حمله پنیک یا هراس چیست؟

حمله پنیک یا هراس چیست؟

دسته بندی : اضطراب

آیا تاکنون هجوم ناگهانی ترس، وحشت و اضطراب بیش از حد را تجربه کرده‌اید؟ حمله پانیک در واقع یک هجوم ناگهانی از حس ترس و اضطراب است. این حمله علائم جسمی و روانی ایجاد میکند. سطح ترس تجربه شده در اختلال پانیک غیرواقعی است و با وقایع و شرایطی که باعث حمله پانیک میشود تناسبی ندارد. هرکسی ممکن است در عمر خود یکبار حمله پانیک را تجربه کند. اما حمله های مکرر و مداوم احتمالا نشانه ای از هراس یا اضطراب غیر معمولی است که نیاز به درمان دارد. 

علائم پانیک یا وحشت زدگی:

علائم جسمی حمله پانیک ممکن استشامل تنفس سریع، تعریق شدید، لرزش، حالت تهوع، سرگیجه، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، لرز یا احساس گرما، افزایش ضربان قلب باشد.

علاوه بر ترس شدید ممکن است احساس قطع ارتباط با افراد، از دست دادن کنترل، خطر قریب الوقوع و تمایل شدید برای فرار یا گریز از آن اوضاع نیز در فرد وجود داشته باشد. این علائم که اغلب شبیه علائم حمله قلبی یا اختلال تنفسی ممکن است با ترس شدید از مرگ همراه باشد.

شروع علائم حمله پانیک ناگهانی است ولی میتواند با حالتی آرام و اضطرابی همراه نیز بروز کند. برخی از افراد حمله پانیک را با علائم محدودی تجربه میکنند که شامل کمتر از چهار علامت شایع ذکر شده است. حمله پانیک حدود پنج الی 20 دقیقه طول میکشد اما در 10دقیقه به اوج خود میرسد. حمله پانیک میتواند چندین بار در طی چند ساعت و برای برخی افراد هرروز یا یکبار در هفته اتفاق بیفتد. ادامه مطلب

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
26 بهمن 1400 - 20:54
بازدید ها: 122
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست حمله پنیک یا هراس چیست؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.