ندا
16
47
خانــم

علائم افت فشار خون وضعیتی و سرگیجه هنگام برخاستن؟

من وقتي بعد از مدتي بلند ميشوم چشمام تار ميشه پاهام بي حس ميشه و سرگيجه دارم و نميتونم خودمو کنترل کنم ولي حالت چرخشي ندارم فقط تاري ديد موقت هست دو بار هم شده تا حالا افت فشار داشته باشم ميگرن استرسي هم دارم ولي پزشک گفته سرگيجه به خاطر ميگرن نيست
بازدید : 9 مرتبه
پـرسـش جــدیــد

پاسخ هوش مصنوعی دکتریاب :

علائم افت فشار خون وضعیتی و سرگیجه هنگام برخاستن

این علائمی که توصیف می‌کنید (تاری دید موقت، بی‌حسی پاها، سرگیجه و احساس عدم تعادل هنگام برخاستن) می‌تواند نشان‌دهنده افت فشار خون وضعیتی (Orthostatic Hypotension) باشد. این حالت زمانی رخ می‌دهد که فشار خون هنگام تغییر وضعیت بدن (مانند نشستن یا دراز کشیدن به ایستادن) به طور ناگهانی افت می‌کند. عوامل مختلفی می‌توانند باعث آن شوند، از جمله کم‌آبی بدن، مصرف برخی داروها، یا مشکلات سیستم عصبی خودکار. با توجه به سابقه افت فشار خون و میگرن استرسی، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. هرچند پزشک شما سرگیجه را به میگرن نسبت نداده است، اما لازم است این علائم به طور کامل بررسی شوند تا علت دقیق مشخص گردد. تاری دید موقت نیز می‌تواند بخشی از علائم افت فشار خون باشد. برای بررسی دقیق و دریافت راهنمایی تخصصی، توصیه می‌شود با متخصصان طب داخلی یا متخصصان مغز و اعصاب در دکتریاب مشورت کنید. آن‌ها با بررسی تاریخچه پزشکی شما، انجام معاینات لازم و در صورت نیاز تجویز آزمایشات تکمیلی، به تشخیص صحیح و ارائه بهترین راهکار درمانی خواهند رسید.


توجه: هوش مصنوعی کامل نیست و می‌تواند اشتباه کند. توصیه‌ی‌ ما، توجه به راهنمایی پزشکان است

همین حالا مشاوره بگیرید

برای دریافت راهنمایی تخصصی و سریع، با پزشک مغز و اعصاب (نورولوژي) تماس بگیرید.

شروع مشاوره تلفنی

تخصص های پربازدید

دکتر گوارش در تهران
متخصص زنان و زایمان
متخصص ارتوپد
متخصص پوست، مو و زیبایی

سوالات مشابه