زهرا شريفي
57
60
خانــم

علت خواب رفتن دست و پا بعد از جراحی اسلیو و کم خونی؟

مدتي است دست وپاهام به فاصله خيلي کم خواب مي رود سال گذشته عمل اسليو انجام دادم وکم خوني دارم روزي يک قرص ففول مي خورم
بازدید : 6 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

علت خواب رفتن دست و پا بعد از جراحی اسلیو و کم خونی

خواب رفتن دست و پاها، که به آن پارستزی یا گزگز و بی‌حسی نیز گفته می‌شود، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با توجه به سابقه جراحی اسلیو و کم‌خونی، این دو عامل می‌توانند در بروز این علائم نقش داشته باشند. کم‌خونی فقر آهن (که با مصرف ففول احتمالاً در حال درمان آن هستید) می‌تواند بر روی سیستم عصبی و گردش خون تاثیر گذاشته و منجر به احساس خواب رفتگی در اندام‌ها شود. همچنین، جراحی اسلیو ممکن است بر جذب برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر که برای سلامت اعصاب حیاتی هستند، تاثیر بگذارد. برای بررسی دقیق علت خواب رفتن دست و پاها و اطمینان از کفایت درمان کم‌خونی، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید. پزشک با در نظر گرفتن سابقه پزشکی شما، نتایج آزمایشات (مانند سطح ویتامین B12، فولیک اسید، و سایر ویتامین‌های گروه B) و معاینه فیزیکی، می‌تواند بهترین تشخیص و راهنمایی را ارائه دهد. برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد علائم خود، می‌توانید از پزشکان متخصص در دکتریاب راهنمایی بگیرید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک داخلي تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه