مازوخیسم جنسی

 مازوخیسم جنسی

دسته بندی : بیماری های جنسی

 مازوخیسم جنسی

مازوخیسم جنسی (خودآزاری ) به معنای صدمه و آسیب رساندن شخص به خود در زمینه مسایل جنسی است .یعنی شخص برای لذت بردن جنسی نیاز دارد تا از سمت خود یاشریک جنسی شان تا سرحد زخمی شدن و خون آلود شدن آسیب ببیند لذت روانی این بیماران جز با زجر و آسیب به دست نمی آید.  درمان مازوخیسم  افراد مازوخیسمی  برای رسیدن به لذت جنسی نیاز به توهین و تحقیر شدن ، به بند کشیده شدن ، زنجیر شدن ،کتک خوردن حتی تا سر حد جراحت های سنگین نیاز دارند .کسی که دارای تمایلات مازوخیسمی می باشد همیشه به دنبال یک فرد سادیسمی می گردد چون فرد مازوخیسمی آزار خواه و فرد سادیسمی آزار گر است .

علل مازوخیسم یا آزار خواهی جنسی

علل مازوخیسم جنسی همانند سادیسم جنسی بر می گردد به تجربیات تلخ دوران کودکی و نفرت و خشم سرکوب شده است . این تنفر و خشم سرکوب شده از خود سبب می شود تا شخص با آسیب رساندن به خود احساس آرامش کند و در واقع از خود انتقام بگیرد .افراد مازوخیسمی برای ارضاء تمایلات جنسی خود نیاز به آسیب دیدن جسمانی وتحقیر روانی و حتی نیاز به لگد مال شدن را احساس می کنند. طبیعتا” افرادی که مازوخیسم یا آزار طلب می باشند به دنبال افرادی می گردند که دارای تمایلات دگرآزاری یا سادیسمی هستند. شاید عبارت سادومازوخیسم در اینجا  معنی پیدا می کند.
بطور کلی افرادی که دارای مازوخیسم جنسی هستند ، خفت طلب و دارای عزت نفس پایین بوده که به هر طریقی خود را به شخص مورد علاقه شان  تحمیل می کنند و هر گونه توهینی را از سمت او می پذیرند و همه گونه خود را در اختیار شریکش قرار می دهند و از توهین و زجر کشیدن و شنیدن حرفهای رکیک،لذت می برند.

 

افرادی که دارای تمایلات مازوخیسم هستند  از شریک جنسی خود درخواست اعمال آزار گرانه ای همچون بستن چشم ، لگد مال کردن ، سیلی زدن ، کتک زدن ، فحش رکیک دادن، بریدن و تحقیر کردن می طلبند .

مازوخیسم جنسی اختلالی است که  شدت آن با گذشت زمان  افزایش می یابد و همچنین  یا در موقعیت های که  استرس و فشارهای روانی افزایش می یابد تمایلات مازوخیسمی نیز شدت می گیردکه می تواند  منجر به آسیب جدی جسمانی هم گردد  .

پیامدهای مازوخیسم جنسی:

احتمالا”عواقب ادامه عملکرد جنسی برای افرادی که دارای تمایلات مازوخیسمی می باشند از عواقب افرادی که دارای تمایلات سادیسمی می باشند شدیدتر است. به عبارتی افسردگی افراد مازوخیسم  با گذشت زمان شدیدتر می شود.

 

.......................................................................

مرکز تخصصی روانشناسی خانواده ایرانی 
77760381 /77760368 /77760350 
تهرانپارس فلکه اول گلبرگ شرقی بین رشید و باقری پلاک 95 واحد 3 
ساعت تماس 9_19
مشاوره تلفنی تهران 9092305018 
شهرستان 9099070468 
بدون پیش شماره

این مطلب مفید بود؟ (0)(0)
نظرات (0)
24 اسفند 1396 - 9:28
بازدید ها: 1390

نظرات شما

نظرتون در مورد پست  مازوخيسم جنسي چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.