چه چیزی باعث فشار قفسه سینه در هنگام استرس می شود؟

چه چیزی باعث فشار قفسه سینه در هنگام استرس می شود؟

دسته بندی : استرس

فشار قفسه سینه بیشتر از بیماری قلبی با استرس، اضطراب یا وحشت مرتبط است

 

  هنگامی که استرس یا وحشت دارید، بدن شما هورمون استرس ترشح می کند که می تواند انواع علائم فیزیکی را ایجاد کند و فشار یا درد قفسه سینه یکی از آنهاست.

 

این بدان معنا نیست که نباید فشار قفسه سینه را جدی بگیرید، اما اگر فرد بالغ سالمی هستید که استرس را تجربه می کنید، وضعیت استرس زا شما احتمالاً باعث فشار قفسه سینه می شود.

 

خبر خوب این است که راه هایی برای مدیریت استرس و علائم اضطراب وجود دارد که خلق و خوی شما را متعادل می کند و احساسات جسمی ناراحت کننده شما را کاهش می دهد.

 

بیایید به ارتباط بین فشار قفسه سینه و استرس، از جمله علل، نحوه تشخیص صحیح، هرگونه عوارض احتمالی، و نحوه درمان فشار قفسه سینه ناشی از استرس نگاه کنیم.

ارتباط بین استرس و فشار قفسه سینه

هنگامی که تحت استرس یا اضطراب هستید، بدن شما به حالت "جنگ یا گریز" می رود که منجر به علائم فیزیکی، احساسی و رفتاری بی شماری می شود. این یک پاسخ خودکار است که شما حتی ممکن است آگاهانه از آن آگاه نباشید و چه خطر واقعی باشد و چه برای شما واقعی باشد.

 

تحت استرس، بدن هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول ترشح می کند که اثرات قدرتمندی بر بدن و ذهن شما دارند. هر کس به طور متفاوتی واکنش نشان می دهد و استرس را به روش های منحصر به فردی تجربه می کند. اما یکی از این پاسخ ها این است که ممکن است فشار یا درد شدید قفسه سینه را احساس کنید

 

علاوه بر فشار قفسه سینه، سایر پاسخ های احتمالی مرتبط با استرس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  • احساس سنگینی در قفسه سینه
  • یک فک فشرده
  • احساس دوری یا بی حسی احساسی
  • تجربه یک قلب تپنده و دست های لطیف
  • تجربه تنگی نفس
  • داشتن حالت تهوع یا اسهال
  • رعشه
  • داشتن مشکل در تمرکز
  • احساس عصبانیت یا تحریک پذیری
  • افکار یا تصاویر ذهنی ترسناک
  • مشکل در تمرکز
  • احساس "دیوانه شدن"

احساس تنگی قفسه سینه یا فشار در ناحیه قفسه سینه در زمان استرس یا اضطراب بسیار رایج است. در واقع، یک بررسی در سال 2018 نشان داد که اضطراب عاملی در بین 30 تا 40 درصد از مراجعات به اورژانس است که درد قفسه سینه علامت اصلی آن است.

عوامل خطر

هر کسی می تواند فشار قفسه سینه را در نتیجه استرس تجربه کند. با این حال، در افرادی که دارای اختلالات اضطرابی هستند شایع‌تر است و در افرادی که حملات پانیک دارند شایع‌تر است. این به این دلیل است که حملات پانیک با واکنش استرس شدیدتر از نظر فیزیکی مشخص می شود. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که 28٪ از افرادی که با درد قفسه سینه و آنژیوگرافی معمولی (بدون علائم بیماری قلبی) در بیمارستان بستری شده بودند، در نهایت به اختلال هراس مبتلا شدند.

 

عوارض استرس و فشار قفسه سینه

استرس نه تنها احساس بد، بلکه می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد، به خصوص اگر استرس مزمن باشد. استرس می تواند بر سیستم عضلانی، سیستم تنفسی، هورمون ها، دستگاه گوارش، سیستم عصبی و حتی دستگاه تناسلی شما تأثیر بگذارد. استرس با سیستم ایمنی سرکوب شده و شرایطی مانند دیابت، چاقی، افسردگی و خستگی مزمن مرتبط است.

 

اگرچه فشار قفسه سینه همیشه نشانه بیماری قلبی نیست، استرس می‌تواند شرایط قلبی را تشدید کند و استرس مزمن ممکن است عاملی در ایجاد مشکلات قلبی باشد.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر استرس و فشار قفسه سینه را تجربه می کنید، نباید وحشت کنید زیرا به احتمال زیاد استرس باعث فشار قفسه سینه شما شده است. با این حال، شما نمی توانید این را خود تشخیص دهید. گاهی اوقات، شرایط پزشکی جدی باعث فشار و درد قفسه سینه می شود.

 

اگر یک عارضه قلبی زمینه‌ای دارید و فشار قفسه سینه را تجربه می‌کنید، بدون توجه به اینکه فکر می‌کنید چه چیزی باعث آن شده است، باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی اورژانسی باشید. اگر سالم هستید، می توانید 20 دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا ببینید آیا فشار قفسه سینه از بین می رود یا خیر و سپس با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای پیگیری تماس بگیرید.

