18
56
خانــم

عذاب وجدان شدید که نکند من مقصر وضع برادرم هستم ومراجعه افراد زیر 18 سال به روانپزشک یا روانشناس؟

سلام من قبلا اين سوال رو پرسيده بودم https://doctor-yab.ir/faq/X0DJ/راستش من احساس عذاب وجدان شديد دارم که نکند من در وضعيت برادرم مقصر هستم اما وقتي مطالعه ميکنم ميبينم بر اساس نظر بسياري از روانپزشکان وروانشناسان عملکرد من نميتواند عامل اصلي وضعيت برادرم باشد وميخواهم بدانم با توجه به اينکه برادرم زير 18 سال هستند ايا ميتوانم ايشان رو بدون اطلاع پدر ومادرم نزد روانشناس ويا روانپزشک ببرم

3 پـاسـخ


  • سلام
    در خصوص اينکه خودتون رو مقصر مشکل برادرتون ميدونيد ، نيازه با يک درمانگر بيشتر صحبت کنيد تا اطلاعات کافي در زمينه احساس و عوامل زمينه ساز اين احساس داشته باشيم
    بهتون توصيه ميکنم قبل از اينکه بخوايد برادرتون رو پيش روانشناس يا روانپزشک ببريد ، ابتدا خودتون با يک رواندرمانگر حضورا و مفصل راجع به دلايل احساستون صحبت کنيد شايد با بررسي عميق احساسي که داريد تجربه ميکنيد مشکلتون حل شد
    نگران نباشيد ، نهايتا اگر برادرتون هم نياز به رواندرماني يا روانپزشک داشته باشن طي اون جلسات براي ما روشن خواهد شد و پيشنهاد شروع درمان ايشون هم به شما داده خواهد شد

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (0) (0)
بازدید : 910 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک روان درماني و روانشناس باليني تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه