اشیاء صرفاً اشیاء نیستند.

اشیاء صرفاً اشیاء نیستند.

دسته بندی : هویت

اشیاء صرفاً اشیاء نیستند.
بلکه فراتر از ارزش کارکردی، اشیا بسیار نمادین هستند و می توانند بخش های کلیدی شکل گیری و بیان هویت خصوصی و عمومی افراد را تشکیل دهند.
.
هنگامی که افراد نگاهشان به خودشان متزلزل می‌شود، با انتخاب محصولاتی که دید خود را تقویت می‌کند، جبران می‌کنند .مثلا زمانی که در مورد داشتن یک ویژگی ارزشمند (مثلاً هیجان یا شایستگی) دچار تردید میشوند احتمال بیشتری وجود دارد که محصولات نمادین آن ویژگی را انتخاب کنند .
عکس دوم نشان داده شده است که فرد مسیر a را تقویت می کند مسیر c نیز همراه با آن تقویت میشود.

نیاز به تعلق و متمایز بودن را می توان با یک شیء ارضا کرد و افراد می توانند از یک شیء برای بیان هویت های متعدد و ارضای اهداف متعدد استفاده کنند.
به عنوان مثال، مردم تمایل دارند محصولات مرتبط با گروه‌های مهم را انتخاب کنند، اما ممکن است بر اساس ویژگی‌های خاص محصول (مانند رنگ) متفاوت باشند، در نتیجه به طور همزمان به تعلق و متمایز بودن دست می‌یابند.

افراد نیازهای هویتی مختلف مانند شناخته شدن و درک شدن توسط دیگران و همچنین ارتقای خود دارند.
اینکه کدام نیازشان غالب است می تواند بر ارتباط احساسی افراد با مارک ها و محصولات مورد استفاده توسط گروه های مرجع مختلف تأثیر بگذارد.

افرادی که اهداف خود را تأیید می کنند احتمالا احساس نسبتاً بیشتری به محصولاتی دارند که توسط گروه عضو آنها استفاده می شود (یعنی گروهی که به آن تعلق دارند).
افرادی که میخواهند اهداف خود را گسترش دهند احتمالا احساس ارتباط نسبتاً بیشتری با محصولاتی دارند که توسط گروهی که میخواهند به آن تعلق داشته باشند استفاده می شود.
برگرفته از مقاله ی
objects and self-identity 2021
 

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
2 بهمن 1401 - 14:53
بازدید ها: 55
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست اشیاء صرفاً اشیاء نیستند. چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.