اختلال شخصیت ضد اجتماعی

اختلال شخصیت ضد اجتماعی

دسته بندی : اختلال شخصیت

اختلال شخصیت ضد اجتماعی وضعیتی از سلامت روان است و فردی که دارای آن است الگوی بی‌توجهی به حقوق دیگران را نشان می‌دهد. ویژگی های مشترک شامل رفتارهای فریبکارانه، حقه بازی و جنایتکارانه است.

اختلال شخصیت ضداجتماعی گاهی اوقات سوسیوپاتی نامیده می شود، اگرچه این یک اصطلاح بالینی نیست. افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی گاهی اوقات زندگی معمولی و سازنده ای دارند. با این حال، آنها اغلب در روابط، احساسات و تصمیم گیری هایی که به نفع خود و دیگران است، مشکل دارند. شیوع مشخص نیست، اما بر اساس برخی برآوردها، 1 تا 4٪ از افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی هستند. مردان تا 5 برابر بیشتر از زنان در معرض تشخیص هستند. این نوشته مروری بر اختلال شخصیت ضداجتماعی، شامل علائم، علل، درمان‌ها و ارتباط آن با روان‌پریشی ارائه می‌کند.

تعریف اختلال شخصیت ضد اجتماعی

اختلالات شخصیت بخشی از سلامت روان هستند که بر نحوه تفکر، احساس و رفتار فرد تأثیر می‌گذارند. علائم این نوع اختلال می تواند توانایی تجربه خوب زیستن و داشتن روابط معمولی را تضعیف کند.

در فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی، افکار و رفتارها با نادیده گرفتن و نقض ​​حقوق دیگران مشخص می شود و اغلب به صورت زیر ظاهر می شود:

  • رفتار فریبکارانه یا فریبکارانه برای منافع شخصی
  • رفتار مجرمانه
  • بی توجهی به امنیت و انتخاب دیگران
  • اقدامات غیر مسئولانه
  • افراد مبتلا به این عارضه نیز تمایل به عدم پشیمانی دارند. آنها ممکن است نسبت به عواقب اعمال آزاردهنده بی تفاوت به نظر برسند یا دلایل آسیب رساندن، بدرفتاری یا دزدی دیگران را توجیه کنند.

ادامه مطلب

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
14 فروردین 1401 - 23:30
بازدید ها: 113
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست اختلال شخصیت ضد اجتماعی چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.