سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی چگونه است؟

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی چگونه است؟

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی چگونه است؟

اسکن های سه بعدی هنوز قادر به نمایش تصاویری از فرزند شما در سه بعد است. اسکن های چهار بعدی نشان دهنده تصویرهای سه بعدی در حال حرکت فرزند شما است که زمان به عنوان بعد چهارم آن است.طبیعی است که با دیدن اولین اسکن شما هیجان زده شوید. اما برخی از مادرها اسکن های دو بعدی را به خاطر دیدن تصاویر مبهم و خاکستری نا امید کننده می دانند. این مساله به این دلیل است که اسکن دقیقا کودک شما را می بیند، بنابراین تصاویر اندام های داخلی اش را نشاان می دهد. با اسکن های سه و چهار بعدی، شما پوست نوزاد را داخلی تر می بینید. شما ممکن است شکل دهان و بینی او را ببینید یا این که قادر به دیدن خمیازه و چسبیدن زبان وی هستید.

اسکن های سه و چهار بعدی از نظر ایمنی در حد دو بعدی هستند، زیرا تصاویر شکل گرفته از بخش های مربوط به تصاویر دو بعدی به تصویر تبدیل می گردند. . برخی از دستگاه های سونوگرافی خصوصی مدت کارشان ۴۵ تا یک ساعت طول می کشد که ممکن است بیش از محدوده های ایمنی پیشنهاد داده شده طول بکشد.

اسکن های سه بعدی و چهار بعدی اطلاعات بیشتری در مورد اختلالات شناخته شده فرهم می کنند. به دلیل این که این اسکن ها می تواند جزئیات بیشتری را از زوایای مختلف نشان دهند، از این رو آنها می توانند برای تشخیص شکاف کام کمک نمایند. این کار می تواند به پزشکان جهت برناامه ریزی برای درمان قبل از تولد کمک نماید.

اسکن نمودن سه بعدی نیز می تواند برای بررسی قلب و بقیه اندام های داخلی مفید بااشد. در نتیجه برخی از واحدهای درمانی جنین از اسکن های سه بعدی استفاده می کنند اما این کار وقتی ااست که آنها از نظر درمانی و پزشکی این کار را ضروری بدانند.

هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که پیشنهاد کند که اسکن ها ایمن نیستند و برخی از مادران یه آن اطمینان دارند. با این وجود هیچ نوع اسکن اولتراسوندی نباید بدون حضور فرد آموزش دیده صورت گیرد و بهتر است این کار در کوتاه ترین زمان و با کمترین شدت در صورت امکان صورت گیرد.

در صورتی که شما اسکن سه و چهار بعدی را دوست دارید شما احتمالا نیاز به انجام آن در بخش خصوصی و پرداخت بهای آن هستید. در کلینیک ممکن است نتایج اسکن را بر روی dvd به شما بدهد و این در حالی است که احتمالا هزینه بیشتر می گردد.

مبدل های ویژه و نرم افزارهای مورد نیاز برای اسکن های سه و چهار بعدی گران هستند. تعداد کمی مزیت و منفعت پزشکی کاملا مشخصی دارند و کارشناسان و متخصصان می گویند که آنها در صورتی مورد استفاده قرار می گیرند که از نظر پزشکی مورد نیاز باشد. بنابراین بعید است که این اسکن ها جایگزین اسکن های طبیعی دو بعدی مورد استفاده برای مراقبت پزشکی روتین در nhs شوند.

در صورتی که شما تصمیم بگیرید که اسکن سه یا چهار بعدی داشته باشید، بهترین زمان بین هفته ۲۶ ام تا ۳۰ ام بارداری است.

قبل از هفته ۲۶ ام نوزاد شما چربی بسیار کمی در زیر پوستش دارد، بنابراین استخوان های صورتش از این طریق نشان داده می شود. بعد از هفته سی ام، سر نوزاد شما ممکن است که در لگن تان جای گیرد، بنابراین شما ممکن نیست که قادر باشید تا سرش را ببینید.

 اگر جفت در مقابل رحم قرار داشته باشد به آن جفت قدامی گفته می شود، در این حالت شما بهترین تصاویر را از نوزادتان دارید در صورتی که تا هفته ۲۸ ام صبر کنید.

این مساله طبیعی است که شما دوست دارید صورت نوزادتان را در اسکن ببینید. اما این کار گاهی اوقات ممکن نیست و بستگی به نحوه قرارگیری آن دارد.

اگر او به سمت بیرون قرار گرفته باشد و مایع آمنیوتیک خوبی در اطراف صورتش باشد در این صورت شما قادر به دیدن صورت او به صورت مشخص هستید. اما در صورتی که صورت او رو به روی کمرتان باشد، در این صورت سر او از لگن خاصره شما دوراست و یا این که مایع زیادی در اطراف آن نیست، شما آن را نخواهید دید. همین امر در صورتی نیز رخ می دهد که چربی صورت خیلی زیاد باشد.

فرد متخصص سونوگرافی ممکن است از شما بخواهد قدم بزنید یا این که هفته بعد مجددا مراجعه کنید شاید جنین حرکت کرده و موقعیت بهتری داشته باشد. اگر نمی توانید چهره نوزاد را به خوبی ببینید، شما ممکن است قادر باشید تا به جای آن انگشتان دست و پا را ببینید. برخی از ارائه دهندگان خدمات در بخش خصوصی ممکن است تکرار رایگان اسکن را برای شما انجام دهند در صورتی که شما نتوانید صورت نوزاد را ببینید. به هر حال بقیه به شما پیشنهاد می کنند که این از محدودیت های اولتراسوند است و ممکن نیست اسکن مجدد را برای شما تکرار نمایند. سیاست و راهبرد شرکت را قبل از پرداخت کردن هر پولی کنترل کنید.

این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
11 اردیبهشت 1398 - 13:39
بازدید ها: 237
سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی چگونه است؟
51
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی چگونه است؟ چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.