بهترین درمان زود انزالی

بهترین درمان زود انزالی

دسته بندی : دسته بندي نشده

 انزال زودرس (PE) وقتی است که انزال زودتر از زمانی که یک مرد و یا همسرش در رابطه جنسی  می‌خواهد، اتفاق می‌افتد. این مسئله، اگر لذت رابطه جنسی را کمتر کند و بر روابط اثر بگذارد، می‌تواند خسته کننده باشد، اما اغلب این اتفاق می‌افتد و باعث مشکلاتی می‌شود، که پزشک می‌تواند به شما کمک کند. مشکل معمولا روانی تصور می‌شود، اما عامل زیستی نیز ممکن است نقش بازی کند.

 

بیشتر بیماران مبتلا به زود انزالی هیچ مشکل پزشکی زمینه‌ای ندارند. با این حال، مهم است که مشکل زود انزالی به دو دلیل درمان شود:

  • با انزال زودرس دشوار است که به طور کامل از زندگی جنسی خود لذت ببرید.
  • انزال زودرس تا زمانی که درمان شود یک مشکل همیشگی خواهد بود. این مسئله حتی ممکن است بر روابط شما، اعتماد به نفستان در زندگی روزمره اثر بگذارد، و یا توانایی معاشرت شما را مختل کند.

اگر انزال زودرس مشکل ایجاد کرده است، به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. هیچ پیشگیری برای این اختلال وجود ندارد، هر چند آرامش می‌تواند احتمال وقوع آن را کاهش دهد. برای دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می‌توانید با ما از طریق شماره‌ 09120262740 تماس حاصل فرمایید.

انزال زودرس و اختلال نعوظ (ed)


گاهی اوقات زود انزالی مشکل مردانی است کهمشکلات نعوظ (اختلال نعوظ یا  edd) دارند. این  مسئله زمانی است که مردان قادر به رسیدن به نعوظ و یا نگه داشتن نعوظی که به اندازه کافی برای رابطه جنسی محکم باشد، نیستند. از آنجا که نعوظ پس از انزال از بین می‌رود، دشوار است که بفهمیم زود انزالی و یا اختلال نعوظ است. در ابتدا باید زود انزالی درمان شود. پس از آن که اختلال نعوظ  درمان شد، انزال زودرس نیز احتمالا مشکلی نخواهد بود.

دلایل


سروتونین

اگر چه علت دقیق زود انزالی شناخته شده نیست، اما سروتونین می‌تواند نقش داشته باشد. سروتونین یک ماده طبیعی ساخته شده توسط اعصاب است. مقادیر بالایی از سروتونین در مغز زمان رسیدن به انزال را افزایش می‌دهد. مقادیر پایین می‌تواند سبب کاهش زمان رسیدن به انزال، و زودانزالی شود.

عوامل روانشناختی

مشکلات روانی می‌تواند در pe اثرگذار باشد که عبارتند از:

  • افسردگی موقت
  • استرس
  • احساس گناه
  • انتظارات غیرواقع بینانه در مورد انجام رابطه جنسی
  • سابقه سرکوبی جنسی
  • عدم اعتماد به نفس کلی
  • مشکل در روابط

مدیریت مسائل احساسی معمولا کمک کننده است.

سن

انزال زودرس می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. افزایش سن علت مستقیم زود انزالی نیست، هر چند پیری باعث تغییراتی در نعوظ و انزال می‌شود. برای مردان مسن‌تر، نعوظ ممکن است چندان محکم و بلند نباشد، همچنین ممکن است به اندازه انزالی که قبلا اتفاق می‌افتاده، طولانی نباشد. این حس که انزال در حال رخ دادن است ممکن است کوتاه‌تر باشد، این تغییرات به طور طبیعی می‌تواند باعث شود که انزال یک مرد مسن زودتر انجام شود.

تشخیص


وقتی زودانزالی سد لذت جنسی شما می‌شود، باید به پزشک مراجعه کنید. در اغلب موارد، پزشک پس از یک معاینه بالینی و صحبت کردن با شما زود انزالی را تشخیص می‌دهد. برخی از سوالاتی که او ممکن است بپرسد عبارتند از:

  • زود انزالی چند وقت یکبار اتفاق می‌افتد؟
  • چه مدت است که این مشکل را دارید؟
  • آیا انزال زودرس در هر رابطه جنسی اتفاق می‌افتد؟
  • زود انزالی بر فعالیت جنسیتان چه تاثیری دارد؟
  • روابط شخصی شما چگونه است؟
  • آیا چیزی وجود دارد که زود انزالی را بدتر و یا بهتر کند؟ (مثلا دارو، الکل و ...)

تست آزمایشگاهی فقط در صورتی که پزشک در طول معاینه فیزیکی متوجه چیزی شود، لازم خواهد بود.