 

معمولاً علائم حمله قلبی پس از فعالیت بدنی رخ می دهد، نه زمانی که شما در حال استراحت هستید. علائم حمله قلبی نیز معمولاً در طول زمان به جای برطرف شدن بدتر می شوند. اگر آنها را دارید، باید فوراً با 911 تماس بگیرید:

 

  • درد در مرکز یا سمت چپ قفسه سینه که چند دقیقه طول می کشد. درد ممکن است از بین برود و سپس برگردد
  • احساس سرگیجه، ضعف، یا احساس غش کردن
  • عرق سرد ریختن
  • درد کمر، گردن یا فک
  • تنفس پر زحمت
  • تشخیص استرس و فشار قفسه سینه

علاوه بر بیماری قلبی، چندین بیماری فشار قفسه سینه را به عنوان علامت نشان می دهند، از جمله ریفلاکس اسید، ذات الریه، آمبولی ریه و بیماری کیسه صفرا. به همین دلیل است که اگر درد قفسه سینه را تجربه می کنید، مهم است که به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

 

اگر شما نیز فردی هستید که استرس، اضطراب، هراس و سایر علائم استرس را تجربه می‌کنید، وضعیت روانی شما ممکن است عامل فشار قفسه سینه شما باشد. با این حال، مهم است که ابتدا هر گونه علت پزشکی را رد کنید.

 

برای تعیین اینکه چه چیزی باعث درد یا فشار قفسه سینه شما می شود، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی احتمالاً از شما یک سری سؤالات تشخیصی می پرسد، علائم حیاتی شما را بررسی می کند و سابقه سلامتی شما را می گیرد. آنها ممکن است بر اساس علائم شما آزمایش های پزشکی یا آزمایش خون خاصی را درخواست کنند. اگر مطمئن باشند که فشار قفسه سینه شما ناشی از استرس است، ممکن است شما را به یک درمانگر ارجاع دهند یا درباره روش‌هایی برای کاهش استرس در زندگی‌تان صحبت کنند.

درمان استرس و فشار قفسه سینه

استرس اغلب با مشاوره یا روان درمانی و کمتر معمول با دارو درمان می شود. اختلالات اضطراب و هراس، که همچنین می توانند به فشار قفسه سینه کمک کنند، معمولاً با ترکیبی از روان درمانی و دارو درمان می شوند.

 

داروها

درمان استرس با دارو کمتر از اختلالات اضطرابی یا اختلالات هراس است. با این حال، دوره های حاد استرس ممکن است با داروهای ضد اضطراب کنترل شوند. داروهای زیر ممکن است برای درمان استرس شدید یا مزمن و همچنین اختلالات اضطرابی استفاده شوند:

 

  1. مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (ssris)
  2. بنزودیازپین ها
  3. مسدود کننده های بتا
  4. روان درمانی

درمان یک روش فوق العاده برای درمان استرس و اضطراب است و می تواند علائم استرس مانند فشار قفسه سینه را تسکین دهد. انواع زیر درمان ممکن است در نظر گرفته شود:

 

درمان شناختی رفتاری (cbt)، که به شما کمک می کند بیشتر به افکاری که دارید و اینکه چگونه بر احساسات و رفتارهای شما تأثیر می گذارد آگاه شوید

مواجهه درمانی، جایی است که شما در یک محیط کنترل شده در معرض یک عامل استرس زا قرار می گیرید تا بتوانید بر ترس های خود غلبه کنید.

 

مقابله با استرس و فشار قفسه سینه

تجربه فشار قفسه سینه می تواند به خودی خود استرس زا باشد. اگر یاد بگیرید که علائم شما ناشی از استرس است و نه یک وضعیت پزشکی، می تواند اطمینان بخش باشد. اما همچنان باید به استرسی که در زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کنید رسیدگی کنید.

 

همیشه نمی‌توان از محرک‌های استرس مانند استرس شغلی، استرس رابطه، استرس مالی یا استرس در مورد وضعیت جهان اجتناب کرد. اما در مورد نحوه مدیریت استرس شما حرفی برای گفتن دارید. ایجاد تغییرات خاصی در سبک زندگی می تواند به شما کمک کند استرسی را که به ناچار با آن مواجه خواهید شد مدیریت کنید.

 

تغییرات سبک زندگی

موارد زیر را برای کمک به مدیریت سطح استرس خود در مواقع سخت امتحان کنید:

 

  • ورزش را به صورت روزانه در روز خود بگنجانید
  • مطمئن شوید که به اندازه کافی بخوابید
  • به طور منظم غذا بخورید؛ وعده های غذایی را حذف نکنید
  • کافئین و الکل را محدود کنید
  • هر روز زمانی را به دراز کشیدن و تنفس عمیق اختصاص دهید
  • احساس خود را به کسی که به او اعتماد دارید بیان کنید
  • مدیتیشن را به روز خود اضافه کنید - حتی فقط چند دقیقه کمک می کند
این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
8 بهمن 1401 - 16:51
بازدید ها: 90

نظرات شما

نظرتون در مورد پست چه چیزی باعث فشار قفسه سینه در هنگام استرس می شود؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.