سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت

دسته بندی : تعیین جنسیت

بله می تواند جنسیت کودک را نشان دهد در حالی که ممکن است تعیین جنسیت جنین در اسکن زود هنگام در اوایل بارداری ممکن نباشد. اکثر تجهیزات سونوگرافی به اندازه کافی تکنولوژی بالایی برای دیدن زودهنگام جنسیت را ندارند و انتظار برای این که کودک شما در موقعیت درستی قرار گیرد ممکن است غیر ممکن باشد. علاوه بر این در هفته ۱۳ بارداری، کودک شما می تواند در هم پیچیده باشد و زاویه نامناسبی داشته باشد.اسکن توسط پزشک متبحر و باتجربه میتواند در این مورد حیاتی باشد و پاشنه آشیل این پیشگویی بشمار میرود.

دکتر حسین شاکری در هفته یازدهم میتواند با ۹۹ درصد قطعیت جنسیت جنین را تشخیص دهد

( تعیین جنسیت جنین توسط دکتر شاکری  در ۱۱ هفتگی که زودترین زمان تعیین جنسیت در ایران است)

اوایل بارداری

جنسیت جنین شما از همان ابتدا تعیین می گردد. اما در زمان ارتقا و تکامل جنین اولیه، شما نمی توانید بین دختر و پسر بودن تشخیص دهید.

همه جنین ها داری جوانه کوچک یا متورمی هستند. در صورتی که شما پسر داشته باشید، تستسترون شروع به تولید شدن در هفته هفتم می کند. این امر منجر به رشد جوانه و تبدیل به آلت تناسلی می شود. در دختران حفره ژنیتال منجر به شکل گیری کلیتروس و لیبیا می شود.

این فرایندی تدریجی است و مشاهده نمودن هرگونه تفاوتی تنها از هفته ۱۱ام قابل مشاهده است. وقتی که همه کودکان چسبیده اند تعیین نمودن جنسیت جنین در سه ماهه اول بارداری را دشوار می سازد.

 

اواسط بارداری

در اسکن مربوط به هفته بیستم بارداری به راحتی می توان به جنسیت جنین پی برد و متخصص سونوگرافی و پزشک می تواند به راحتی آن را تشخیص دهد. در پسرها حفره به سمت بالا رشد می کند و زاویه بیش از ۳۰ درجه از نخاع هست. در دخترها به صورت افقی نسبت به بدن هست و زاویه کمتر از ۳۰ درجه هست.

تفاوت بین دختر و پسر در این مرحله نسبتا مشخص هست، و پیشرفت بارداری نیز کاملا مشخص هست. اسکن مربوط به سه ماهه سوم بارداری معمولا می تواند جنسیت را نشان دهند در صورتی که

  • مقدار زیا دی مایع آمینوتیک در اطراف کودک شما باشد.
  • پاهای کودک به سمت شکم خم نشده باشد.
  • کودک شما به پشت و کمر دراز کشیده باشد.

اولین کودک(تصویر بالا) دارای حفره ژنیتال با زاویه ایی بیشتر از ۳۰ درجه هست، بنابراین او احتمالا پسر هست. در منظر اول آن شبیه به آلت تناسلی و اسکروتوم هست. کودک دوم دارای حفره ژنیتال به شکلی افقی نسبت به بدن کودک هست که موازی با نخاع است پس احتمالا دختر هست.

کودک در شکل پایین بین ۱۱ تا ۱۳ هفته سن دارد. این حفره دارای موقعیت افقی است و موازی با نخاع هست پس احتمالا دختر هست. به هر حال شکل آن بیشتر شبیه به پسر هست.

یک مطالعه در آمریکا نشان می دهد که متخصص سونوگرافی به درستی جنسیت را در هر هفته با چه درصدی تشخیص می دهد:

  • ۴۶ درصد موارد در هفته دوازدهم
  • ۸۰ درصد موارد در هفته سیزدهم
  • ۹۶ درصد موارد در هفته چهاردهم
  • ۹۹ درصد دکتر حسین شاکری هفته یازدهم

  • 100 درصد دکتر حسین شاکری هفته دوازدهم به بعد

پسرها به احتمال بیشتری در مقایسه با دخترها شناسایی می گردند. بنابراین به طور کلی در ابتدای هفته چهاردهم این اتفاق بیشتر رخ می دهد. همان گونه که در ابتدا گفته شد تعیین جنسیت زود هنگام و خطا در آن ممکن است گاهی تاسف بار باشد.سونوگرافی دکتر شاکری با افتخار اعلام میکند بهترین در نوع خود میباشد.

این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
16 اردیبهشت 1398 - 12:8
بازدید ها: 565
سونوگرافی تعیین جنسیت
51
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست سونوگرافی تعیین جنسیت چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.