اختلال جنسی فتیشیسم چیست ؟

اختلال جنسی فتیشیسم چیست ؟

دسته بندی : بیماری های جنسی
شرم و حیا یکی از بزرگترین نعمتهاییه که خداوند به ما بخشیده ولی همین انسان اخلاق باور! گاهی از سر جهل به بهانه ی شرم , صورت مسئله رو برای خودش یا جامعه ی اطرافش پاک میکنه فتیشیسم جنسی یه بیماریه که امروزه در جامعه ی ما بسیار زیاد رواج داره ! اگر شما دوست عزیز با این واژه آشنا نیستید پیشنهاد میکنم این لغات رو تو فضای مجازی سرچ کنید تا هم باورتون بشه که این بیماری تخیل نیست هم با ابعاد متفاوت این بیماری آشنایی پیدا کنید. البته مقاله های خیلی خوبی دوستای گلمون تو انجمن گذاشتن در مورد سادیسم یا مازوخیسم که با این بیماری بی ارتباط نیست تصور کنید یک نفر بجای اینکه بخواد با یه رابطه سالم جنسی ارضا بشه ترجیح بده در فضای مجازی و تخیلات فانتزی جنسیش یا در فضای حقیقی با یه نفر به قول خودشون میسترس به لذت جنسی برسه لذتی که همراه با تحقیر فحش و یا کتک از جانب پارتنره مردی رو تصور کنید که به قول خودش اسلیوه یعنی برده و جلوی یک زن به قول خودشون میسترس زانو زده و پاهای معشوقه شو با اشتیاق میبوسه و این یعنی اوج لذت جنسی یا برای اون شخص اوج عرفان!!!!!! ااز نظر دانشمندان این بیماری در گروه بیماری های ناشناخته قرار داره البته تحقیقات علمی زیادی رو این زمینه انجام شده ولی هنوز این اختلال ناشناخته است و البته راه حل علمی قطعی براش ارائه نشده به امار گوگل ترند یه سری بزنید و مثلا لغت foot worship رو سرچ کنید به معنای پا پرستی ملت ایران تو ده سال اخیر جزو 5 ملتی بوده که کاربراش این لغتو بیشتر سرچ کردن این یعنی شیوع یه اختلال جنسی در جامعه  ضمنا این اختلال مختص به اقایون نیست!!!!!! افراد مهمی هم در تاریخ مبتلا به این اختلال جنسی بودن) وقتی صحبت از مشکلات جنسی می شود به نظر می رسد هر کس فراخور تجاربی که در زندگی با آن مواجه بوده و یا چیزهایی که شنیده، مشکلات خاصی را به خاطر می آورد. برای برخی از مردم مشکلات جنسی معادل همجنس گرایی است و برای برخی دیگر مشکلات جنسی شامل اختلالی است که در فرآیند رابطه زناشویی میان زن و مرد ایجاد می گردد. اما، مساله فراتر از این اینهاست و مشکلات جنسی دارای طیف بسیار وسیعی هستند که احتمالا هنوز به معرفی کامل آنها پرداخته نشده و به دلیل همین نقص اطلاعاتی است که شاید خیلی از مردم با این دسته از اختلالات مواجهه باشند اما اصلا از نوع مشکل خود مطلع نباشند. خیلی دیگر از مردم هم می دانند که چه مشکلی دارند اما جرات و جسارت دریافت کمک را به خود نمی دهند چرا که از برچسبهایی مانند انحراف جنسی و انحراف اخلاقی و .. هراس دارند. لذا سعی داریم ابتدا مجموعه اختلالات جنسی را برای شما معرفی کنیم و بعد به مرور زمان، از هر دسته از این اختلالات ، یکی را معرفی نماییم.
 
 شناخت این مشکلات دو فایده مهم دارد:  
1- بسیاری از افراد با مشکلات شخصی خود حداقل آشنا شده و متوجه می شوند که این مشکل درمان دارد و نیازی به این همه سکوت و پرده پوشی نیست. 
2- بسیاری دیگر از افراد جامعه و کسانی که مشکل خاصی ندارند با این نوع اختلالات آشنا گشته و از طرف دیگر راه پیشگیری از آن را می آموزند. خیلی از مشکلاتی که در حال حاضر برای ما در زندگی ایجاد می گردد به علت ناآگاهی است. ناآگاهی از رفتارهایی که انجام می دهیم(بی توجهی به نوع پوشش و حجاب در جامعه)، ناآگاهی از روشهای تربیتی که اتخاذ می کنیم و ناآگاهی از کوتاهی هایی که مرتکب می شویم(هیچ توجهی به خوراک ذهنی فرزندانمان نداریم و به راحتی فیلمها، عکسها و برنامه های شبکه های خارجی را در اختیار کودک و نوجوان و جوانمان قرار می دهیم)
 
www.aparat.com/alijokar1
https://doctor-yab.ir/Search/13311
www.aparat.com/alijokar1
www.khanevadeirani.blogfa.com
www.payeshekoodak.blogfa.com
 
....................................................................................................

زهره واثقی دانش آموخته دکتری تخصصی روانشناسی

عضو انجمن روان شناسی سلامت ایرانعضو انجمن مطالعات سالمندی

مشاوره اورژانسی 09125005342

مطب تهرانپارس 77760350

مطب پاسداران 22775567

 

این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
8 آذر 1396 - 11:2
بازدید ها: 793
اختلال جنسی فتیشیسم چیست ؟
51

نظرات شما

نظرتون در مورد پست اختلال جنسی فتیشیسم چیست ؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.