آلودگی هوا و خطرات آن

آلودگی هوا و خطرات آن

دسته بندی : آموزش عمومی

با آغاز فصل پاییز و شروع آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی و به ویژه به دلیل پدیده وارونگی هوا، سطح آلودگی هوا به شدت بالا می‌روند و در برخی روزها از مرز خطرناک نیز عبور می‌کند. لازم است تا بخصوص کودکان، سالمندان و افرادی که به بیماری‌های ریوی و قلبی-عروقی مبتلا هستند از حضور در مناطق آلوده بشدت پرهیز کنند. این مطلب با توجه به اهمیت این موضوع تهیه گردیده است.

به طور قاطعانه می‌توان ادعا نمود که آلودگی هوا باعث ایجاد یا کمک به انواع مخاطرات برای سلامتی می‌شود. اثرات آلودگی هوا بر سلامتی افراد می‌تواند از مشکلات تنفسی خفیف تا مشکلات شدید ریوی، قلبی-عروقی و سکته مغزی متغیر باشد.

سازمان جهانی بهداشت آلودگی هوا را یکی از مهم‌ترین علل مرگ زودرس در جهان، که باعث بیش از 8 میلیون مرگ در سال می‌شود، اعلام نموده است. آلودگی هوا در اکثر شهرها از سطح توصیه شده سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است. بیش از 1/3 مرگ و میر ناشی از سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری قلبی ناشی از آلودگی هوا است.

گازها و ذرات مضر موجود در هوا از منابع مختلفی از جمله دود اگزوز وسایل نقلیه، دود ناشی از سوختن زغال سنگ یا گاز و دود تنباکو متصاعد می‌شوند. راه‌هایی برای محدود کردن اثرات آلودگی هوا بر سلامتی وجود دارد، مانند پرهیز از مناطق با ترافیک سنگین. با این حال، تغییرات قابل توجهی نسبت به توجه به بهبود کیفیت هوا در مقیاس جهانی صورت گرفته است.

برای مطالعه متن کامل می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

این مطلب مفید بود؟ (14)(0)
نظرات (0)
6 آبان 1401 - 2:20
بازدید ها: 74
آلودگی هوا و خطرات آن
514

نظرات شما

نظرتون در مورد پست آلودگی هوا و خطرات آن چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.