درمان


درمان روانشناسی، رفتار درمانی، و دارو درمان‌های اصلی برای زودانزالی می‌باشند. شما می‌توانید با مشورت پزشک تصمیم بگیرید که چه درمانی می‌تواند مفید باشد. ممکن است بیش از یک درمان به طور همزمان استفاده شود.

درمان روانشناختی

درمان راهی برای رسیدگی به احساسات منفی و احساساتی است که منجر به مشکلات روابط جنسی می‌شود. درمان روانشناختی می‌تواند به عنوان تنها راه درمان، و یا همراه با درمان پزشکی و یا رفتاری استفاده شود. هدف از درمان، فهم منشا مشکلات و پیدا کردن راه حل‌هایی برای به پایان رساندن زود انزالی می‌باشد. همچنین درمان می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا نزدیک‌تر شدن را یاد بگیرند. درمان روانشناختی می‌تواند به شما کمک کند تا در عملکرد جنسی کمتر نگران شوید. همچنین می‌تواند به شما اعتماد به نفس جنسی بیشتر و درک بهبود رضایت شریکتان را بدهد.

رفتار درمانی

رفتار درمانی از تمریناتی استفاده می‌کند تا به ایجاد تحمل برای به تاخیر انداختن انزال کمک کند. هدف این است که به شما کمک کند بدن خود را به سمت دور شدن از انزال زودرس آموزش دهید. مثال‌ها عبارتند از: روش فشار و روش شروع و خاتمه. این تمرینات به خوبی مفید هستند، اما ممکن است پاسخ پایدار نباشند البته بستگی به کمک همسرتان دارد.

  • با استفاده از روش فشار، شریکتان آلت تناسلی شما را تا زمانی که به انزال نزدیک شوید تحریک می‌کند. هنگامی که نزدیک شدید، همسرتان آلت تناسلی شما را به صورت محکم فشار می‌دهد تا نعوظ‌تان تا حدی از بین برود. هدف این است که شما از احساساتی که منجر به اوج می‌شود آگاه شوید. در نتیجه می‌توانید بهتر کنترل کنید و اوج را در خود به تاخیر اندازید.
  • در روش شروع و خاتمه شریکتان آلت تناسلی شما را دقیقا تا قبل از انزال تحریک می‌کند. سپس متوقف می‌شود تا زمانی که نیاز به اوج اجازه دهد. وقتی که شما مجدد کنترل خود را به دست آوردید، از همسرتان می‌خواهید که دوباره تحریک آلت را شروع کند. این فرآیند ۳ بار تکرار می‌شود. شما در چهارمین بار انزال خواهید داشت. این روش را ۳ بار در هفته با همسرتان تکرار کنید تا کنترل بیشتری به دست آورید.

درمان دارویی

هیچ دارویی برای درمان زودانزالی تایید نشده است. با این حال، نشان داده شده که برخی از داروها و کرم ها یا اسپری‌های بی‌حس کننده، روند انزال در مردان دارای زود انزالی را آهسته می کند.

  • داروها: پزشکان متوجه شده‌اند که مردان  و زنانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند ارگاسم تاخیری دارند. داروهایی مانند فلوکستین، پاروکستین، سرترالین و کلومیپرامین بر سطوح سروتونین تاثیر می‌گذارد. پزشکان شروع به استفاده "خارج از برچسب" (برای علت دیگری بجز استفاده اصلی دارو) این داروها در زود انزالی کرده‌اند. اگر دارویی عمل نکند، پزشک شما ممکن است داروی دیگری را امتحان کند. اگر داروی دوم عمل نکرد، بقیه نیز به احتمال زیاد کمک نخواهد کرد. داروهای زود انزالی می‌تواند هر روز و یا فقط قبل از رابطه جنسی مصرف شود. پزشک شما بر اساس سطح فعالیتتان تصمیم خواهد گرفت که باید دارو را چه موقع مصرف نمایید. بهترین زمان مصرف دارو مشخص نیست. بیشتر پزشکان ۲ تا ۶ ساعت قبل از رابطه جنسی، مصرف دارو را پیشنهاد می‌دهند. اگر مصرف این داروها را متوقف کنید زود انزالی می‌تواند بازگشت داشته باشد. اکثر مردان مبتلا به زود انزالی نیاز به مصرف این داروها به صورت مداوم دارند.
  • کرم یا اسپری بی‌حس کننده: این کرم یا اسپری‌ها در حدود ۲۰ تا ۳۰۰ دقیقه قبل از رابطه جنسی بر روی سر آلت قرار داده می شود. اگر کرم و اسپری بی حس کننده را بیش از زمان پیشنهادی بر روی آلت تناسلی خود قرار دهید، نعوظ‌تان ممکن است از بین برود. همچنین، کرم و اسپری بی‌حس کننده نباید در هنگام رابطه جنسی واژینال بر روی آلت تناسلی باقی بماند، زیرا ممکن است باعث بی‌حسی مهبل شود. کرم را ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از رابطه جنسی از آلت تناسلی خود بشویید. استفاده از کاندوم نیز می‌تواند به بی‌حسی کمک کند.

با تکنیک‌های ساده ای که در اینجا ذکر شده، حدود ۹۵ نفر از ۱۰۰ نفر از زود انزالی بهبود می‌یابند. هیچ تضمینی برای بهبود وجود ندارد، اما یادگیری به چگونه آرامش داشتن کمک می‌کند. اگر مشکل همچنان باقی ماند، برای پیدا کردن راه حل مراجعه به پزشک را ادامه دهید.

زود انزالی و همسرتان

با  زود انزالی، شما ممکن است احساس از دست دادن برخی از نزدیکی‌های مشترک با یک شریک جنسی را داشته باشید. ممکن است احساس خشم، شرم و ناراحتی داشته باشید، و از همسرتان دور شوید. انزال زودرس نه تنها روی شما تاثیر می‌گذارد،  بلکه بر همسرتان نیز اثرگذار است. همسرتان ممکن است از تغییر در صمیمیت جنسی ناراحت باشد. زود انزالی می‌تواند باعث ارتباط کمتر، احساس آزردگی و دوری همسران شود. صحبت در مورد مشکل یک گام مهم است. مشاوره زوج‌ها و یا آمیزش درمانی می‌تواند مفید باشد. تمریناتی، از جمله روش فشار، ممکن است برای شما و شریکتان برای طولانی‌تر کردن نعوظ کمک کننده باشد. مهم‌تر از همه، یک زن و شوهر باید راه‌هایی برای رهایی و آرامش را فرا بگیرند. نگرانی (مانند اضطراب عملکرد) تنها باعث بدتر شدن زود انزالی می‌شود.

این مطلب مفید بود؟ (9)(1)
نظرات (2)
18 فروردین 1397 - 19:46
بازدید ها: 2428
بهترین درمان زود انزالی
410

نظرات شما

نظرتون در مورد پست بهترین درمان زود انزالی چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.
  1. نظرات جدید
  2. نظرات قدیمی
  • margan : 9 خرداد 1397 - 10:58

    خانمی هستم که چند سال قبل از همسر سابقم جدا شدم و الان مدتی که با یه اقای حدود سی ساله عقد موقت کردم و ایشان برای اولین بار هست که رابطه جنسی رو تجربه میکنن برای بار اول که حتی دخول انجام نشد وایشان ارضا شدن و رابطه تمام شد برای بار دو و سوم در روزهای بعدهم باز همین طور شد که فقط چند ثانیه طول کشید که این امر باعث شده از من خجالت بکشه و حس میکنه ضعیف هست با اینکه نیست خیلی حساسیت الت شون زیاد هست چون تابحال هیچ تجربه رابطه و نزدیکی نداشتند کنترل نداره . الان توی مدت که ما چندین بار همبستر شدیم بیفایده بوده که باعث شده هردو عصبی بشیم و ایشون خیلی نگرانه . نمیدونم چیکار کنم که زمانش بیشتر بشه و حس خجالت و کم اوردن ازش دور بشه البته من به روش نمیارم میگم همون معاشقه کافیه بنظر شما پزشک لازم داره یا اینکه خوب میشه یا اینکه کلا قبل از انجام رابطه هیچ گونه تحریک نداشته باشه بهتره ؟ توی اینمدت فقط هردو کلافه ایم با این که خیلی همدیگه رو دوست داریم و شاید تصمیم به بچه دار شدن بگیریم . این هم بگم خیلی سریع تحریک میشن ایشون و گاهی با بوسیدن و نوازش هم ارضا شدن
    ایا همسرمن بیمار هست نیاز به معاینه داره ممنون میشم جوابمو بدید چون خیلی استرس داره میترسه رابطه داشته باشیم باز زود انزالی بشه داره دوری میکنه . ولی معاشقه و همبستری رو دوست داره

    دکتر سلمان اسلامی:9 خرداد 1397 - 11:23

    با سلام‌.
    با توحه به شدت مشکلشون، حتما باید جهت درمان مراجعه کنند.
    درمانهای دارویی و تکنیکهای رفتاری قطعا وضعیتشون رو بهتر از قبل میکند.

  • ناشناس : 6 مرداد 1398 - 21:24

    سلام
    وقت بخیر من آقا هستم من در روابط زناشویی بیشتر اوقات بعد چند دقیقه انزال میشم ولی بعضی اوقات هم طولانی میشه ولی به علت زود به زود نزدیکی اینطوری میشم. و جدیداً چون نزدیکی انجام میدم استرس دارم واسه زود انزالی چون خسته شدم خودم در حدی که نفر مقابلم هم به هم میگه به نظرتون چیکار باید بکنم روابطم بهتر شه