17
33
خانــم

عوارض نیش زنبور و درمان تورم دست؟

سلام‌ من دو روز پيش دستم رو زنبور نيش زد الان در محل گزيدگي پوست دستم سفت و سبز شده بعضي جاها قرمز شده کبود شده کل دستم باد کرده هم درد داره و هم خارش
اول تورم کمتر بود الان کل دستم گرفته
اين طبيعيه يا خير؟
سابقه بیماری:
خیر
داروهای مصرفی:
خیر
بازدید : 16 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

عوارض نیش زنبور و درمان تورم دست

نیش زنبور می‌تواند باعث واکنش‌های التهابی مختلفی شود. علائمی که شما توصیف کردید، شامل سفتی، قرمزی، کبودی، تورم و درد در محل گزیدگی، تا حدی طبیعی است. این واکنش‌ها ناشی از آزادسازی موادی مانند هیستامین در بدن هستند که باعث افزایش جریان خون و نفوذپذیری عروق می‌شود. با این حال، گسترش تورم به کل دست و شدت علائم شما، به خصوص پس از دو روز، نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد. در برخی موارد، واکنش به نیش زنبور می‌تواند شدیدتر بوده و نیاز به مداخله پزشکی داشته باشد. علائمی مانند تورم گسترده، درد شدید، تب، یا علائم آلرژیک مانند تنگی نفس یا کهیر در سایر قسمت‌های بدن، نشان‌دهنده یک واکنش جدی‌تر است. برای اطمینان از وضعیت خود و دریافت راهنمایی‌های لازم، توصیه می‌شود با پزشکان مجرب دکتریاب مشورت کنید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک زنان و زايمان تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه