آلت تناسلی پرده دار

آلت تناسلی پرده دار

دسته بندی : دسته بندي نشده

 

 

راههای درمان آلت تناسلی پرده دار

 

 

دکتر سلمان اسلامی متخصص اورولوژی

 

 

آلت تناسلی پرده‌دار بیماری هیپوپلازی (رشد ناقص یا غیرعادی) آلت و کیسه بیضه می‌باشد که می‌تواند منجر به ظاهر نامناسب، آلت تناسلی نسبتا کوچک و انحنای آلت تناسلی شود و در موارد شدید ممکن است مانع دخول گردد. در نتیجه، این بیماری می‌تواند منجر به تنش روحی و مشکلات جسمی شود.

 

 

 آلت تناسلی پرده‌دار، نوعی تغییر شکل است که در آن پوست کیسه بیضه تا قسمت شکمی پوست آلت تناسلی گسترش می‌یابد. این اختلال می‌تواند مادرزادی یا اکتسابی باشد. نوع دوم شایع‌تر است و به طور عمده به صورت غیر عمد در حین تشخیص یا درمان آلت تناسلی پرده دار، به عنوان مثال با برداشتن بیش از حد پوست زیر آلت تناسلی در هنگام ختنه اتفاق می‌افتد.

 

 

 

آلت تناسلی پرده‌دار می‌تواند موجب خمیدگی و احساس ناراحتی در هنگام مقاربت، مشکل در استفاده از کاندوم و تنش روحی ناشی از ناهنجاری ظاهری شود که بنابراین می تواند نیاز به عمل جراحی داشته باشد. متخصصین ما در کلینیک تخصصی اورولوژی دکتر اسلامی با ارائه مشاوره تخصصی در خصوص آلت تناسلی پرده‌دار و مشکلات ناشی از آن، شما را با چگونگی درمان آن از طریق جراحی آشنا می‌کنند. جهت مشاوره و یا رزرو نوبت درمان آلت تناسلی پرده دار می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

 

آناتومی آلت تناسلی

 

 

 

آلت تناسلی عمدتا از بافت نعوظ تشکیل شده است که در سه ستون قرار دارد و کل آن با پوست پوشیده شده است. دو ستون جانبی عبارتند از بخش اصلی و بخش حفره ای آلت تناسلی. ستون سوم یا میانی، که به تنه اسفنجی شناخته می‌شود، شامل مجرای ادرار است. تنه توسط ته آلت تناسلی به قسمت پایین استخوان ناحیه تناسلی متصل است. سر مخروطی آلت تناسلی، نوک آلت، دارای روزنه ادرار است. این بخش با یک کلاهک متحرک به نام پوست ختنه‌گاه پوشیده شده است که زیر آن ماده ای به نام مایع منی را ترشح می‌کند. احتقان اندام تناسلی، بخش اصلی حفره مانند را در اثر تحریک و هیجان جنسی با خون پر می‌کند و باعث ایجاد نعوظ می‌گردد. پس از ارگاسم و انزال مایع منی، احتقان فروکش می‌کند. سپس اندام به حالت شل خود بازمی‌گردد. اندازه آلت تناسلی در حالت شل لزوما به آلت تناسلی در حال نعوظ وابسته نیست.

 

 

 

آلت تناسلی پرده‌دار چیست؟

 

 

 

این بیماری یک اختلال مادرزادی جزئی است. به جای اینکه بخش شکمی (زیر) آلت تناسلی دارای یک درز معین و مشخص (شکاف اتصالی) باشد، در کل طول خود، پرده‌ای از بافت دارد که آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می‌کند. این شبکه بافتی که گاهی اوقات گردن بوقلمونی نامیده می‌شود، در واقع، ناهنجاری شکاف اتصالی است. بافت ضخیم دارتوس نیز ممکن است درگیر باشد.

 

 

 

دلایل آلت تناسلی پرده‌دارسبب شناسی

 

 

 

علت مادرزادی ناشناخته است، ممکن است دو قسمت کیسه بیضه به یکدیگر نزدیکتر شوند، و پوست آلت تناسلی جدا نباشد و به علت رشد آلت تناسلی به گسترش خود ادامه دهد، معمولا بدون خم شدن آلت ، مجرای ادرار، و ناهنجاری‌های رشدی، برخی از بیماران به طور همزمان هیپوسپادیاس را نیز تجربه می‌کنند.

 

 

 

بیماری‌زایی

 

 

 

در حال حاضر اطلاعات مرتبطی وجود ندارد. آلت تناسلی پرده‌دار و امتزاج کیسه بیضه به درز شکمی پوست آلت و ادغام پوست اشاره می‌کند، پوست کیسه بیضه و آلت تناسلی طور کامل از هم جدا نیستند.

 

 

 

علائم

 

 

 

علائم آلت تناسلی پرده‌دار عبارتند از:

 

 

 

علائم معمول دیسپارونیادرار دردناکنعوظ دردناک آلت تناسلیپریاپیسم

 

 

 

این بیماری ممکن است با اختلالات شکل آلت تناسلی و کیسه بیضه و چسبندگی بین بافت کیسه بیضه و آلت تناسلی همراه باشد، اگرچه بر ادرار کردن طبیعی تاثیر نمی‌گذارد، اما می‌تواند به طور قابل توجهی نعوظ آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار دهد، همچنین اگر همراه با هیپوسپادیاس مجرای ادرار باشد، می تواند باعث ادرار غیرطبیعی شود که ادرار دردناک و نعوظ دردناک به دنبال دارد. اگر با عفونت‌های مجرای ادراری همراه باشد، بیماران ممکن است دچار تکرر ادرار، نیاز فوری به ادرار کردن، تب و دیگر علائم بالینی باشند.

 

 

 

تشخیص

 

 

 

با توجه به معاینه فیزیکی آلت تناسلی و پوست کیسه بیضه، محل اتصال پوست زیرین، ظاهر پرده‌ای خاصی دارد که می‌تواند به تشخیص صحیح منجر شود. این بیماری به رشد غیرطبیعی مربوط است، و با توجه به معاینه بالینی می‌تواند به وضوح تشخیص داده شود. بیماری باید بر تمایز با اکستروفی مثانه متمرکز شود، که به صورت بد شکلی اندام ظاهر شود، واونگی مثانه می‌تواند به شکل برآمدگی استوانه ای بروز یابد، که مورفولوژی و تولید مثل مشابه ایجاد می‌کند و گاهی اوقات به سختی تشخیص داده شود، اما معمولا شکل اندام تناسلی خارجی طبیعی و ادرار غیر طبیعی دارد، و به ساگی بدون خالی کردن قوس ایجاد شده در مثانه ماه‌ها ادامه می یابد.

 

 

 

درمان جراحی

 

 

 

هدف درمان آلت تناسلی پرده‌دار این است که سر آلت تناسلی (در صورت لزوم) آزاد شود، پوست آلت تناسلی به صورت جراحی با طول آلت منطبق گردد و یک زاویه طبیعی بین آلت تناسلی و کیسه بیضه ایجاد شود. با استفاده از تکنیکی که در اینجا توضیح داده شده ما تمام اشکال آلت تناسلی پرده‌دار را اصلاح کرده‌ایم. آلت تناسلی به آرامی نزدیک به یک زاویه مناسب نسبت به دیواره شکمی نگه داشته می‌شود. یک برش طولی در امتداد درز شکمی-میانی از سر آلت تناسلی تا پوست کیسه بیضه در سطح لبه بالایی اتصال ناحیه شرمگاهی ایجاد می‌شود. پوست، بافت زیر جلدی و لایه سطحی آلت تناسلی به ترتیب بریده می‌شود. کیسه بیضه، متصل به لایه عمقی آلت تناسلی، قرار گرفته است. کیسه بیضه از مجرای ادرار اسفنج مانند و قسمت شکمی آلت تناسلی برداشته شد تا بتوان آن‌ها را تا ته آلت تناسلی جدا کرد. سپس دو قسمت کیسه بیضه از پوست جدا می‌شوند و داخل اسکروتوم (کیسه بیضه) قرار داده می‌شوند. پوست اسكروتوم به اندازه كافی تراشیده می‌شود تا پوست آلت تناسلی بتواند گسترش یابد و برش ایجاد شده بخیه می‌شود. زمان جراحی از 30 دقیقه تا 50 دقیقه، تحت بیهوشی موضعی با داروی بی‌حسی می‌باشد. پس از جراحی همه بیماران نتایج زیبایی فوری بدون عوارض شدید را دریافت می‌کنند. بیماران حدود یک ماه پس از عمل بهبود می‌یابند.

 

 

 

مراقبت‌های بعدی

 

 

 

پس از این فرایند، کمی درد و تورم را تجربه خواهید کرد که حدود یک هفته طول می‌کشد. کمپرس یخ و داروهای مسکن می‌توانند درد، تورم و کبودی را کاهش دهند. از بخیه‌های قابل حل استفاده می‌شود تا نیاز به مراجعه دیگری برای برداشتن بخیه‌ها وجود نداشته باشد. در حالی که هنوز درد دارید، لازم است از رابطه جنسی و ورزش شدید اجتناب کنید.

 

 

 

 

 

 

این مطلب مفید بود؟ (5)(0)
نظرات (0)
3 خرداد 1397 - 10:50
بازدید ها: 3571
آلت تناسلی پرده دار
55

نظرات شما

نظرتون در مورد پست آلت تناسلی پرده دار چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.