سارا هدايتي
22
86
خانــم

زمان مناسب تست مجدد عفونت های مقاربتی بعد از درمان آنتی بیوتیکی؟

تست std من براي بيماري‌هاي کلاميديا، اوره پلاسما و مايکوپلاسما مثبت در اومد.
دکتر ماما، 2 عدد آزيترومايسين در روز اول
14 عدد داکسي سايکلين براي 7 روز ديگر يعني روزي دو عدد، تجويز کزدن…
که گفتن يک هفته دارو مصرف کن
و يک هفته استراحت (نه دارو، نه رابطه)
بعد از آن مجدد بيا تست سواب بگيرم ازت.
روزي که بهم گفتن بيا براي تست دادن مجدد، ميشه 9 روز بعد از آخرين آنتي بيوتيک..
به نظر شما زود نيست براي آزمايش مجدد؟
يا 9 روز خوبه؟
تست کاذب در نمياد؟
بازدید : 10 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

زمان مناسب تست مجدد عفونت های مقاربتی بعد از درمان آنتی بیوتیکی

مثبت بودن تست‌های کلامیدیا، اوره پلاسما و مایکوپلاسما نشان‌دهنده عفونت با این باکتری‌ها است. درمان معمول برای این عفونت‌ها شامل آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آزیترومایسین و داکسی‌سایکلین است که طبق دستور پزشک مصرف شده‌اند. دوره درمان و زمان لازم برای اطمینان از ریشه‌کن شدن عفونت می‌تواند بسته به نوع باکتری، شدت عفونت و پاسخ بدن شما متفاوت باشد. معمولاً توصیه می‌شود که پس از اتمام دوره درمان آنتی‌بیوتیکی، حداقل 1 تا 2 هفته فاصله برای انجام تست مجدد در نظر گرفته شود. این فاصله زمانی به بدن فرصت می‌دهد تا باقیمانده باکتری‌ها را از بین ببرد و از مثبت شدن کاذب تست به دلیل وجود بقایای دارو یا هنوز فعال بودن عفونت جلوگیری کند. 9 روز پس از آخرین دوز آنتی‌بیوتیک، ممکن است برای برخی افراد زمان مناسبی باشد، اما برای اطمینان بیشتر، مشورت با پزشک معالج شما ضروری است. برای دریافت مشاوره تخصصی و اطمینان از بهترین زمان برای انجام تست مجدد، با پزشکان دکتریاب در ارتباط باشید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک مامايي تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه