پوست نیست. بلکه کاهش حجم صورت باعث شده است که پوست پیر به نظر برسد. برای این افراد استفاده از تزریق چربی برای سفت شدن پوست کاملا عملی است و مشکل را حل می کند.
تزریق چربی عملی است که شما می توانید به کمک آن به اهداف زیر دست پیدا کنید:
پر کردن گودی صورت
برجسته کردن گونه
درمان جای جوش
پرکردن گودی زیر چشم
جوان سازی پوست
حجیم کردن لب ها
پرکردن خطوط صورت مانند خط خنده
حجم دادن به سینه ها
حجیم کردن ناحیه پشت دست

در حقیقت تزریق چربی، نوعی پیوند چربی است. در این روش چربی خود بدن از نواحی دیگری گرفته شده و برای پر کردن بخش دیگری از بدن، در آن جا تزریق می شود. همان طور که گفته شد، در این روش به دلیل این که از چربی های خود بدن استفاده می شود، احتمال بروز آلرژی وجود ندارد
پرسش و پاسخ درباره تزریق چربی

پرسش: آیا تزریق چربی روش ایمنی است؟
پاسخ: در این روش به دلیل این که از سلول های چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، علاوه بر ایمنی و کارآمدی، امکان حساسیت نیز به صفر می رسد.

پرسش: آیا تزریق چربی درد دارد؟
پاسخ: به طور کلی تزریق چربی در صورت درد کمتری نسبت به تزریق در باسن و سینه دارد. علت آن نیز میزان چربی کمتری است که تزریق می شود. اما در هر شرایطی استفاده از مسکن های خوراکی و تزریقی موجب کنترل کامل درد می شود. در نتیجه می توان گفت این روش در عمل درد غیرقابل تحمل و سختی ندارد.

پرسش: آیا ماندگاری تزریق چربی بیشتر از تزریق ژل است؟
پاسخ: پرکردن به وسیله چربی و یا ژل تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند؛ اما مدت ماندگاری آنها متفاوت است. به طور کلی تزریق چربی 2 سال در بدن ماندگاری دارد. پیشنهاد ما این است که انتخاب نوع ماده تزریقی را بر عهده پزشک بگذارید. پزشک با توجه به خواسته شما و شرایط شما بهتر از هرکسی می تواند بین چربی و ژل آنچه برای شما مفیدتر است را انتخاب نماید.

پرسش: مدت زمان تزریق چقدر است؟
پاسخ: بسته به ناحیه تحت درمان، مدت زمان لازم متفاوت است. به عنوان مثال تزریق به صورت یک ساعت زمان نیاز دارد؛ اما تزریق به باسن و سینه 3 ساعت زمان می برد.

پرسش: دوره بهبودی تزریق چربی چقدر است؟
پاسخ: معمولا بعد از تزریق چربی مقداری کبودی و تورم وجود دارد که به مرور زمان ظرف حداکثر 6 هفته از بین می رود. البته دوره بهبودی تزریق به بدن ممکن است طولانی تر باشد.

پرسش: از چه مناطقی بیشتر چربی برداشته می شود؟
پاسخ: محل مناسب برداشتن چربی در افراد مختلف متفاوت است. اما معمولا چربی هایی که به رژیم غذایی مقاوم هستند بهترین گزینه برای انجام این عمل می باشند. قسمت خارجی ران و باسن چنین شرایطی را دارند. اما به طور کلی تقریبا از چربی زیر پوستی تمام مناطق بدن می توان به این منظور استفاده کرد. پهلو ها، ران ها، کنار زانو و زیر شکم معمولا چربی مقاوم تری نسبت به رژیم غذایی دارند.

پرسش: آیا با یک بار تزریق می توان به نتایج دلخواه رسید؟
پاسخ: در مورد تزریق های محدود مثل تزریق لب، ممکن است یک مرتبه تزریق کافی باشد. اما در موارد گسترده تر برای این که به نتیجه دلخواه برسید معمولا باید 2 الی 4 بار تزریق انجام دهید. برخی از پزشکان، بار اولی که چربی را لیپوساکشن می کنند، مازاد مورد نیاز را نگه می دارند تا در تزریق های بعدی استفاده کنند. اما برخی نیز در هر بار تزریق از چربی جدید استفاده می کنند.

پرسش: چرا تزریق چربی پرطرفدار است؟
پاسخ: به دلیل این که در این روش از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، احتمال بروز حساسیت و مشکلات مانند پس زدن جراحی کم است. همچنین دوام و ماندگاری این روش نسبت به سایر روش های پرکننده زیبایی بیشتر است. ضمن این که امکان جابجایی و یا حرکت چربی زیر پوست وجود ندارد. به همین دلیل این روش به یکی از روش های محبوب جراحی زیبایی تبدیل شده است.

پرسش: آیا برای انجام این عمل بدن باید مقدار چربی مشخصی داشته باشد؟
پاسخ: همان طور که گفته شد، در تزریق چربی از چربی خود بدن استفاده میشود. بنابراین اگر فرد متقاضی این عمل چربی کافی برای کشیدن و تزریق به محل مورد نظر را در بدن نداشته باشد، گزینه مناسبی برای انجام این عمل نمی باشد.

پرسش: آیا تمام نواحی بدن بطور یکسان منابع مناسب برای انتقال چربی هستند؟
پاسخ: چربی نرم و غیر فیبروتیک بهترین نوع چربی برای انجام این عمل است که معمولاً از ناحیه مرکزی شکم گرفته می شود. به هر حال، نواحی خاص بدن که قبلاً بر روی آنها عمل لیپوساکشن انجام شده و جای زخم بر روی آنها باقی مانده، برای انجام این کار مناسب نیستند.

پرسش: چه زمان می توان پس از درمان به محل کار و فعالیت های عادی بازگشت؟
پاسخ: این موضوع بستگی به توصیه پزشک دارد. اما معمولا بین 3 تا 5 روز زمان نیاز دارید تا بتوانید به محل کار و فعالیت های روزانه خود باز گردید.

پرسش: برای بازگشت به فعالیت های ورزشی به چه میزان زمان نیاز داریم؟
پاسخ: با گذشت 7 تا 10 روز پس از درمان، امکان بازگشت به فعالیت های ورزشی وجود دارد. البته باز هم با توجه به توصیه پزشک این زمان ممکن است متغییر باشد.

پرسش: جهت تشکیل فرآیند خون رسانی به چربی تزریق شده چه مدت زمان نیاز است؟
پاسخ: خون رسانی جدید به سلول های تزریق شده به چند ماه زمان نیاز دارد. شبکه خون رسانی به این بافت ها حدود 6 ماه زمان نیاز دارد. اما گاهی نیز این فرایند 12 تا 18 ماه طول می کشد.

پرسش: چربی را باید هر چند وقت یک بار تجدید کرد؟
پاسخ: بهترین زمان برای تزریق مجدد چربی 6 تا 9 ماه پس از تزریق اولیه است. اما بسته به شرایط بیمار ممکن است باز هم نیاز به تزریق مجددا وجود داشته باشد. بهتر است 2 سال بعد از تزریق اولیه این عمل مجددا تکرار شود. اگر بیمار از نتیجه عمل راضی باشد می تواند هر 2 سال یک بار آن را تجدید کند. جالب است بدانید که حتی اگر چربی کاملا آب هم شود باز هم حدود 51 درصد پایه آن باقی می ماند.

پرسش: جذب چربی در بدن چه کسانی رخ می دهد؟
پاسخ: معمولا پزشکان توصیه می کنند که بعد از تزریق چربی یک سری نکات را رعایت کنید. به عنوان مثال به اکثر این افراد رژیم غذایی خاصی داده می شود. به عنوان مثال اگر کسی که چربی تزریق کرده است اقدام به رعایت رژیم غذایی سخت کند، اولین جایی از بدنش که لاغر می شود، محلی است که در آن چربی تزریق کرده است. این موضوع نشان می دهد که فردی که چربی تزریق کرده است، باید رژیم غذایی متعادل داشته باشد.

این در حالی است که معمولا توصیه می شود زمانی اقدام به انجام این عمل کنید که قصد لاغر کردن خودتان را نداشته باشید. البته جذب چربی در بدن افراد مختلف متفاوت است. در بدن برخی از افراد چربی بیشتر باقی می ماند و در بدن برخی دیگر به سرعت جذب می شود. بنابراین این امر به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و تنها بعد از تزریق اول می توان این موضوع را متوجه شد.

این مطلب مفید بود؟ (7)(1)
نظرات (0)
31 اردیبهشت 1397 - 18:0
بازدید ها: 2325
پرسش و پاسخ درباره تزریق چربی
48

نظرات شما

نظرتون در مورد پست پرسش و پاسخ درباره تزریق چربی چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.