قبل از ثبت سوال، می توانید در بین پرسش و پاسخ ها جستجو نمایید

29
87
آقــا

اختلالات عصبی (پانیک و سرگیجه های ناشی از آن)؟

با سلام بنده مدتی است که بعد از یک حمله عصبی دچار اختلال اعصاب شدم ؛ به پزشک مراجعه کردم ؛ اول به متخصص مغز و اعصاب و بعد هم یک روانپزشک ؛ خب بعد از سی تی اسکن که چیزی را نشان نداد تشخیص تقریبا یکسانی دادند که همون اختلالات عصبی بود و یا همون پانیک ؛ درمان رو از همون روز اول شروع کردم با قرص های آرامبخش و مصرف قرص های آلپرازولام ؛ کلونوزپام و آسنترا ؛ سرترالین و هالوپریدول که به گفته روانپزشک طول درمان یک الی 2 ساله رو پیش بینی کردن ؛ البته حدود 15 ماهه که به روانپزشک مراجعه کرده ام ؛ مشکلی که دارم اینه که بعد از حدود 2 سال و مصرف این قرص ها ، هنوز بهبودی کامل نیافتم ؛ به طوری که وقتی قرص ها رو مصرف میکنم حالم خوب است و به محض ترک قرصها مجدد سرگیجه های شدید به سراغم میاید که زندگی طبیعی برام مختل شده است ؛ بنده نمیخوام عادت کرده به قرص ها باشم ولی مثل اینکه شدم ؛ حتی دوز مصرف رو هم پایین آورد ولی همین که 2 الی 3 رو مصرف نمیکنم سرگیجه و لرزش عضله های صورت به سراغم میاد ؛ خواهشمندم بنده را راهنمایی فرمایید ... ممنون

1 پـاسـخ


  • با سلام، قطع مصرف دارو بايستي زير نظر روانپزشک وطبق پروتکل باشد و نه باري به هرجهت...
    چون در غير اينصورت با عوارض قطع مواجه خواهيد شد و اين نشانه وابستگي به دارو نيست، نگران نباشيد. 15ماه زمان کافي براي درمان پانيک است اما بخشي از درمان پانيک دارويي و بخش ديگرش رواندرماني شناختي رفتاريست، خوب بود که بداي قطع کامل داروها بطور کمکي از رواندرماني هم بهره مند مي شديد، حتما با روانپزشک مشورت کنيد.

    پاسخ پزشک مناسب بود؟ (1)(0)
بازدید : 147 مرتبه
پـرسـش جــدیــد
متخصص مغز و اعصاب (نورولوژي) در تهران

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه