ترشح پشت حلق چیست و چگونه درمان می‌شود؟

ترشح پشت حلق چیست و چگونه درمان می‌شود؟

دسته بندی : آموزش عمومی

ترشحات (خلط) پشت حلق، مخاط اضافی است که غدد بینی و گلو ترشح می‌کنند. یک فرد ممکن است احساس کند که این مخاط از گلو ترشح می‌شود و باید گلوی خود را بیش از حد معمول پاک کند.

بینی، گلو و سینوس‌ها به طور مداوم مخاط تولید می‌کنند، ماده‌ای غلیظ و لغزنده که به جلوگیری از خشک شدن راه‌های هوایی کمک می‌کند. مخاط از بدن در برابر میکروب‌ها، گرده گل‌ها و گیاهان و سایر آلاینده‌های محیطی موجود در هوا محافظت می‌کند. این ذرات اگر در هنگام تنفس فرد فیلتر نشوند، می‌توانند مشکلاتی در بدن ایجاد کنند. مخاط این اجسام خارجی را به دام می‌اندازد و به از بین بردن آنها کمک می‌کند.

مخاط معمولاً کار خود را بدون اختلال انجام می‌دهد. در طول شبانه‌روز با بزاق مخلوط می‌شود و فرد یا آن را می‌بلعد یا از بینی خارج می‌کند. با این حال، اگر بدن مخاط بیش از حد معمول یا بیش از حد غلیظ تولید کند، بیشتر جلب توجه می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ممکن است فرد احساس کند که این ماده از پشت گلوی خود تولید می‌شود. پزشکان به این حالت ترشح پشت حلق می‌گویند.

این مخاط اضافی همچنین می‌تواند علائم دیگری مانند سرفه، حالت تهوع و بوی بد دهان را ایجاد کند. افراد همچنین ممکن است گلودرد، نیاز به صاف کردن گلو و صدای خراش‌دار را تجربه کنند. بسیاری از افراد می‌توانند ترشحات پشت حلق را با درمان‌های خانگی درمان کنند، اگرچه گاهی اوقات بهتر است برای مشاوره و درمان با پزشک مشورت کنید.

جهت اطلاعات بیشتر در این مورد و روش‌های درمانی آن اینجا را کلیک کنید.

این مطلب مفید بود؟ (72)(0)
نظرات (0)
4 خرداد 1401 - 19:26
بازدید ها: 219
ترشح پشت حلق چیست و چگونه درمان می‌شود؟
572

نظرات شما

نظرتون در مورد پست ترشح پشت حلق چیست و چگونه درمان می‌شود؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.