دکتر زهره حسینی متخصص روانپزشک (اعصاب و روان)
با سلام.قطع ناگهاني داروها ميتونه باعث تهوع و استفراغ بشه.قطع داروها بايد تحت نظر روانپزشک باشه.در عرض يک ماه معمولا اثر ضد اضطراب داروها ظاهر نميشه و معمولا خيلي از افراد سريع داروها رو کنار ميذارن قبل از اينکه دوره درمان کامل بشه.بهتره به روانپزشک مراجعه کنيد.
دکتر حدیث السادات عدل دکترای تخصصی مشاوره
درود قطع ناگهاني دارو سرخود بدونه دستور پزشک معمولا اين عوارض جانبي را بدنبال دارد...
در کنار اين موضوع عفونت ويروسي، که اشاره کرديد و مشکل گوش داخلي/سرگيجه، ميگرن، کمآبي، يا مشکلات گوارشي هم ممکنه.پس بهترين کار تماس فوري با پزشک يا روانپزشکتون هست. و پيشنهاد ميکنم الان که خودسر دارو را قطع کردين خودسر دارو را شروع نکنيد.
پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :
سرگیجه، تهوع و استفراغ میتوانند علل مختلفی داشته باشند. قطع ناگهانی برخی داروها، از جمله داروهای اضطراب، ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود که شامل سرگیجه و تهوع نیز میگردد. داروهایی مانند پرانول (پروپرانولول)، الوینتا (ونلافاکسین)، تریمیپرامین و بوسپیرون هر کدام مکانیسم اثر خاص خود را دارند و قطع خودسرانه آنها توصیه نمیشود. از آنجایی که شما اخیراً مصرف این داروها را قطع کردهاید، احتمال ارتباط علائم شما با این موضوع وجود دارد. با این حال، عفونتهای ویروسی نیز میتوانند باعث بروز این علائم شوند. انجام چکاب آزمایش خون، با وجود عدم وجود مشکل در نتایج، اطلاعات مفیدی را در اختیار پزشک قرار میدهد. برای دریافت مشاوره تخصصی و بررسی دقیقتر علائم خود، میتوانید از پزشکان دکتریاب راهنمایی بگیرید.
توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و میتواند اشتباه کند. توصیهی ما، توجه به راهنمایی پزشکان است
برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک روانپزشک (اعصاب و روان) تماس بگیرید.
شروع مشاوره تلفنی