اميررضا محسني
24
105
آقــا

هورمون مردانه و بزرگی سینه مردان؟

باسلام مرد 21 ساله هستم ايا با توجه به ازمايشات نياز به دارو يا سونوگرافي بيضه هست يا با ورزش کاملأ نرمال ميشه؟ البته بزرگي سينه دارم تستسترون 3.13ng/mL تستسترون ازاد 8ng/dL ؛ LH8.16mlu/ml استراديول 44.4pg/mL ؛ fsh2.14mlU/mL پرولاکتين 17.23ng/mL ؛SHBG 14.7 nmol/L
به چه داروي نيازمند هستم با توجه به ازمايشات. بزرگي سينه خيلي عزيتم ميکند البته احتمالا ژنيکوماستي نيست و فقط چربه.
سابقه بیماری:
کورتیزول بالا با تست سرکوب دگزامتازون طبیعی و نرمال البته کورتیزول ۸ صبح پلاسما شدید بالا بود با سابقه فشار خون و ضربان قلب های اورژانسی
بازدید : 10 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

هورمون مردانه و بزرگی سینه مردان

با سلام، نتایج آزمایش شما در چند بخش نیاز به بررسی دقیق‌تر توسط پزشک متخصص دارد. سطح تستوسترون شما در محدوده نرمال قرار دارد، اما سطح LH کمی بالاست که ممکن است نشان‌دهنده عملکرد نامناسب بیضه‌ها باشد. استرادیول شما نیز در محدوده بالایی قرار دارد. بزرگ شدن سینه‌ها (ژنیکوماستی) می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله عدم تعادل هورمونی، که در نتایج آزمایش شما نیز مواردی دیده می‌شود. همچنین، سابقه بالا بودن کورتیزول همراه با فشار خون و ضربان قلب اورژانسی نیاز به بررسی جامع دارد. با توجه به نتایج آزمایش و علائمی که ذکر کردید، انجام سونوگرافی بیضه برای بررسی وضعیت فیزیکی بیضه‌ها و همچنین مشورت با پزشک متخصص غدد برای ارزیابی دقیق عدم تعادل هورمونی و علل احتمالی بزرگ شدن سینه‌ها ضروری است. ورزش به تنهایی ممکن است برای رفع کامل این مشکلات کافی نباشد و درمان دارویی یا رویکردهای دیگر پزشکی بسته به تشخیص پزشک لازم باشد. برای دریافت مشاوره تخصصی و دقیق‌تر با پزشکان متخصص غدد در دکتریاب، می‌توانید از طریق پلتفرم ما اقدام نمایید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک غدد، رشد و متابوليسم تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه